Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p(maluch) ogólny tuning-porady, linki itp :)

masteriusz 11 Maj 2008 15:20 52734 49
  • #31
    krzysztof07.02.87
    Poziom 12  
    Masteriusz tania ładna i bez kolizyjna felga w seryjnym malcu to polonezowskie alu bo mają 5 cali szerokości i ET 28 albo 29 - guma na to 135/70 tył 155/65 i jest ładnie, resoru nie da się łatwo obnizyć- on musi pracować i mieć jakąś charakterystyke a nie byle na sztuke zeby było nisko bo wylądujesz na pierwszej hopce albo łuku tam gdzie drogi już nie ma .
    Strona fan podana przez kogoś jest naprawde dobra jak na początek :D
    dolot najlepiej z lewej kratki sprawdzone i u mnie w mocno wysilonym 652 :!:
    Raiwan - to co nazwałeś najlepszym tuningiem jest śmieszne - dajesz więcej powietrza ok ale razem z tym trzeba i paliwa dodać(to jest zaledwie poprawienie dolotu ale pod warunkiem poskładania gażnika na nowych uszczelkach bo się rozcieknie) , zadnych polerowanych gaźników a ich mechaniczne korekcje , potem zestawy dysz pod poszczególne silniki jak i rurki emulsyjne w gaźnikach .
    Trance filtr w miejscu tłumika szmerów również odpada bo jedynie łąpie gorące powietrze znad głowicy i z komory a nie o to chodzi :|

    Sport tłumik i atest :?: zapomnij albo sport i zadnych atestów i unikanie wszelkich kontroli policji albo turystyczny michael który naśladuje starą poczciwą tekle tylko ze ciszej pierdzi:idea:
    po 3 latach doświadczeń z wszelakimi zmianami w zawieszeniach i głównie silniku malca stwierdzam ze jest to za przeproszeniem rzeźba w gó wnie :| mam na myśli konkretne dłubanie takie jak wałki rozrządu , mocno modyfikowane głowice , lekkie kołą zamachowe, gaźniki itd bo albo silnik zapierd.... ale zyje krótko , zaczyna się gotować w nim olej , zacierają wały a nawet ukręcają się korbowody :|
  • OptexOptex
  • #32
    raiwan
    Poziom 11  
    No wporządku mądrale... Nie napisalem do końca co trzeba póżniej i później. Mogliście to dopisa bez krytyki mnie. A dużo tego jest i nie chce mi sie pisac wszystkiego bo są fora na ten temat. Bylem miłośnikiem fiata dopoki nie pocałowałem sie z autobusem :/
    Naczytałęm sie dużo o tuningu i dowiedziałem od tych co na swojej skórze sprawdzili "domowe sposoby" na "ala" tuning.
    Mój tuning to te dziurki, wypolerowany gaźnik, splanowana głowica (łatwo dostac), sport świece, sport tłumik (cicha wersja), rura gumowa zamiast tłumika szmerów, i rurka powrotu wsadzona na początku luzem w dół długim wężem, a później do dodatkowego filtra powietrza też luzem (daje naprawde dużo).
    Ten tuning był tylko po to żeby było ekonomicznie. I było (przy 100 km/h spalał 5l/100km). Oprócz tego uśmiech na twarzy mi się pojawił jak do setki bylo 19 sekund i Vmax zamykał licznik. Nie musi nikt wierzyc, ale swoje przeżyłem i dlatego sie odzywam. Po moim tumningu od 80 do 120 km/h nie było żadnyych problemów z przyspieszeniem i trwalo to krótko.
    Ten filtr zamiast tłumika szmerow - wielka kicha - szybko sie kurzy i bardziej męczy silnik właśnie przez "fałszywe" powietrze i do tego ciepłe.
    Jeżeli zależy ci na przyspieszeniu tylko to polecam lekkie koło zamachowe i wieksze dysze. Polecam teraz zamiast ...szmerów zamontowac sportowy filtr stożkowy - idealnie pasuje na rurki (koszt to 40 zl) i nawiercic dziurki (akurat to dało mi najwiecej).
    Oczywiście po tym co zrobiłem należy jeszcze - sport wałęk rozrządu, większe cylindry i głowice, lekkie koło zamachu, polerowanie głowicy, sport tłumik o zwiększonej przepustości...
  • OptexOptex
  • #33
    krzysztof07.02.87
    Poziom 12  
    19 sekund do setki kręcą silniki na świątku 385 dobrze porobione z głowicami -3,5 albo 4 mm , lekkich zamachach i wydłubanych gaźnikach które palą już nie tak mało a nie poprawiona i ekonomiczna prawie seria :D
    17 sekund osiągają wiertarki na kałuży 555 i to już na prawde mocne 650 więc bez przesady ( błąd licznika i szybki stoper mierzący czas mogą dać taki efekt jak piszesz:D )
  • #34
    raiwan
    Poziom 11  
    19 sekund to akurat bardzo duzo a licznik dobrze pokazywal :) duzo zalezy głównie od kierowcy, tez od powierzchni aswaltu i opon. Po takich przerobkach jak pioszesz, to z hamowni mniej czasu do setki było, coś koło 12 - 13 sekund. Chyba ze wykresy byly podrobione a kolesie sciemniali na forach. Sprawdzalem na seryjnym malcu czy to prawda ze az 50 sek do setki jest i sie mylili bo mi 34 sek wyszlo. No mozliwe ze jakis dziadzio rajdowiec to sprawdzal :) lub w 4 osoby i pełnym bagazu
  • #35
    masteriusz
    Poziom 21  
    Witam,

