Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laptop Lenovo 61e a modem orange ZTE MF330

narki1 02 Kwi 2008 13:53 5671 9
  • #1 02 Kwi 2008 13:53
    narki1
    Poziom 13  

    Witam
    Myślę ,że jest to problem softu.
    Laptop Lenovo 61e 7650-8RG , Windows Xp SP2.
    Podłączany do tego jest modem internetu bezprzewodowego Orange ZTE MF330 .
    Po uruchomieniu oryginalnej aplikacji "orange business ...." aplikacja uruchamia się ale po naciśnięci "połącz" komputer się zawiesza.
    Po usunięciu modemu restartuje się system.
    Na innym laptoku wszystko śmiga ( z tym samym systemem).
    Orange rozkłada ręce.
    Instalacja została przeprowadzona prawidłowo ( tzn. modem był wsunięty w momencie gdy instalator o to poprosił)
    Próbowałem na innym laptopie też 61e. Ta sama sytuacja (zawiecha).
    Może ktoś się spotkał z tym problemem.
    Wszelkie sugestie mile widziane.
    Pozdrawiam

    0 9
  • #3 02 Kwi 2008 14:39
    narki1
    Poziom 13  

    Ściągnąłem tzw. aplikację generyczną.
    Ta sama sytuacja

    0
  • #5 02 Kwi 2008 21:58
    narki1
    Poziom 13  

    Sprawdzałem sterowniki. Ale Windows mówi ,że sterowniki które mam zainstalowane są najświeższe.
    Generalnie do tej chińszczyzny to nawet na stronie producenta nie wiele jest.
    Gdzieś znalazłem ,że modem ten żre dużo prądu i niektóre PCIMCIA nie wyrabiają.
    Ale nie wiem jak to sprawdzić.

    0
  • #6 04 Kwi 2008 15:59
    lakim
    Poziom 11  

    Witam,

    Pomęczyłem się z tym problemem i znalazłem rozwiązanie - niestety nie najprostsze...

    Próbowałem modem na kilku laptopach różnych producentów i działa bez zarzutu. Na moim Lenovo R61i sytuacja taka sama jak opisuje narki1

    Wyjście z sytuacji jest następujące. Należy napisać pismo z reklamacją do Orange wyjaśniając całą sytuację tzn. że zakupiliśmy modem i płacimy za usługę a w salonie powiedziano nam, że będzie pracował z każdym komputerem z portem PCMCIA. Należy poprosić o inny model modemu. Taką reklamację zostawiamy w najbliższym salonie Orange albo wysyłamy do PTK Centertel.

    Polska Telefonia Komórkowa Centertel sp. z o.o.
    01-230 Warszawa
    ul. Skierniewicka 10a

    Takie wyjście z sytuacji polecił mi konsultant z infolinii Orange po wykorzystaniu wszelkich sposobów na próbę rozwiązania problemu.

    Dziś napisałem reklamację i czekam co będzie dalej. Dam znać jak poszło :)

    Pozdrawiam
    Lakim

    0
  • #7 27 Kwi 2008 12:10
    lakim
    Poziom 11  

    Witam ponownie,

    Z przykrością muszę stwierdzić, że Orange a właściwie Centertel wypieli się na moją prośbę... W piśmie napisanym przez Nich radzą aby udać się do salonu gdzie kupiłem modem i poprosić o wymianę na taki sam modem. Ponieważ będzie to rodzaj rękojmi nie ma możliwości żeby salon wymienił na inną kartę - co w sumie nic nie zmienia bo będzie to identyczna karta z tą którą posiadam...

    Zawziąłem się więc i znalazłem rozwiązanie tego problemu.

    1. ustawiłem w biosie laptopa żeby przerwania przydzielał automatycznie każdemu urządzeniu.

    2. w windowsie w managerze urządzeń wyłączyłem następujące urządzenia:
    - dźwięk bluetooth
    - wysokiej jakości dźwięk bluetooth
    - port komunikacyjny bluetooth (com5)

    3. zmieniłem przynależność urządzeń do portów COM na następujące:
    - ZTE Proprietary USB modem - na COM9
    - ZTE Diagnostic interface - na COM10
    - ZTE NMEA Device - na COM11

    4. wyłączyłem bloetooth kosztem działającej usługi orange

    5. usługa działa bez najmniejszego problemu, internet nie rozłącza się i pracuje stabilnie i to na aplikacji w wersji 7.2

    Mam nadzieję, że moje wskazówki pomogą w rozwiązaniu problemu połączenia z modemami ZTE na komputerach Lenovo.

    W razie pytań służę pomocą

    Pozdrawiam
    Lakim

    0
  • #8 28 Kwi 2008 11:01
    narki1
    Poziom 13  

    Witam
    Modem został oddany w sobotę do Orange z prośbą o sprawdzenie współpracy z Lenovo 61e.
    Wieści będą gdzieś za 2 tygodnie.
    Przydzielania portów nie zdążyłem sprawdzić.
    Dam znać jak poszło.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 16 Maj 2008 15:35
    narki1
    Poziom 13  

    Witam
    Modem wrócił z serwisu z "poprawionym softem".
    Niestety objawy nie ustąpiły.
    Zrobiłem tak jak kolega wyżej radził. Ta wersja Lenovo nie posiada bluetooth'a. Dlatego włączyłem w biosie w zakładce PCI wszystkie przerwania na AUTO.
    Porty 9,10 i 11 były zajęte dlatego wybrałem pierwsze wolne (13,14,15).To nie pomogło.
    Na siłę ustawiłem porty 9,10,11 tak jak kolega radził.
    Niestety nic to nie pomogło. Moim zdaniem jest nawet gorzej bo teraz komputer wiesza się już po włożeniu modemu i uruchomieniu aplikacji "business......". Próbowałem również włączać komputer z modemem w porcie i włączać też modem po uruchomieniu Windowsa. Nic nie działa. Dzisiaj modem jedzie powtórnie do serwisu. Wiem ,że nic nie zrobią ale po chyba 3 serwisach muszą wymienić modem na inny.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 16 Maj 2008 15:47
    lakim
    Poziom 11  

    No i muszę zmartwić Kolegę :( bo niestety umowa z Orange jest tak skonstruowana, że wymienią modem ale.... na taki sam tylko że nowy :( Może spróbuj napisać podanie o wymianę np. na modem USB albo jakiś inny. Problem jest już znany w serwisie Orange ale jak na razie nikt sie do niego nie ustosunkował w żaden sposób :( Może Tobie uda się coś wskórać - zawsze możesz napisać, że jak kupowałeś modem nie poinformowano Cię, że modem nie działa z notebookiem Lenovo...

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    Napisz koniecznie jak Ci poszło!

    Lakim

    0