Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos 1.5 gaz - problem z pracą silnika na benzynie.

leop 26 Mar 2008 20:29 14916 41
  • #1
    leop
    Level 13  
    Jest zimno, a mój problem daje mi się mocno we znaki, szczególnie rano, gdy samochód nie może pracować na gazie, póki silnik jest zimny, a na benzynie nie jestem w stanie jechać. Podczas pracy na benzynie silnik, pracuje tj. tylko na dwóch cylindrach, praca jest bardzo nierównomierna, brak mocy, (już na 4 biegu samochód nie jest w stanie przyspieszać, a podczas jazdy pod górkę to już na 2-ce ma problemy z wejściem na obroty i tym samym przyspieszeniem), objawia się to prawie gaśnięciem i mocnymi drganiami, a podczas dodawania gazu silnik wydaje przedziwne dźwięki (ni to charczenie, ni to co). Proszę o pilną pomoc, gdyż ten problem jest już denerwujący.

    PS. Pompka paliwa była wymienia, zeszłego lata.
  • #3
    tom.jak
    Level 18  
    Jeżeli jest to silnik z wtryskiem to przy używaniu gazu czesto potrafią "zapiec sie" wtryskiwacze i niestety na benzynce mogą być kłopoty. Trzebaby wtryskiwacze jakoś doprowadzić do używalności. Miałem to w swoim Renault - mechanikowi zajeło to z godzinkę
  • #4
    leop
    Level 13  
    Świece świeżo wymienione.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kamilo16 wrote:
    a świece?

    Co swiece? . Jeśli czegoś nie wiesz to nie pisz, w przypadku gdy samochód jedzie dobrze na gazie, a na benzynie nie chce, to świece nie mają nic do tego. Zacząć trzeba od sprawdzenia wtryskiwaczy, są specjalne środki - dodatki do paliwa , które podobno czyszczą wtryski, można spróbować.
  • #6
    leop
    Level 13  
    Zauważyłem, że podejrzenia padają na wtryski, a ewentualne inne bardzo prawdopodobne usterki to jakie mogą być?
  • #7
    Stanisław 1
    Level 16  
    Jeżeli silnik pracuje na LPG to masz uszkodzony układ zasilania na paliwo sprawdź cisnienie paliwa , sterowanie wtryskiwaczy jęzeli to jest ok. to pozostaje wymiana wtryskiwaczy.
  • #8
    leop
    Level 13  
    A w jaki sposób mogę sprawdzić ciśnienie czy ciśnienie robocze pompy nie odbiega od normy, a już nic nie mówię o układzie sterowania wtryskiwaczy, bo w tym to jestem całkowicie zielony.
  • #10
    jakub560
    Level 14  
    witam.przewody zaplonowe, musza byc orginal lub ngk zadne inne sie nie sprawdzaja.trzeba zdjac pokrywe i calkowitych ciemnosciach sprawdzic i to przy wyzszych obrotach.pozniej mozna szukac dalej.pozdr
  • #11
    maciej1234
    Level 11  
    zakładam że przewody i świece są wdobrym stanie to wtryskiwacze są zapieczone na 100procent spróbuj pojeżdzic na benzynie dłuższy czas albo wymien 163zl jeden mam to samo
  • #12
    leop
    Level 13  
    Myślę, że jazda na benzynie w takim stanie może tylko zaszkodzić mojemu autku.
  • #13
    djpietrekbest
    Level 14  
    jeżeli zdiagnozowałeś to że chodzi tylko na dwóch cylindrach to może być wina wtryskiwaczy, opisz jeszcze jaki jest dokładniej ten silnik bo w lanosie było pare odmian 1.5 silnika, czy tam masz wielopunkt i czy jest 16 zaworowy oraz jaką masz instalacje gazu sekwencje czy podciśnieniówke??? czynników może być wiele ale na początku sprawdź wtryskiwacze i radziłbym nie jeździć za dużo silnikiem w takim stanie bo to może źle na niego wpłynąć , pozdro
  • #14
    niutonplock
    Level 2  
    Jeżeli w samochodzie jest emulator wtryskiwaczy doradzam sprawdzenie jego wiązki, a szczególnie wtyczki. Jeżeli emulator jest wpinany pomiędzy wtryskiwacz a oryginalne wtyczki wtryskiwaczy warto go całkowicie odłączyć. (miałem taki przypadek)
  • #15
    leop
    Level 13  
    Moja diagnoza, jest jak najbardziej tylko taka opisowa bo mam takie wrażenie. Samochód stojąc na biegu jałowym (nie dodając gazu pracuje na bardzo niskich i nierównych obrotach, mało co nie gaśnie, dodając raptownie gazu silnik cały "wstrząsa się" na chwilę wraz z karoserią i mocno burcząc(dziwny dźwięk) wchodzi na obroty(objawy te występują tylko na benzynie!). Raz gdy tak raptownie wprowadziłem silnik na wysokie obrotu po czym popuściłem raptownie linkę gazu, usłyszałem tak jakby lekkie strzelenie (jakby nastąpiła delikatna eksplozja mieszanki w cylindrze przy zbyt jej dużej ilości). Silnik: 1.5 SOHC, wielopunkt, 8 zaworowy, a instalacja gazu moim zdaniem nic do tego nie ma bo na gazie silnik pracuje normalnie.