    Czyli do maluszka bez zadnych zmian w zawieszeniu to z poloneza felgi??
    Jak będzie z obcieraniem o nadkola?

    Mam pytanie dodtyczące wałków sportowych są jakieś dziwne numeracje i jak dobrać odpowiedzni wałek do swoich potrzeb?

    Wałki

    Pozdrawiam
  • #36
    krzysztof07.02.87
    Poziom 12  
    Raiwan pokaż forum i link do wykresu bo mnie zaciekawiłeś na którym to ktoś takie głupoty pisze :D 12 sekund jest nieosiągalne , tak jak mówisz zdrowa seria osiągała setke poniżej 40 spokojnie . Kazdy kto grzebał konkretnie wie jak cieżko dobrze zestroić mocno porobioną 650 i wie jaki jest efekt :| wszystko co wiem mogę powiedzieć z własnych doświadczeń:D

    Masteriusz z tymi wałkami to jest tak ze im mocniejszy wałek tym lepsze osiągi ale coraz gorsze walory użyteczne :|
    Nie wiem jak z wytrzymałością tych wałków które pokazałeś bo to wałki napawane a oryginalnie były jeszcze azotowane co znacznie wydłuża ich zywotność :D

    Z aukcji wałek o oznaczeniu 4 to kopia wałka świątka 385- teoretycznie taki sam który miałem u siebie więc dość przyjemny na co dzień i naprawdę fajnie na tym silnik chodzi- osiągi znacznie lepsze wg serii , spalanie niestety większe bo całkowicie inna charakterystyka silnika , pozatym nie da się jezdzić już tak emerycko bo sam ciąg zaczyna się ok 3-3,5 tys do5,5 tys obr.
    5 to kopia wałka kałuży 555 - wałek już raczej mało przyjemny na pierdziela na miasto bo ponad połowa 650 budowanych pod wszelkie zręcznościówki KJSy itd są na nim budowane- lubi się kręcić dlatego to juz niezłe wiertarki , spalanie oczywiście większe:|
    7 to znów kopia świątka 385/760 - nie znam wałka ale jest on delikatniejszą odmianą świątka W760. Teoretycznie wałek o charakterystyce pośredniej między 4 a 5 - no ale jak mówie tylko teoretycznie i znając go z opisów oraz pytań zadawanych znajomym użytkownikom ich oraz producentów kiedyś podczas poszukiwań wałka dla siebie:D

    Wszystko zależy jak maluch ma być używany i co chcesz osiągnąć:?: sam wybór wałka to dopiero początek bo potem wszystko trzeba zgrać tak aby dało jak najlepszy efekt :D przykładowo głowica splanowana ok 4 mm będzie ok dla wałka 5 - 555 ale dla 4 -385 będzie to za dużo bo silnik będzie przeprężony - inne czasy otwarcia zaworów itd . Niby prosta konstrukcja jaką jest malec potrafi nieźle namieszać :D

