Co sadzicie o sterownikach bezprzewodowych do bram które są na allegro po 140 zł?? zależało by mi na sterowaniu 3 kanałami - brama wjazdowa oraz 2 bramy garażowe. sterowanie elektryczno-mechaniczne nie gra tu roli , bo to jest banalna sprawa:) więc wracając do mego pytania... na allegro można dostać sterowniki do sterowania na pilot 2 kanałowe. Załóżmy że kupie 2 sterowniki 2 kanałowe ( będę miał wtedy 4 kanały) i zakupie pilot 3 kanałowy. czy będzie możliwość wtedy zaprogramowania tego jednego pilota by:
1 i 2 kanał z pilota sterował by I sterownikiem
3 i nie używany 4 kanał z pilota sterował by II sterownikiem
Podsumowując.
chce by I odbiornik sterował bramą wyjazdowa , oraz pierwsza brama garażowa, a II odbiornik sterował by druga bramą garażowa , a 2 kanał z tego sterownika byłby nie używany.
Brama wykonana własnoręcznie z bardzo solidnego stelażu , na nim blacha trapezowana. całość jest napędzana silnikiem 3 fazowym na 2 przełożeniach pasowych który kończy sie zębatką , a na ta zębatkę jest nałożony łańcuch napędowy który idzie poprzez całą bramę. Sprawa elektryczna: 2 styczniki z cewkami na 24v - 1 stycznik t obroty silnika w lewo , a 2 stycznik to obroty w prawo. na bramie są zamocowane 2 krańcówki - jedna rozłącza gdy brama sie do końca otworzy , powodując zatrzymanie bramy, natomiast druga krańcówka rozłącza przy całkowitym zamknięciu bramy. sterowanie 3 przyciskami w domu - 1.Zamknij, 2.Stop, 3.Otwórz. Stop jest zwarty , i w czasie wciśnięcia go przerywa dopływ prądu do stycznika , po czym popuszcza podtrzymanie na styczniku. natomiast przycisk Zamknij załącza stycznik 1 , a przycisk Otwórz załącza stycznik 2. Obydwa styczniki są wzajemnie zabezpieczone przed wciśnięciem jednocześnie przycisku Zamknij i Otwórz co doprowadziło by do zwarcia. oraz w trakcie Zamykania bramy , przerwany jest obieg Otwierający bramę , no i przy Otwieraniu bramy przerywany jest obieg Zamykania bramy ( wszystko za pomocą styków pomocniczych na stycznikach).
brama pracuje bez najmniejszych problemów spokojnie już 10 lat.
umieścił bym schemat natomiast jest t zbyt czasochłonne , jednak myślę że to najprostsze wykonanie które sam zrobi każdy bez problemu - ma naprowadzenie z mojej strony
Co do bram garażowych:
Sprawy mechaniczne:
prowadnice zastąpię płaskownikiem , na który przy spawie łańcuch napędowy ( bezpieczne oraz pewne ) przekładnie wykorzystam z silniczkiem wycieraczek również z Stara 200 ponieważ mam taki w domu
do jego końca przykręcę zębatkę która zabezpieczę klinkiem , do przekładni wykonam stelaż który będzie na stałe przykręcony do sufitu. moja"prowadnice" przykręcę do bramy garażowej , dotoczę do prowadnicy 4 kółeczka w których będą rowki na płaskownik ( zrobię tak jak by wózeczek 4 kółkowy który będzie założony na prowadnice z bramy garażowej. następnie wykorzystam elektromagnes na 220v który przykręcę do stelażu an suficie , a ruchoma cześć elektromagnesu przymocuje do wózeczka na prowadnicy. Trochę dodatków jeszcze by uzyskać minimalna odległość by zębatka nie ocierała o prowadnice ( w ten sposób będę miał możliwość otwierania lub zamykania ręcznie bramy garażowej). Ostatnim krokiem będzie zamocowanie dwóch krańcówek.
A teraz opis "jak to ma działać" :
Po podłączeniu instalacji elektrycznej , podobnie jak w bramie wyjazdowej - wyżej opisanej :
Wcisnę przycisk Otwórz , wtedy napięcie 220v przyjdzie na elektromagnes , który przyciągnie prowadnice do zębatki , silniczek jednocześnie będzie wprowadzony w ruch przez doprowadzone z transformatora napięcie 12v, i zacznie otwierać bramę garażowa. Gdy brama sie otworzy , wtedy zamocowana blaszka na prowadnicy zetknie sie z krańcówka , która rozłączy zasilanie , wyłączając silnik i jednocześnie zwalniając elektromagnes.
Przy zamykaniu bramy garażowej będzie podobnie. a więc Wciskamy przycisk Zamknij" napięcie przychodzi na elektromagnes , który przyciąga prowadnice do zębatki ,-jednoczenie napięcie wprowadza w ruch silniczek , i brama garażowa zaczyna sie zamykać, gdy brama sie zamknie , to umieszczona po drugiej stronie prowadnicy blaszka zetknie sie z druga krańcówką i wyłączy silniczek oraz elektromagnes.
Przekazałem myśli z mojej głowy , nie będę robić schematów , ponieważ są zbędne. może komuś sie przyda i ułatwi prace z sterowaniem bramy czy i drzwi garażowych
podłączenie sterowania na pilot do tego układu jest bardzo proste więc spokojnie można sie z tym pobawić
jeśli macie jakieś zastrzeżenia odnośnie moich pomysłów to proszę o uwagi.
Aha zapomniałem wspomnieć , iż brama garażowa jest doskonale wyważona , czyli gdy np w trakcie otwierania czy zamykania bramy wyłączono by prąd , to brama garażowa samoczynnie sie zamknie nie robiąc nikomu krzywdy
1 i 2 kanał z pilota sterował by I sterownikiem
3 i nie używany 4 kanał z pilota sterował by II sterownikiem
Podsumowując.
chce by I odbiornik sterował bramą wyjazdowa , oraz pierwsza brama garażowa, a II odbiornik sterował by druga bramą garażowa , a 2 kanał z tego sterownika byłby nie używany.
Brama wykonana własnoręcznie z bardzo solidnego stelażu , na nim blacha trapezowana. całość jest napędzana silnikiem 3 fazowym na 2 przełożeniach pasowych który kończy sie zębatką , a na ta zębatkę jest nałożony łańcuch napędowy który idzie poprzez całą bramę. Sprawa elektryczna: 2 styczniki z cewkami na 24v - 1 stycznik t obroty silnika w lewo , a 2 stycznik to obroty w prawo. na bramie są zamocowane 2 krańcówki - jedna rozłącza gdy brama sie do końca otworzy , powodując zatrzymanie bramy, natomiast druga krańcówka rozłącza przy całkowitym zamknięciu bramy. sterowanie 3 przyciskami w domu - 1.Zamknij, 2.Stop, 3.Otwórz. Stop jest zwarty , i w czasie wciśnięcia go przerywa dopływ prądu do stycznika , po czym popuszcza podtrzymanie na styczniku. natomiast przycisk Zamknij załącza stycznik 1 , a przycisk Otwórz załącza stycznik 2. Obydwa styczniki są wzajemnie zabezpieczone przed wciśnięciem jednocześnie przycisku Zamknij i Otwórz co doprowadziło by do zwarcia. oraz w trakcie Zamykania bramy , przerwany jest obieg Otwierający bramę , no i przy Otwieraniu bramy przerywany jest obieg Zamykania bramy ( wszystko za pomocą styków pomocniczych na stycznikach).
brama pracuje bez najmniejszych problemów spokojnie już 10 lat.
umieścił bym schemat natomiast jest t zbyt czasochłonne , jednak myślę że to najprostsze wykonanie które sam zrobi każdy bez problemu - ma naprowadzenie z mojej strony

