Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda HR-V centralny z pilota

kola_28 26 Mar 2008 00:13 7927 9
  • #1 26 Mar 2008 00:13
    kola_28
    Poziom 10  

    Witam:)
    Od dłuższego czasu walczę z uszkodzonym sterowanie centralnego zamka z pilota. Otóż wpadła mi w ręce instrukcja sprawdzenia jednostki sterowania centralnym zamkiem z wbudowanym transmiterem radiowym, seryjnie montowanym.
    W/g tej instrukcji w 14-sto pinowej kostce kabel w kolorze NIEBIESKO-BIAŁYM przy zamkniętych drzwiach kierowcy i zablokowanym zamku powinien mieć napięcie 1V lub mniej. Tymczasem miernik wskazuje wachające się napięcie oscylujące w przedziale 4-8V.
    Drugi punkt tej instrukcji wskazuje że przy zamkniętych drzwiach kierowcy i odblokowanym zamku kabel w kolorze NIEBIESKO-CZERWONYM powinien mieć napięcie 1V lub mniej, a miernik wskazuje tak jak w pierwszym punkcie (4-8V).
    Przy pomiarach w odwrotnej kolejności,czyli zamknięte drzwi, zamknięty zamek na kablu NIEBIESKO-CZERWONYM pokazuje się napięcie poniżej 1V.
    Czy to może być przyczyną niedziałającego sterowania pilotem??
    Czy jeśli zaminię te kable to nie uszkodzę centralki i czy taka zamian cokolwiek da??
    Instrukcja w przypadku nieprawidłowych odczytów podaje następujące możliwe przyczyny:
    1) uszkodzony siłownik drzwi. (dodam ze przy zamknięciu kluczem centralny rygluje wszystkie drzwi)
    2)brak połączenia, przerwany obwód (to raczej odpada bo miernik wskazuje napięcie)
    3) zła kondycje uziemienia (przewód oznaczony jako 0 sprawdziłem: 2 omy oporu czyli uziemienie jest.
    Na co stawiać? jak sprawdzić siłownik, wyciągnąć go i zapodać mu napięcie? Proszę o porady, jęsli trzeba to dodam schemat centralki i zamków.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Podaję schemat jednostki sterującej z pilota
    Honda HR-V centralny z pilota

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze instrukcja:
    Honda HR-V centralny z pilota

    0 9
  • #2 26 Mar 2008 18:22
    mr-perch
    Poziom 28  

    Mam pomysł. Podstaw auto, a ja je zrobię. Trochę dziwny Twój opis. Oscyloskop w garść, multimetr i próbnik żarówkowy też. Przecież to nic skomplikowanego.

    0
  • #3 26 Mar 2008 19:20
    kola_28
    Poziom 10  

    Nareszcie jakaś odpowiedz:)
    Z chęcią podstawił bym samochód ale chyba trochę za daleko:)
    Sprawdziłem dzisiaj siłownik drzwi kierowcy i raczej działa, pisze raczej bo bezpośrednie podawanie napięcia na kostkę nie daje rezultatu: brak jakiejkolwiek reakcji na przylozone napięcie. Ale kiedy zamykam auto od wewnątrz to wyraźnie słyszę że silownik działa.... czai to ktoś???
    Siłownik sprawdziłem w/g poniższej instrukcji:
    Honda HR-V centralny z pilota

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy zatem pozostała tylko możliwość padniętej centralki sterowania zamkiem z pilota???

    0
  • #4 26 Mar 2008 21:38
    milejow
    Poziom 43  

    Jesli nie reaguje silownik na podawanie zasilania w-g.zdjecia zamieszczonego wyzej to ubity na 100%Przed sprawdzeniem silownika zatrzasnales zamek drzwi np.wkretakiem tak,jak by normalnie byly zamkniete(zblokowane z kotwica na slupku)?

    0
  • #5 26 Mar 2008 21:41
    kola_28
    Poziom 10  

    Sprawdzałem go przy zatrzaśniętych drzwiach, nie demontowałem zamka tylko wyciągnąłem wtyczkę (z konektorami b1,b2 na schemacie) i podalem napięcie 12V na siłownik (nie na wtyczkę).
    Ale dlaczego po zamknięciu zamka od wenątrz słyszę wyraźnie że siłownik zamyka zamek?? nie jest to co prawda dzwięk typowy dla siłownika: slychac cos jak mechanizm zebatkowy??

    0
  • #6 26 Mar 2008 21:53
    milejow
    Poziom 43  

    A siedzac w aucie,w jaki sposob zamykasz,ze slyszysz dzialanie silownika?

    0
  • #7 26 Mar 2008 21:55
    kola_28
    Poziom 10  

    przyciskiem do blokowania drzwi od wewnątrz..... może to nie siłownik słyszę tylko blokade zamka.....

    0
  • Pomocny post
    #8 26 Mar 2008 22:19
    milejow
    Poziom 43  

    Pewnie przyciskiem drzwi,w ktorych jest uszkodzony silownik,napedzasz go recznie.W ktorych drzwiach jest uszkodzony silownik,ktores przednie?kliknij na gg8998843,bedzie szybciej

    0
  • #9 26 Mar 2008 22:46
    kola_28
    Poziom 10  

    Wielkie podziękowania dla kolegi milejow za udzieloną pomoc:)

    0
  • #10 08 Mar 2010 09:44
    eugene
    Poziom 26  

    POMOCY!!!!!
    Mam podobny problem w Hondzie HRV rocznik 1999. Przestało działać zamykanie i otwieranie z pilota . otwieranie i zamykanie z kluczyka , jak i dzwigni blokady od wewnątrz działa poprawnie na wszystkie zamki. Bateria w pilocie wymieniona ,zimne luty poprawione mikroswitche działają , LED-ka sie zapala.
    Może pilot tak jak w Oplu wymaga synchronizacji z odbiornikiem ?

    Problem rozwiązany......oto algorytm postepowania :
    Procedura tak jak w Oplu Omega tylko trzeba ja powtorzyc 2-krotnie
    1.Właczamy zapłon i pykamy pilotem ok. 4sek
    2.Wyłączamy zapłon i wyjmujemy kluczyk na 4sek
    3.Powtarzamy krok 1 i 2
    Dla 3 pilotow podaje odsyłacz :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...&sid=7377c0ba0174f8ee2c28f6622c742300#4312270

    1