Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

a może antena Delta na 80m w polaryzacji pionowej ?

pablo149 25 Mar 2008 09:56 6040 4
  • #1 25 Mar 2008 09:56
    pablo149
    Poziom 9  

Witam
    Mam zamiar powiesić antenę delta na 80m, i nie wiem w jakiej polaryzacji (chodzi o zawody, np. spdx cont 2008). Większość krótkofalowców ustawia w pol. poziomej, co daje charakterystykę dookólną i prace "local" do ok.1000-2000km. Natomiast nie mam doświadczenia czy warto ją podwiesić w polaryzacji pionowej ( mam możliwość podwieszenia szczytu anteny na wys. ok 25-30 m). Nie znam charakterystyki promieniowania anteny (kierunek, kąty, zasięg). Wtedy co prawda antena ma pracować DX-owo, ale nie wiem czy "na boki" coś słychać, jak bardzo działa "kierunkowo" na odbiorze i nadawaniu itp. Proszę o poradę czy biorąc pod uwagę pracę w zawodach, gdzie ważna jest każda łączność, nie tylko dx-owa, czy warto antenę montować w polaryzacji pionowej. Serdecznie pozdrawiam

0 4
  • #2 25 Mar 2008 17:17
    sp8gsc
    Poziom 26  

Pionowa delta będzie pracowała kierunkowo. Niski kąt promieniowania umożliwi dalekie łączności. To jest raczej wyczynowa antena. Polaryzacja zależy od miejsca dołączenia kabla.
    Praktyczne rozwiązanie:
    a może antena Delta na 80m w polaryzacji pionowej ?

Moderowany przez c2h5oh:

Po raz ostatni proszę o zamieszczanie załączników w formie przyjętej na forum.
    Jeżeli Kolega tego nie potrafi, to proszę przeczytać, jak to się robi:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html
    Link usunięty.
    Następnym razem udzielę ostrzeżenia.

0
  • #3 26 Mar 2008 12:20
    pietach
    Poziom 22  

A ja słyszałem o takim pomyśle że można delte powiesić poziomo ale zrobić tak żeby mieć możliwość zmiany wysokości poszczególnych narożników.
    Pozioma Delta promieniuje w "sufit" i po odbiciu sygnał wraca na ziemie.