logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak bezpiecznie połączyć równolegle zasilacze ATX o różnych napięciach?

dreslak 24 Mar 2008 16:29 3185 21
REKLAMA
  • #1 4948580
    dreslak
    Poziom 17  
    Ocena: 34
    Witam!!

Mam dwa takie same zasilacze ATX każdy z nich ma wydajność prądową na +12V 18A. Czy można w jakiś sposób połączyć oba te zasilacze tak aby było na wyjściu 36A ? Jestem początkującym elektronikiem, myślałem nad połączeniem równoległym(jedyne logiczne połączenie) ale powstaje pewaien problem choć są to dwa identyczne zasilacze to napięcie na +12V średnio różni sie o 0,4V i o ile dobrze mnie w szkole uczą to popłynie prąd "wyrównawczy" co w połączeniu z znikomo małą rezystancją wewnętrzną zasilaczy ATX da całkiem sporawy prąd =] który doprowadzi do spalenia conajmniej jednego z zasilaczy

Czy jest jakiś sposób połączenia zasilaczy równolegle???

-Wiem że mogą być tutaj przydatne diody.... tylko że nie wiem jakie..

Proszę o Pomoc

ps. Czytałem już na forum ale nie znalazłem odp
  • REKLAMA
  • #2 4948796
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #3 4948929
    dreslak
    Poziom 17  
    Czyli ile max bym wyciągnął z tych zasilaczy? ?

A gdybym dołożył trzeci zasilacz?
  • #4 4948934
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #5 4949014
    dreslak
    Poziom 17  
    dobra już rozumiem ;)
  • #6 4949336
    prezeswal
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 177
    To wszystko prawda, gdyby nie jedno ale: przecież te zasilacze mają zabezpieczenia przeciwzwarciowe, więc zanim coś się spali, to wcześniej nastąpi ograniczenie napięcia wyjściowego (po przekroczeniu dopuszczalnego dla jednego zasilacza prądu). Czyżbym się mylił?
  • REKLAMA
  • #7 4949388
    Hucul
    Poziom 39  
    Ocena: 470
    W pracy naprawiam urządzenia , w których pracują dwa zasilacze ATX połączone z urządzeniem przez diody jak napisano wyżej .