    Z felgą poldka przy seryjnym zawiasie z oponą 135/70 spokojnie bedzie bezkolizyjnie pomiędzy nadkolem a kołem jeśli w przeszłości nie było żadnych operacji blacharskich gdzie mogło dojść do jakiegoś niespasowania elementów .
    pozdrawiam 652 ;]
  • #37
    masteriusz
    Poziom 21  
    maluszka uzywam na codzien (dojeżdzam do szkoły) głownie po miescie rzadko jakies dłuższe trasy. chce poprawic przyspieszenie a na prędkości max nie nie zalezy iec jak dla mnie moze leciec tyle co teraz (110 nim leciałem) ale zeby lepiej sie zbierał ;]

    Co do opon i felg... a jak bedzie przy 4 osobach jak zawieszenie sądzie?? tez nie bedzie problemu z felgami z poldka??

    Pozdrawiam
  • #38
    gangsta529
    Poziom 14  
    ja w zeszłym roku dostałem maluszka od kumpla, na pierwszy rzut wywaliłem co niepotrzebne i zacząłęm go odchudzać lecz nie osłabiając ramy, powiem ci że są efekty przy tym
  • #39
    trance84
    Poziom 28  
    Ja również jeździłem maluchem odchudzonym tzn wywalone wszystko co niepotrzebnr został tylko fotle kierowcy i goła blacha.
    Różnica znaczna.

    Obecnie mam ibize 2.0 Gti 115KM też mam same fotele z przodu(przygotowuję ja do malowania) i jest o wiele żyźniejsza w porównaniu z orginałem.

    Co do lepszego zbierania się malucha???
    Przecież już koledzy się wypowiadali na forum.
    Wpisz w google tunning malucha a tyle ci tematów wyskoczy że głowa mała.

    A na dobry początek to:
    -sprawdź stan ogólny samochodu ustaw zawory sprawdź kompresje zobacz czy nie łyka gdzieś lewego powietrza w gaźniku.sprawdź ciśnienie w oponach ustaw 2.2-2.4 tył 1.6-1.8 przód zobacz opory toczenia samochodu czy nie blokują ci się koła czy hamulec ręczny odbija czy łożyska masz dobrze wyregulowane.
    Jeżeli jestes pewien za swoje auto również pod względem stanu układu przeniesienia napędu zawieszenia układu kierowniczego hamulcowego to możesz zabrać się za jakiś tam tunning bo nie ma nic gorszego i złego jak wywalić kupę czasu i kasy w silnik jak reszta pojazdu jest w opłakanym stanie.

    Co do tunningu:
    -planowanie głowicy 2mm
    -poprawa dolotu powietrza(dziury w dnie puszki filtra + filtr stożkowy)
    -zmiana wydechu z seryjnego na sportowy ale bez homologacji(najlepszy jest pusty wydech choć nie do końca)
    -lekkie koło zamachowe
    -wyprzedzenie zapłonu w starych silnikach (w elegantach też się da 5 sek to zajmuje)
    -ingerencja w gaźnik
    -poprawa głowicy i jej obróbka
    -zmiana wałka rozrządu na sportowy ( lub rozwiecenie dużego koła na łańcuszku rozrządu w prawo rozwiercamy dziury przez które jest przykręcone koło rozwiercenie to ok połowa średnicy śruby i skręcenie tego w nowych miejscach)

    Po tych paru modyfikacjach spokojnie możesz zamknąć budzik i odczujesz lepsze przyśpieszenie twojego bolida.

    Ale jak znam życie po paru mocniejszych startach ze świateł zostawisz zabieraki na jezdni.