Co do bram garażowych:
Sprawy mechaniczne:
prowadnice zastąpię płaskownikiem , na który przy spawie łańcuch napędowy ( bezpieczne oraz pewne ) przekładnie wykorzystam z silniczkiem wycieraczek również z Stara 200 ponieważ mam taki w domu

A teraz opis "jak to ma działać" :
Po podłączeniu instalacji elektrycznej , podobnie jak w bramie wyjazdowej - wyżej opisanej :
Wcisnę przycisk Otwórz , wtedy napięcie 220v przyjdzie na elektromagnes , który przyciągnie prowadnice do zębatki , silniczek jednocześnie będzie wprowadzony w ruch przez doprowadzone z transformatora napięcie 12v, i zacznie otwierać bramę garażowa. Gdy brama sie otworzy , wtedy zamocowana blaszka na prowadnicy zetknie sie z krańcówka , która rozłączy zasilanie , wyłączając silnik i jednocześnie zwalniając elektromagnes.
Przy zamykaniu bramy garażowej będzie podobnie. a więc Wciskamy przycisk Zamknij" napięcie przychodzi na elektromagnes , który przyciąga prowadnice do zębatki ,-jednoczenie napięcie wprowadza w ruch silniczek , i brama garażowa zaczyna sie zamykać, gdy brama sie zamknie , to umieszczona po drugiej stronie prowadnicy blaszka zetknie sie z druga krańcówką i wyłączy silniczek oraz elektromagnes.
Przekazałem myśli z mojej głowy , nie będę robić schematów , ponieważ są zbędne. może komuś sie przyda i ułatwi prace z sterowaniem bramy czy i drzwi garażowych

podłączenie sterowania na pilot do tego układu jest bardzo proste więc spokojnie można sie z tym pobawić

jeśli macie jakieś zastrzeżenia odnośnie moich pomysłów to proszę o uwagi.
Aha zapomniałem wspomnieć , iż brama garażowa jest doskonale wyważona , czyli gdy np w trakcie otwierania czy zamykania bramy wyłączono by prąd , to brama garażowa samoczynnie sie zamknie nie robiąc nikomu krzywdy
