Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pada akumulator co 3 tygodnie

26 Mar 2008 18:38 6970 22
  • Poziom 10  
    Witam.
    Postanowiłem założyć nowy temat,jest wiele podobnych ale mój jest dość dziwny.Mam Seata ibize 2000r 1.9 tdi 90km.Jezdziłem nim jakiś rok bez problemów aż pewnego dnia padł akumulator.Pomyslałem ze był stary wiec zakupiłem nowy i wszystko było ok lecz po 3 tygodniach padł nowy akumulator.Oddałem go do reklamacji gdzie po tygodniowych sprawdzeniach stwierdzono ze jest on sprawny.Zacząłem więc od pomiarów,ładowanie ok 14,4 ,upływ prądu podczas postoju 005A a po załączonym alarmie 018A.poczysciłem dodatkowo klemy,naładowałem akumulator i codziennie sprawdzałem miernikiem.przez całe 3 tygodnie(zaznaczam ze codziennie jezdze do pracy 20km)ładowanie w granicach 14,4 jedyne co zauważyłem to spadek napiecia.Po naładowaniu akumulatora napiecie w stanie spoczynku wynosiło ok 12,8 i z dnia na dzien spada,po 3 tygodniach jest to 11,9 i wtedy słychac juz ze aku ledwo kreci.Nie mam pojecia co moze powodowac taki spadek napiecia ze dokładnie po 3 tygodniach aku jest juz tak słaby(zdazyło mi sie to już 3 razy)jezeli ktoś miał podobny przypadek prosze o pomoc.Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Miałem to samo w swoim samochodzie. Stary akumulator słabo trzymał, kupiłem nowy po ok. miesiącu czasu oddałem na gwarancję też z powodu słabego trzymania. Przysłali, że niby dobry jest. Włożyłem po 2 tyg. swój stary, który już lepiej trzymał jak ten "nowy". Nie wiem czyja to wina. Czy takie akumulatory teraz robią czy jak?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Po zalaczonym alarmie 180mA?O duuuzo za duzo,odepnij ten alarm
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Pobór prądu na postoju z reguły mieści się w 20mA
    (0,020A). Jeżeli u ciebie jest faktycznie 180mA to jest to stanowczo za dużo. Mój poprzednik ma rację i tam należy szukać przyczyny usterki.
  • Poziom 42  
    stk401 napisał:
    Ja bym sprawdził rozrusznik. Pobór prądu duzy. Jest to doysc czesta przyczyna jeśli idzie o szybkie rozładowania akumlatora. Nastepuje zwarcie w stykach i problem gotowy.
    pozdrawiam

    A w których stykach kolego? Bo w takim rozruszniku to kilka ich jest... Heh, płakać?
    0,18A to sporo, ale nie tyle żeby przy pokonywanym dziennym dystansie jak napisałeś rozładować akumulator.
    Dobrze było by podłączyć miernik na kablach i w czasie jazdy kontrolować napięcie ładowania.
    Jednak objawy wskazują na niepełne doładowywanie akumulatora, te 20km to w mieście robisz czy raczej droga za miastem? Sprawdz złącza na alternatorze, klemy, masę silnika i akumulatora.
  • Poziom 10  
    Witam ponownnie.
    Wczoraj wieczorem odpiąłem kleme z akumulatora,po całej nocy rano temp -5 stopni założyłem ją spowrotem.Miernik w dłoń i co?,napiecie 12,5v,autko zapaliło od razu akumulator krecił jak szalony.Po południu postanowiłem sprawdzić co pobiera te 180mA i wyjąłem bezpiecznik z alarmu.Przyczyną poboru prądu jest fabryczny alarm dotego dochodzi poranne grzanie świec gdzie pobór też jest nie mały i póżniej 10 km do pracy pewnie niewystarcza zeby nadrobić taki ubytek wiec aku powoli sie rozładowuje własnie w czasie ok 3-4 tygodni.Niewiem jeszcze co zrobić z tym fantem narazie wyciągam bezpiecznik.Jak coś wymyśle to sie odezwe
  • Poziom 23  
    Może przy tym alarmie są jakieś diody czy inne bajery. Odłącz jeżeli są i wtedy zmierz pobór prądu.
  • Poziom 17  
    Nawet pobór prądu 0,05A to sporo i w trzy tygodnie daje 24Ah, a gdzie sprawność i częste rozruchy?

    Aku ma prawo nie wydalać w takim przypadku, zwłaszcza że wcale nie za ciepło jest.
    Ja bym kolego sprawdził co bierze te 50mA...