    Oczywiście wszelkie modyfikacje przeprowadzasz na własną odpowidzialność.
  • #40
    krzysztof07.02.87
    Poziom 12  
    Nic nie zatrze nawet gdy malec usiądze bo z tego co pamiętam 135/70/13 jest niższa o milimetry od 135/80/12
    Na dzień dobry podstawą do grzebania w silniku jest zdrowy silnik a mimo to jego rozbiórka która i tak będzie konieczna i wymiana wszystkiego co ma lekkie oznaki zużycia. Nie można oszczędzać na układzie korbowym i szczelności góry silnika :!:
    Trance podał Ci najtańsze ale najmniej obciążające też mody silnika - sam zaczynałem od podobnej grzebaniny z tym ze z wyprzedzeniem zapłonu bym się wstrzymał bo granica stukowego spalania będzie blisko 10st wyprzedzenia przy 2 mm planu głowicy :D silnik na pewno odzyska sporo wigoru ale szału nie będzie .
  • #41
    dziadek-nfc
    Poziom 11  
    raiwan napisał:
    Najlepszy Tuning to wywiercenie paru dziurek o srednicy ok 10 mm w dnie puszki od filtra powietrza... Daje to zimne i o zwiekszonym cisnieniu powietrze, co daje lepsze obroty itp.


    o uchowaj nas Panie ! :/
  • #42
    pawelek199090
    Poziom 11  
    A nie lepiej ładowac kase w coś trwalszego ??!!
    bo przy czołowym zderzeniu malucha z np. duzym fiatem stłuczka kończy sie w obu przypadkach na silniku :D:D
  • #43
    raiwan
    Poziom 11  
    No więc wychodze na durnia...
    Każdy wie swoje. Ale jeden potrafi jedno a drugi co innego. Najwiecej zależy od mechanika i kierowcy.
    To moze mi wytłumaczy ktoś, czemu tylko z samymi wywierconymi dziurkami pod filtrem i paroma drobnymi przeróbkami, po kapitsalnej regulacji silnika i, ścigając sie z cinque... z cienkim kuzyna, prowadzonego przez niego, jechaliśmy cały czas na równo, skoro cienki ma 34 sekundy do setki??
    Wiec albo kierowca do dupy albo cienki, w co watpie bo jezdzi do dzis, bez awari, a kuzyn jezdzi jak wariat.
  • #44
    ufok2
    Poziom 10  
    Witam

    może zrobię delikatnego off-topa ale chciałem opisać swoje autko i poprosić o pomoc

    kupiłem samochód już delikatnie modyfikowany (oczywiście maluszka rocznik `97)
    w ciągu 10 miesięcy zrobiłem nim prawie 12 tyś (obecnie ma przejechane ponad 125 tyś)
    z tego co zauważyłem jeśli chodzi o silnik to ma zmienioną rurkę między kolankiem filtra a kolankiem gaźnika na rurkę o większym przekroju
    i gdy go kupowałem miał modyfikowany tłumik dużo głośniejszy od oryginału ale nie miałem problemu z przeglądem, gdy z nim jeździłem wszystko było OK ale po zmianie tłumika na seryjny samochód "szarpało" pomiędzy 2 a 3.5 tys obrotów /obrotomierz działa prawidłowo/ a wczoraj "szarpanie" było nadzwyczaj duże, później na pełnych obrotach - na gazie przy prędkości ok 80km/h samochód zgasł ale po zatrzymaniu i odpaleniu ponownie przejechał kilka kilometrów i znów na pełnych obrotach zgasł i tak kilkanaście razy- tak, że ledwo dojechałem do domu a teraz po odpaleniu samochodu słychać jak spada i wchodzi na obroty a po "przygazówce" gaśnie

    sprawdzałem pływak w gaźniku, sprawdzałem świece i przewody, jedyne co mi zostało (z tego co się dowiadywałem) to moduł

    czy mógłby mi ktoś pomóc w znalezieniu usterki??

