Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

podnośniki w ciągnikach rolniczych, EHR

Leon63 24 Mar 2008 17:08 14700 4
  • #1
    Leon63
    Level 1  
    szukam schematów sterowania podnośnikiem w ciągnikach rolniczych. jeżeli ktoś ma do tego dostęp niech pisze na forum
  • #2
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • #3
    DIZZI
    Level 17  
    Też trarafił mi się do naprawy aehr w Zetorze
    uszkodzenie tkwiło w bloku pokreteł uszkodzony był
    układ 2903 (lm393 smd).
    Schematu też nie mam ,ale doświadczenie w naprawach
    różnych sterowań w samochodach ciężarowych (pracuję jako elektryk w serwisie DAF).
    W EHR sa czujniki: na swożniach mocujących cięgła
    to sa czujniki (wagi, tesometry, wychodzą trzy przewody +5V, sygnał 4,Vdo 9V , masa) siły uciągu do regulacji
    tz. "pompy pływającej", czujnik poziomu podnoszenia
    ten wkrecony w pokrywe jest to czujnik indukcyjny
    zawira dwie cewki ,które zmieniają indukcyjność (w jednej rośnie to w drugiej maleje i na odwrót)przy zmianie połzenia wystającego swożnia (wychodzą trzy przewody ,cewki są połączone szeregowo.
    Ot i cały EHR no i oczywiście "komputrek".

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zaworu działają proporcjonalnie(sterowane są impulsowo
    i regulowane jest wypełnienie impulsu ) można je
    uruchomić ręcznie przez naciśnięcie od czoła zaworu
    są dwa podnoszenie i opuszczanie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zobacz tu
    ftp://ftp.boschrexroth.pl/brm/Rozdzial6.pdf
  • #4
    DIZZI
    Level 17  
    Czasem uszkodzeniu ulega czujnik wysokości unoszenia
    ten wkrecony w pokrywę pod siedzeniem ,dzis miałem
    taki przypadek na końcu czujnika jest kulka w takim plastiku i suwa się po niej krzywka od siłownika
    i ta kulka odpadła więc czujnik się rozregulował
    bo nie sięgał do krzywki .
    Po wyregulowaniu jest OK ,trzba zmierzyć odległosć
    krzywki od góry otworu w którym jest zamocowany czujnik pomiar wykonać przy opuszczonym jak i podniesionym podnośniku.
    po regulacji trzpień czujnika powinien stykać się z krzywką przy opuszczonym jak i podniesionym podnośnikiem ale nie zamocno bo się uszkdzi.
    UWAGA !!! PODNOSIĆ OSTROŻNIE I NA WOLNYCH OBROTACH BO NIEMA OGRANICZENIA .
    Podnoszenie iopuszczanie po przez naciskanie
    takich gumek od czoła zworów na pokrywie pod siedzeniem ja tak robię i narazie jest ddobrze.
    Czasem zdarza się że urywa się przewód przy samym czujniku to też można zregenerować trzeba dokładnie rozgiąć zaprasowanie u góry czujnika
    reszta da się wyciągnąć bez uszkodzeń i można na nowo podłączyć przewód tylko nie pomylić klejności podłączenia.
  • #5
    szczygel18
    Level 10  
    A czy stale pompowanie oleju mozna przypisac temu czujnikowi jak go sprawdzic czy prawidlowo dziala