    PS. A co myślicie na temat środków, które można dodać do paliwa, rzekomo wpływające czyszcząco na elementy wewnętrzne silnika?
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Prywatnie nigdy nie miałem potrzeby tego stosować, po prostu jeśli dbasz o układ zasilania benzyną ( odpalanie na benzynie i rozgrzewanie silnika) to nic dziać się z nim negatywnego nie powinno. Wieść gminna niesie że preparaty te pomagają, mam zaprzyjaźniony sklep motoryzacyjny i sporo im tego schodzi.
  • #17
    leop
    Level 13  
    Może po prostu wystarczy zastosować te preparaty, a one według swojej etykiety powinny oczyścić silnik, no w tym ma sie rozumieć także wtryskiwacze, na które prawie każdy lub każdy rzuca podejrzenie.
  • #18
    eltron
    Level 25  
    Możesz popróbować z tymi środkami ale pracując w serwisie daewoo i próbując różnych specyfików w 90 % wtryski i tak do wymiany. Jak zalejesz tego specyfiku to musisz auto przegonić dobrze.

    pzdr
  • #19
    leop
    Level 13  
    Dobrze przegonić samochód to znaczy ile? Ale czy mi się zdaje czy kolega z powyższego posta pracował w serwisie daewoo? To może mógłby bardziej przybliżyć ten problem od drugiej strony.
  • #20
    hobbista
    Level 20  
    U kolegi to chyba nie ma co przegonić . Jak nie pracuje na wszystkie cylindry , to nie ma czym jechać . W swojej praktyce spotkałem się już kilkakrotnie z takim cudactwem . Jeden klient odpalał na benzynie , gaz włączał się po nagrzaniu silnika - a i tak wtryski szlag trafił . Według mnie wszelkie preperaty są dobre , ale przy początkowych objawach . Pare razy udało mi się uratować sytuacje poprzez demontaż wtryskiwaczy i zalanie płynem penetrującym na kilkanaście godzin od strony otworków ( są bardzo małej średnicy i jest ich kilka ) Zamiast gonić auto mógłyś podmienić te wtryskiwacze ( jeśli masz taką możliwość ) i przekonać się czy tu tkwi problem .
  • #21
    leop
    Level 13  
    Ja też odpalam cały czas na benzynie, i jeżdżę do rozgrzania silnika (z resztą automatyczny przełącznik gaz/benzyna). No właśnie, ale skąd wziąć te wtryski do podmiany? Ale jedno panowie: Czy gaz jest wtryskiwany do cylindra przez wtryski? (Przepraszam być może za głupie pytanie ale instalacjami gazowymi to się nie interesowałem) Bo jeżeli tak to samochód ma sprawne wtryskiwacze bo na gazie chodzi extra.
  • #22
    adam7009

    Level 40  
    leop wrote:
    Czy gaz jest wtryskiwany do cylindra przez wtryski? (Przepraszam być może za głupie pytanie ale instalacjami gazowymi to się nie interesowałem) Bo jeżeli tak to samochód ma sprawne wtryskiwacze bo na gazie chodzi extra.
    NIE
  • #23
    jakub560
    Level 14  
    witam.temat rzeka.sa trzy glowne przyczyny:swiece i przewody zaplonowe /na benzynie bedzie chodzil/,pompa paliwa obojetnie kiedy byla wymieniana /zawor zwrotny w pompie/ oraz zasyfione wtryskiwacze,ktore trzeba wyjac i sprawdzic.niektorzy twierdza ze to wiazka silnika.wiecej szczegolow kolega znajdzie na forum lanosa w autokaciku.pozdr
  • #24
    eltron
    Level 25  
    Ostatniego posta to nie rozumiem ale jak już powiedziałem w 90 % wtryski są w takim wypadku do wymiany chociaż możesz próbować wyjąć te wtryski i próbować przeczyścić i jak da to jako taki efekt to potem nalać specyfiku do czyszczenia układu paliwowego i przegonić autko po jakiejś trasie nie oszczędzając pedału gazu i być może da to pożadany efekt.

    P.S. Nadal serwisujemy daewoo.

    pzdr
  • #25
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź w końcu te wtryski i sygnał do nich
    które cylindry nie palą?
  • #26
    leop
    Level 13  
    Tymczasowo nie mam warunków do sprawdzenia wtrysków, bo to trochę roboty jest(mieszkanie w bloku, brak garażu a temperatura nie sprzyja żadnej robocie na podwórku). Lecz gdy dzisiaj wyjąłem pompkę paliwa była ona cała zardzewiała, a paliwo które z niej się wylało było wręcz koloru brunatnego. Zauważyłem, rozerwanie filtru w pompce paliwa. Oczywiście naprawiłem, ten problem z głowy. Podczas pracy na benzynie z tłumika leje się woda prawie że ciurkiem, czego wcześniej nie było( tzn woda wcześniej oczywiście ciekła - te nasze paliwa - ale nie aż tak intensywnie).
  • #27
    Stanisław 1
    Level 16  
    Czytając te posty wydaje mi się że kolega leop nie bardzo wie jak to wszystko posprawdzać .
  • #28
    leop
    Level 13  
    Posprawdzać jakoś się da, ale na sprawdzenie wtryskiwaczy nie wystarczy 15 minut tylko trzeba troszkę poświęcić czasu, ale skąd go wsiąść skoro człowiek cały czas pracuje, i prawie non stop używa do tego samochodu. Myślałem nad serwisem, ale jednak to kosztuje... Nawet głupie podłączenie do komputera to wydatek rzędu 80-90-100 zł.
  • #29
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    stetoskop do sprawdzenia czy "cyka", dioda do sprawdzenia czy jest sterowanie
    15 minut styknie bez problemu
  • #30
    leinadzs
    Level 27  
    Skoro nie wiesz jak to zrobić to powierz to fachowcowi, nie musi być to autoryzowany serwis, a poradzi sobie z tym przeciętniak