    U mnie w nowym starym garbusie kolo wpiął obrotomierz bezpośrednio pod aku i w trzy tygodnie słabo naładowane 60Ah miało problem, brało właśnie coś koło 50 mili

    pozdrawiam
  • Poziom 39  
    sprawdź czy pasek się nie ślizga na kole alternatora
    bezpośrednio po przejechaniu tych 10km po zgaszeniu silnika spróbuj dotknąć koła pasowego (ryzyko oparzenia) - normalnie powinieneś przez chwilę móc utrzymać koło
    jeśli ślizga się od dawna to koło pasowe powinno być zardzewiałe z powodu przegrzewania się od poślizgu paska

    sprawdź ładowanie przy włączonych światłach, szybie ogrz, dmuchawie
    przy 1400rpm napięcie nie powinno spaść poniżej 14V na wolnych może spaść - nie jest to powód do zmartwień
  • Poziom 17  
    rzeczywiście na postoju prąd nie powinien przekraczać wartości 20mA, sprawdź centralkę alarmową prawdopodobnie któryś z przekaźników może być uszkodzony.
  • Użytkownik obserwowany
    Podsumowując jak masz łądowanie 14V do nie tam szukaj ani na Akumulatorze bo jaki byś nie wsadził to będzie OK.
    Jak ci alarm bierze 180 mA to go wywal albo napraw bo to on jest przyczyną.
    Normalka samochody z bajerami wytrzymuja do 2 tygodni bez jazdy, potem cierpi akumulator.
    Radio, centralny z alarmem, migająca dioda muszą coś jeśC a jak ci spadnie pojemnośc akumulatora do połowy to juz jest cięzko.
    I prosze nie nawracać o Ah iładowanie.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jedyny problem to pobór prądu w tym przypadku nic więcej.
  • Poziom 10  
    Odgrzebuje temat.
    U mnie to samo, po 2 tygodniach akumulator pada, powiedzcie mi jak sprawdzić pobór prądu na postoju, a sprawdzę ile mi zżera. Dodam że nie mam alarmu, jedyne co to dioda miga.
  • Poziom 23  
    Jeżeli masz multimetr to ustawiasz na pomiar natężenia prądu, odpinasz klemę plusową i wpinasz się z amperomierzem. Jeżeli na amperomierzu będzie powyżej 0,3 A to można sie spodziewać, że gdzieś nam prąd ginie :D
  • Poziom 10  
    Ok tak zrobię ale dopiero jutro, bo dzisiaj ładuje się akumulator i pewnie całą noc będę ładował. Tylko ciekawe gdzie ten prąd ucieka jak u mnie elektroniki zero. Auto to VW Vento 1.9TD. rano jak próbowałem kręcić to sytuacja wyglądała tak:



    A jak wróciłem z pracy to już kontrolki nie świeciły po przekręceniu kluczyka
  • Poziom 23  
    Dzisiaj mrozy dosyć duże były to nie dziwię się wcale, że samochody stały. Diesel potrzebuje dużo prądu na start, same świece ciągną dużo z akumulatora. Jak możesz to sprawdź sprawność aku u elektryka samochodowego. Wtedy Ci powie czy to wina akumulatora czy coś w instalacji jest nie tak.
  • Poziom 9  
    Szuler17 napisał:
    Dzisiaj mrozy dosyć duże były to nie dziwię się wcale, że samochody stały. Diesel potrzebuje dużo prądu na start, same świece ciągną dużo z akumulatora. Jak możesz to sprawdź sprawność aku u elektryka samochodowego. Wtedy Ci powie czy to wina akumulatora czy coś w instalacji jest nie tak.
    Spróbuj zabrać ako do domu jak pomoze to znaczy ze trzeba szukac dalej
  • Poziom 10  
    Akumulator ładował się od wczoraj od 16 do dzisiaj rano, sprawdziłem pobór prądu na postoju, jest ponad 0.3 ampera, wydaje mi się że dużo. Podłączyłem i próbowałem palić, po kilku obrotach wału rozrusznik tak jakby się zawieszał, wydobywał się dziwny dźwięk, filmik wrzucę później. Po kilku próbach jak już akumulator trochę osłabł kręcił już normalnie, pewnie się rozgrzał. Ale nie odpalił, nie kręciłem długo. próbowałem odpalić na kable od znajomego, po podłączeniu kręcił tak jakby nie było różnicy czy z jego akumulatorem czy bez. Trochę dziwne.
  • Poziom 11  
    Mnie też słabo kręcił, wymieniłem olej choć miał 11tyś km, dziś rano kręcił o wiele szybciej.
  • Poziom 10  


    tak palił rano, w końcu udało się odpalić ale ten rozrusznik tak jakoś dziwnie kręcił
  • Poziom 39  
    napraw rozrusznik - problem prawdopodobnie z bendiksem (niestety niewiele daje się wywnioskować z filmiku - jakość dźwięku słaba pozaym że dźwięk z kabiny)
  • Poziom 11  
    Ponad 0,3 [A] na postoju? A stacyjkę wyłączyłeś i światło w aucie zgasło? Zdecydowanie za dużo. Sprawdź co tyle pobiera i rozłącz.
    Inna sprawa to pogoda. Przy -20stC pojemność akumulatora spada a olej w silniku może mieć konsystencję miodu, skutecznie stawiając dodatkowy opór. Masz olej 0W-XX czy raczej 10W-xx? Na zimę pomoże przewymiarowany akumulator + 0W-XX. Zamiast 75Ah użyj pojemniejszego.
    Elektronika dla Wszystkich 10/96 Akumulatory
  • Poziom 10  
    Olej mam półsyntetyk 10w-xx, tylko najpierw tak jak mówi kwok pewnie trzeba naprawić rozrusznik bo nic z tego nie będzie.