    odnośnie mojego samochodu
    gleba z przodu (koła stoją prosto) i z tyłu, obrotomierz podświetlony niebieską diodą, aluminiowe dywaniki (nie gumowe w kolorze srebrnym), aluminiowe nakładki na pedały, ciemne tylne szyby z boku i szyba tylna oczywiście z atestem, zmodyfikowane ogrzewanie, dodatkowe halogeny, tablica w zderzaku podświetlona wężem świetlnym, białe zegary, 8 głośników - 2 sykacze z przodu, 2 w drzwiach i 4 w półeczce, fotele "półkubełki" z czarno-czerwonymi pokrowcami
    jak już wcześniej wspominałem nie wiem jakie modyfikacje przeszedł silnik ale spokojnie "biorę" nim cieniasy, seicenta, tico, max prędkość jaką nim osiągnąłem to ok 140km/h przy ok 5.5tys obr/min (prędkość mierzona była drugim samochodem jadącym za mną ponieważ nie mogę naprawić licznika prawidłowo pokazuje prędkość do 40km/h później na tej czterdziestce się wiesza i zaczyna działać po przekroczeniu 85km/h i zatrzymuje się na ok 105 i dalej nie chce iść) a spalanie jest różne tzn przy jeździe do 75km/h pali ok 5.5l/100km a przy jeździe w granicach 100-130 pali nawet do 7l/100km

    2 fotki mojego autka
    126p(maluch) ogólny tuning-porady, linki itp :)

    126p(maluch) ogólny tuning-porady, linki itp :)
    na tej fotce widać obniżony przód ale tył jeszcze na seryjnych sprężynach

    w planach mam jakieś fajne aluski

    mogę polecić jedną rzecz a mianowicie zmianę rozrządu na rozrząd od cieniasa jest o wiele mocniejszy (przeżyje silnik co przetestowałem już na silniku mojego pierwszego maluszka)
  • #45
    adamiixx
    Poziom 15  
    Jeżeli chodzi o rorząd z cinquecento to wałek rozrządu z łancuszkiem i coś jeszcze z cc700??
  • #46
    brandy-p
    Poziom 31  
    porównaj popychacz od pompy paliwa z nowym i zobacz o ile jest krótszy
  • #47
    pawelek199090
    Poziom 11  
    Panowie ! jedna zasada ! Więcej powietrza= wieksze spalanie

    mam malucha '95 , lekko obrobiony gaźnik , i również zamiast tłumika szmerów jest filtr :D
    silnik o niebo lepiej wkręca się na obroty :) lecz spalanie również wzrosło ! tarz pai jakies 7.5l-8l w mieście :( a w trasie na w miarę normalnej drodze przy 90-120 miesci sie w 6l :D
  • #48
    ufok2
    Poziom 10  
    adamiixx napisał:
    Jeżeli chodzi o rorząd z cinquecento to wałek rozrządu z łancuszkiem i coś jeszcze z cc700??



    nie znam się na "fachowych" nazwach

    chodzi mi tylko o łańcuszek i 2 zębatki od cc700
    bo są takie same tylko o wiele mocniejsze


    orlo12 napisał:
    mam maluszka ponad 2 miechy kupiłem za 1000.ma inne koło zamachowe i szybciej sie buja.a tera juz nawet nie chce zapalić co jest?pomocy!!!!!!


    1. sprawdź paliwo w baku
    2. sprawdź akumulator
    3. sprawdź rozrusznik
    4. sprawdź bendix
    5. sprawdź filtr powietrza

    opisz dokładniej problem to może uda Ci się pomóc
  • #49
    konteno
    Warunkowo odblokowany
    Witam na forum i od razu przepraszam za odgrzewanie starych i imnych kotletów ale mam małe pytanie co do tuningu malucha ale chciałbym się dowiedzieć czy jest możlwość wykonania tuningu malucha poprzez wstawienie innego (niekoniecznie dużego silnika ale z mocą przekraczającą 40 KM) silnika najlepiej tak by nie trzeba było wywalać tylniej kanapy .
  • #50
    dhkamilek
    Poziom 9  
    pewnie że jest możliwość, popularnie zwana SWAP'em, ale potrzebujesz do tego odpowiedniej flanszy do połączenia ze skrzynią, oraz belki mocującej do silnika. A silniki można wsadzać różne np 899cm z seicento, 1100 z zastawy (najmniej problemu ale i moc nie wielka), kiedyś w tv oglądałem malucha z 1,4 od alfy, słyszałem o 1,9 od golfa, ostatnio sam widziałem z silnikiem 2,2 od forda probe, ale takie silniki wymagają już wzmocnienia całej konstrukcji auta gdyż po prostu się rozlatywały, wiadomo że chłodnica i cały szereg innych zmian