Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum - przy rozruchu główna pompa paliwowa nie zasila układu

swider91 30 Mar 2008 21:54 15699 11
Buderus
  • #1
    swider91
    Level 11  
    Witam, mam problem z ciągnikiem Magnum. Paliwo nie dochodzi do silnika podas rozuchu (przy pracy startera główna pompa paliwowa nie zasila układu). Jeżeli już uda się uruchomić silnik domowymi sposobami to wszystko jest ok (gdy obroty wzrosną).

    Pytanie teraz takie...

    Czy przy pompie jest gdzieś zawór zwrotny, który elentualnie może puszczać paliwo?

    Czy paliwo do głównej pompy ma dochodzić pod ciśnieniem? Od pompki zasysającej z baku mam na myśli?

    Czy ma ktoś schemat budowy głównej pompy?

    Pozdrawiam, czekam na opinie i pomoc:)

    Zaznaczam jeszcze że sprawdzałem na wężyku podłączonym do pompki - pompa ani troche nie tłoczy podczas rozruchu. Paliwo w wężyku nawet nie drgnęło. Dlatego sądzę, że chyba ma iśc pod ciśnieniem do samej pompy, a dalej powinien być zawór zwrotny... ale niewiem.. intuicja...
  • Buderus
  • #2
    marekms1
    Level 13  
    jaki silnik? dXI?

    Pozdrawiam
  • #3
    krzychru
    Level 11  
    Szkoda, że nikt nie odpowiada na pyanie kolegi.
    Mam podobny problem z silnikiem 430 MACK w Renault Magnum.
    Czy ktoś posiada schemat układu paliwowego w tym aucie?
  • #4
    krzychru
    Level 11  
    Witam ponownie.
    Problem rozwiązany.

    Po szczegółowym badaniu kolejnych elementów układu zasilania począwszy od:
    1. samego sitka "smoka", które było uszkodzone (naprawiono),
    2. przewodów zasilających czy nie są pęknięte i mokre na całej długości
    3. wymiana filtrów paliwa wraz z sprawdzeniem szczelności połączeń z przewodami na korpusie filtrów paliwa
    4. zakupienie i wmontowanie dodatkowego odstojnika wody w paliwie - teraz widać w szklanym naczyniu odstojnika jakie paliwko płynie do naszego silnika.
    5. Wymiana rutynowa ręcznej pompki paliwa wraz z przeglądem gniazda w które się ją wkręca.
    6. przedmuchaniu i sprawdzeniu na szczelność podgrzewacza paliwa
    Na tym etapie nadal silnik sie zapowietrzał i jeśli odpalił to nie miał mocy, nierówno pracował.

    7. Zdemontowanie i rozebranie głównej pompki zasilającej przy pompie wtryskowej dopiero okazało najsłabszy punkt całego układu w Renault MAGNUM z silnikiem MACK 430.

    Ojciec po rozebraniu pompki zauważył na trzpieniu popychacza pompki taki gumiasty nalot który powodował, że trzpień pracował nie w pełnym zakresie swojej pracy.
    Mimośród w silniku popycha ten trzpień (ten z kolei popycha przeponę w pompie paliwa) pokryty gumiastym "smalcem" i po popchnięciu przez mimośród powinien zostać wypchnięty przez sprężynę w pompce w pierwotne położenie. Ta z kolei nie miała siły pokonać oporu który powodowała ta maź na trzpieniu "popychaczu" pompy paliwowej i on sam nie pracował powodując ze pompka tak na prawdę nie pracowała.

    Po oczyszczeniu trzpienia i przepłukaniu pompki silnik zaskoczył dosłownie za pierwszym dotykiem po wcześniejszym odpowietrzeniu układu ręczną pompą paliwa.

    Życzę wszystkim tak samej wytrwałości co posiadać musiał mój ojciec podczas prac na tym największym mrozie tej zimy.

    Mam nadzieję ze ten opis się komuś przyda i pomoże w przyszłości.
    Pozdrawiam serdecznie. Krzysztof.

    www.magnumklub.laa.pl - forum użytkowników Renault Magnum
  • Buderus
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    kieronte
    Level 11  
    Panowie a wiecie moze co jest gdy silnik jest ciepły nie da rady wtedy odpalic samochod a gdy zimny to mozna powiedziec ze pali na dotyk, jest to magnum z silnikiem mac 390, mysle ze kest to pompa ale moge sie mylic, bardzo prosze o odpowiedz :) pozdrawiam
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    krzychru
    Level 11  
    Mimisio skąd taka pewność?
    Może jakiś czujnik temperatury zawodzi?
    Co do mimośrodu w silniku to jest on na wałku w silniku a popycha on popychacz pompy [stalowy trzpień]. Czy coś Twoim zdaniem nie tak mówię?
  • #9
    dokts
    Level 10  
    Kolega Krzychru opisał całość od a do z. Czujnik temperatury silnika podsyła informację do kompa czy na rozruch dać całą dawką rozruchową czy tylko odrobinę.... mówiąc kolokwialnie (pompiarze wiedzą o czym piszę).
    Natomiast kolega zgłaszał problem braku paliwa.

    pozdr
  • #10
    herbaman
    Level 13  
    Jeśli można odświeżam temat.
    Szukam pomocy od dłuzszego czasu po różnych mechanikach, w różnych częściach Polski. Nikt nie jest w stanie powiedzieć co jest uszkodzone i gdzie leży przyczyna.
    Problem jest taki sam jak u kolegi. Po wykonaniu wszystkich kroków tak jak napisał, z tą różnicą, że pompka paliwa wymieniona została na nową, nic sie nie zmieniło. Auto nie odpala bez startera, obroty falują.
    Gdzie jeszcze szukać?
  • #11
    norrbi
    Level 18  
    W sekcjach wtryskowych.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Albo np. jest przerwa w instalacji czujnika temp. do sterownika i pokazuje temp na -40 , i na cieplo nie odpala i faluje , masz glowe na karku.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Podsumowujac falowanie wynika ze zbyt duzej roznicy cis na sekcjach,a na cieplo sekcje jescze bardzie sie rozszczelniaja i jest problem z wytworzeniem cis.Odezwij sie to podpowiem jak dokladniej to na 100% potwierdzic bo tak ciezko bedzie wytlumaczyc,a dodatkowo specjalisci mnie jeszce skrytykuja.pozdr.
  • #12
    herbaman
    Level 13  
    Norbi czy dostanę do Ciebie jakiś kontakt żebyśmy mogli wspólnie sprawdzić te sekcje wtryskowe
    Moderated By robokop:

    To jakiś czat randkowy? Forum umożliwia kontakt i przez system PW i e-mail i gg - jeszcze za mało, czy może trzeba koledze instrukcji udzielić jak tych możliwości się używa? 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. Ostrzeżenie.