Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.4 -jak można podrasować silnik?

maryann 29 Kwi 2008 16:23 22086 76
  • #61
    tplewa
    Poziom 38  
    Zamiast grzebac i kombinowac mozna kupic regulator cisnienia. Jednak tak jak pisales co po wie na to pompa. Inna kwestja to przy zbyt duzym csnieniu wtryski przestaja prawidlowo pracowac, wiec predzej czy pozniej bedzie trzeba je zmienic.

    Owszem to co napisales to jest prawda, tylko nie jest to takie proste. Zwlaszcza ze wolnossace dosc mocno reaguja na zmiany w dolocie.
    Mozna by tu dodac jeszcze kilka innych zmian w stylu powiekszenie dolotow, zmiana przepustnicy na wieksza itd. Zakonczywszy na zmianie ksztaltu komory spalania.

    Choc takie poprawki jak porting kanalow itp. mozna spokojnie wykonac wlasnie dremelem i daje to bardzo pozytywne efekty.

    Jednak wiekszosc tych operacji jest kosztowna i nie zawsze do wykonania w warunkach domowych, do tego dalej przy tych zmianach nie obejdziemy sie bez modyfikacji elektroniki - o czym mowa w tym temacie. A w wypadku tego sterownika dochodzi nam jakas swinka...
  • #62
    lenin10
    Poziom 18  
    Przy takim zabiegu (zwiększenie ciśnienia wtrysku)należało by kontrolować jakoś skład mieszanki a więc wypadało by zainwestować we wskażnik składu mieszanki bo uboga i zbyt bogata niejest zbyt korzystna dla silnika. A modyfikacje typu wypolerowanie dolotu będą korzystne dla silnika (usuwamy wady odlewu i niwelujemy opory powietrza) ponieważ podnosimy przy tym jego sprawność tzn jest dokładniej idealny. Podobne przeróbki odnosiłu pozytywne skutki w dwusuwach np. komary i pochodne.
  • #63
    tplewa
    Poziom 38  
    lenin10 napisał:
    Przy takim zabiegu (zwiększenie ciśnienia wtrysku)należało by kontrolować jakoś skład mieszanki a więc wypadało by zainwestować we wskażnik składu mieszanki bo uboga i zbyt bogata niejest zbyt korzystna dla silnika.


    Sam wskaznik raczej nie pomoze - jesli chodzi o te tanie podlaczane pod lambde. Ale sprawa pomiaru AFR inaczej wspolczynnik stechiometryczny byl poruszony i tutaj potrzebny jest szerokopasmowy AFR...

    Niestety nie jest to tania zabawa :)
  • #64
    Cinek_as
    Poziom 21  
    ja proponuję zmienić silnik na gaźnikowy :D i zamontować ręczne ssanie:D ja w swoim fordzie to mam i uważam że jest to super rozwiązanie :D
  • #65
    maryann
    Poziom 37  
    Cinek_as napisał:
    ja proponuję gaźnik(...)
    Mam gaźnik... do gazu.
  • #66
    tplewa
    Poziom 38  
    1. Dobry gazik kosztuje
    2. Polaczenie kilku gaznikow to juz niezla sztuka...
    3. Regulacja tego tez nie jest prosta, a znalezienie obecnie dobrych specjalistow od gaznikow graniczy z cudem...

    Wtrysk ma tutaj wiecej zalet bo latwiej jest to ogarnac i ma sie wieksze manewry. Do tego gaznikiem zalatwisz tylko kwestje paliwa, a co z zaplonem ??? i tak musisz ruszyc sterownik.

    Palowo mozna podbic w debilny sposob za pomoca prostego wzmacniacza operacyjnego wpietego w przeplywke :)
  • #67
    adikow
    Poziom 13  
    Tuning takich aut jak lanos i podobnych kojarzy mi się z walką z wiatrakami :0 Tak można wsadzić większy silnik pare tyś zł potem borykać się z problemami nie dopasowania mocy silnika z wytrzymałością zawieszenia i innych elementów czyli znowu koszty.
    Nie wiem czy ta miłość do budy made in poland jest aż tak wielka ? Podziwiam i gratuluje wytrwałości miłości i zapału. Na rynku jest dużo samochodów które same w sobie posiadają już odpowiednią mocą dopasowaną do reszty, gdzie po małych modyfikacjach można zrobić prawdziwą rakietę.
    Wiec na pytanie podrasować silnik 1,4 odpowiedz jest jedna sprzedać auto
  • #68
    kordiasz
    Poziom 12  
    ale czego zniechecasz kolegi do modyfikacji jak chce sie bawic niech sie bawi ale chociaż bedzie miał cos nie typowego a nie to co kazdy moze sobie kupic jak ma czas, pieniadze i ochote to czemu nie
  • #69
    maryann
    Poziom 37  
    Eeee tam! Skoro inne silniki o moje pojemności lepiej się spisują, to pomyślałem, że mojemu pomoże naprawa, choćby wyglądała jak psucie. Mnie nie chodzi o to by gonić króliczka, tylko go złapać, ale to pewnie mniejszość na tym forum.
    Pamiętam swojego UNO 1.4(też), choć pewnie kilkadziesiąt ccm więcej w rzeczywistości i ze 170kg mniej blachy. Ale tamtemu silnikowi aż chciało sie pracować. Ech...
    Macie racie z tą zmianą samochodu.
  • #70
    nici
    Poziom 35  
    przykładowo diesel i benzyna o podobnej pojemnosci i tej samej mocy (powiedzmy 75KM , dla przykladu Astra 1.6 i Punto 1.7 TD )

