Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie wstępne i regulacja BINGO-M

DEMkO 30 Mar 2008 18:11 9982 9
  • #1
    DEMkO
    Level 20  
    Problem z poprawna regulacja
    Mam silnik ADZ 1,8 90KM to jest prawie to samo co ABS (w VW VENTO)
    instalacja gazowa z BINGO-M z Lovato
    Auto chodziło źle już od kupna... (na gazie) widać efekt dziury... Przy przyspieszaniu mu brakuje chwila przerwy i dopiero po chwili dostaje szczała, tak samo jest przy ruszeniu z miejsca, na benzynie spokojnie obróci kołami na gazie prawie gaśnie
    Po podłączeniu do Bingo-M już mi cos nie grało...
    Dane z mojego BINGO:
    PWA 65 (wydaje mi się ze nisko przy ustawieniu na 85 i wejściu w tryb nauki po poleceniu zwiększ obroty do 3tys jest duży problem zakończyć naukę, nie można osiągnąć tych 3tys obr. choć z 4 mam na obrotomierzu)
    Minimalne otwarcie ma jałowym to -10 kroków max to +20
    Minimalne przy dużym obciążeniu to -40 a max to +45
    cut-off nieaktywny... po aktywowaniu i ustawieniu na np 1200 obrotów i 25%... to już przy dodaniu gazu czyli przekroczeniu 1200 pojawia się napis zubożenie mieszanki aktywna cut-off (nie wiem jak to ma być, ale chyba ma być aktywne przy hamowaniu silnikiem?, ale to jeszcze nie wielki problem mi się wydaje bo mogę mieć to nieaktywne )
    max-ymalne obroty ustawiłem na 6tys temperaturę z PB na LPG to 16st.C, a jazda na NORMALNA



    A w zakładce konfiguracja:
    typ lambdy 0-1V
    Pkt. neutralny to 0,44V
    typ emulacji to „przebieg „
    czas na H to 0,275
    czas na L to 0,275
    uklad zapłonowy wiadomo 4 cylindry 1 cewka
    Pkt przełączenia na gaz to mam 1700 obr/min
    przełączenie OPADAJACO (jak lepiej?)
    TPS co dziwne mam zaznaczone ze brak (choć wykres rysuje wartość TPS po dodaniu gazu)
    czas nakładania benzyna-gaz 0,4sek
    Wstępne otwarcie gazu 1sek
    Powiedzcie co jak pozmieniać i co tu nie gra :( Jak się zabrać za regulację mej instalacji?
    Jak regulacje na LOVATO do może jakieś wskazówki czym mam w ogóle na nim kręcić bo nic na nim nie widzę:)
    Oprócz tej tzw. dziury zauważyłem że auto przy osiągnięciu warunków przełączenia na chłodzie nawet jak mam ustawione na 20stC (czujnik założyłem sam na reduktor bo go nie było) to szarpie (po podniesieniu PWA jeszcze bardziej widoczne szarpanie i pojawia się gaśnięcie, ale za to lepsze przyspieszenie jak już jest na obrotach)
    Od czego zacząć i co zmienić, aby było dobrze w konfiguracji a później w ustawieniach silnika krokowego.

    PS. na benzynie wszystko OK, silnik niedawno po remoncie, filtr gazu wymieniany 8tys km temu filtr powietrza 3 tys km temu.
  • #2
    vvaldek
    Level 28  
    jak masz ustawiony punkt neutralny TPS ?
  • #3
    prezes11
    Level 23  
    wazna srednica miksera, a emulacja to masa,TPS monobosch
  • #4
    DEMkO
    Level 20  
    vvaldek wrote:
    jak masz ustawiony punkt neutralny TPS ?

    Wszystkie ustawienia podalem wyzej... jaki pkt neutralny TPSU?


    prezes11 wrote:
    wazna srednica miksera, a emulacja to masa,TPS monobosch

    mikser wydaje mi sie maly golfie 1.6 na gazniku mialem wiekszy,
    Ok to zmienie ustawienie w emulacji na masa i czujnik TPS monobosch (co samemu mi sie wydawalo ze ma byc monobosch i tak tez ustawialem)
    moze jeszcze jakies porady?
    czy pomoze cos jak umieszcze zdj miksera?
  • #5
    vvaldek
    Level 28  
    chodzilo mi o bezwladnosc . TPS ma byc ustawiona wartosc nieco wyzsza niz wachania TPS na wolnych obrotach - na zimnym silniku. jest wieksze niz na nagrzanym i to tez trzeba uwzglednic . jesli zaznaczone ze nie ma to odznacz , ze jest . po ustawieniu zrob NAUKE i podaj jak sie ustawi PWA. i jescze jedno czy centralka widzi sygnal sondy LAMBDA?
  • #6
    PiotrekZ_
    Level 11  
    Spróbuj zrobić naukę z ustawieniem BRAK TPS , po jej zakończeniu ustawić na BOSCH MONO. TPS może być źle podłączony.
  • #7
    DEMkO
    Level 20  
    Taki mam reduktor:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8c5061f26b755b9.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dbe3c5cade37af3.html

    A to przebiegi przy PWA 80
    Na biegu jałowym:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d81383af11211acc.html
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c6541bfb1023d9ee
    i przy 3 może 4 tysiącach
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ba324d6c4cb5a376

    I wydaje mi się ze na jałowym PWA ma za niskie…
    Jak jest ciepły silnik to się tak równo trzyma nawet nie drgnie :)
    A co do TPS to juz sam nie wiem wcześniej jak miałem właczony ustawiony TPS to mi rysowało jak dodawałem gazu teraz nie,
    wogóle to dalej mi sie ten cut-off nie podoba bo jak dodaje gazu to pokazuje ze działa cut-off i ze zubaza mieszankę... na dzień dzisiejszy to jest wyłaczona ta opcja
    Może cos pomoże? Jakieś sugestie?
  • #8
    prezes11
    Level 23  
    reduktor to Tomasetto-niewazne,prawdopodobnie zle podłaczony TPS ma bys na czwartym pinie,mikser nieodpowiedni ma miec srednice 34-36mm
  • #9
    DEMkO
    Level 20  
    a może :) ja się nieznam jaki to reduktor... a jak na nim jest regulacja jałowego? a wiec jak sie mam zabrac za dobre podlaczenie TPSu gdzie? niebardzo sie orietuję. mixer nieodpowiedni tz za maly tak?
    a czy może to być przyczyną że w trasie mi pali 11 litrów? to dużo?
  • #10
    prezes11
    Level 23  
    niedoczytałem ,mikser do tego silnika to 38,pewnie w homologacji masz reduktor Lovato ale ze przezył juz swoje ,p-oprzedni własciciel sam załozył Tomasa i nie wyregulował 11l to za duzo,moi klienci schodza ponizej 9,ale to zalezy od stylu jazdy