    Diesel ma wiekszy moment obrotowy , na kazdym biegu silnik jest elastyczny , nie dusi sie , praktycznie bez gazu na pierwszym biegu mozna ruszyc z miejsca , Astra natomiast gasnie jak nie dodamy jej gazu.Testowane to bylo.Inaczej nie umiem tego wyjasnic.Nawet jak Ci silnik 20k obrotow wykreci na jałowym to przy niewielkim obciazeniu spadna to 5000 bo momentu nie ma.
  • #71
    kordiasz
    Poziom 12  
    ma wiekszy bo jest to silnik doładowany da tego ma wiekszy moment obrotowy
  • #72
    tplewa
    Poziom 38  
    Generalnie 1.6 i 1.7 to litr roznicy ktory ma tez wplyw :) Turbo to juz inna sprawa.

    Z tym ze mowimy tutaj o roznych silnikach diesel ma inne wlasnosci, benzyna ma inne. Diesel ma wiekszy moment i idzie on niemal od samego dolu, benzyna tego nie ma. Za to diesel jest slinikiem z owiele mniejszymi obrotami wiec w pewnym momencie (szybkosc) musi nadrabiac przelozeniami skrzyni biegow co wprowadza straty.

    Generalnie trudno porownywac silniki na takiej zasadzie, jak bys wsiadl do auta benzynowego przeznaczonego na tor itp. to bys powiedzial ze wcale to nie jedzie :) bo dosc czesto takie slinkiki zaczynaja pracowac od 4000-5000obrotow i kreca sie mocno do gory (w dodatku maja maly zakres uzytecznych obrotow) :) Na dolnym zakresie dosc czesto zero mocy tylko prychaja i bardzo nie rowno pracuja :)

    Wszystko zalezy pod co robisz auto :) Audo zrobione na 1/4 mili nie bedzie ci sie nadawac do Driftu i odwrotnie :)
  • #73
    nici
    Poziom 35  
    racja , widelcem zupy nie zjesz.

    Dodano po 28 [sekundy]:

    chyba setka a nie litr..tak nawiasem
  • #74
    cursor
    Poziom 30  
    Najlepszym tuningiem w przypadku lanosa i nexii to swap na 2.0 z kadetta/astry/calibry/vectry.
    Silnik o oznaczeniu c20ne znaleść nie jest problem. Najlepiej z vectry A, bo z pozostałych modeli silnik może być zakatowany.
    Mcphersony z vectry pasują do lanosa, tylko górne poduchy trzeba z lanosa. Amory i sprężyny też podejdą(kumpel ma zawias z calibry w swoim kadecie cabrio).
    Najlepiej kupić vectrę a 2.0 lub kadetta gsi. Da się to już dostać za 1500-2000zł

    Swap jest bardzo prosty, bo większość gratów pasuje "plug&play". Jedyny problem może pojawić się przy prawej łapie silnika i elektryce, ale to też jest do przejścia.

    Po takim swapie mamy 115KM i 170Nm momentu przy 2800obr. Silnik w mieście pali do 10l beny przy normalnym użytkowaniu, na trasie nie jest problemem zejść do 6,5l.
  • #75
    Mihó
    Poziom 27  
    o, wreszcie jakaś normalna propozycja. Brawo cursor

    Dodam jeszcze, że Lanosy mają skrzynię D16, która jest idealna pod duży blok
  • #76
    maryann
    Poziom 37  
    Jeszcze jedno- mój silnik ma coś takiego jak "druga przepustnica" w dużym Fiacie... Po przekroczeniu pewnych obrotów(nie wiem jakich- brak obrotomierza) dostaje dodatkowego kopa. Myślę, że wiecie o co chodzi; ja nie wiem na czym to polega, ale mi się podoba. Jak przesunąć ten moment na niższe obroty?
  • #77
    maryann
    Poziom 37  
    Jeszcze inny przykład- dla mnie właśnie aktualny- silnika 1.9 dci montowanego w wielu samochodach na zachodzie. Np. w wypadku Scenic'a jednak ma on bardzo różną moc: zazwyczaj 105 lub 120 KM, ale są też jednostki o mocy 75KM, 100KM a nawet 140 KM. Czy to ten sam silnik? Jak to zrobiono?