Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z przednimi hamulcami Ford Escort

02 Kwi 2008 21:21 10397 25
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam Forda Escorta 1.3 '97 i problem z przednimi hamulcami. Nie wiem co jest grane ale jak podjezdzam pod male wzniesienie nie musze wciskac hamulca zeby z niej nie zjechac nie mowiac o zaciagniu recznego. Tak samo dzieje sie gdy np podjezdzam pod swiatla to czuje ze nie ma takiego "luzu" tylko jakby byl hamulec wcisniety choc nie jest. Wie ktos moze czego to moze byc wina? Mnie sie wydaje ze klocki sa za bardzo dociskane do tarczy ale nie wiem co jest tego powodem. Probowalem odpowietrzyc uklad ale nic to nie pomoglo, byc moze cos sie zatarlo ale co i gdzie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Tłoczki w cylinderkach zapieczone.
  • Poziom 12  
    Prawdopodobnie zatarta jest prowadnica zacisku,zwróć uwagę czy podczas jazdy nie ściąga .
  • Poziom 32  
    Bez sprawdzenia przodu i tyłu to sie chyba nie obędzie , z przodu to sprawdził bym cylinderki jak pracują jeśli ciężko to specjalnym smarem bym je potraktował aby je rozruszać a tył to rozpieracze i cylinderki . Wszystko to normalne objawy zużycia eksploatacyjnego
  • Poziom 16  
    Przyczyn może być kilka najlepiej podnieś auto i pokręć kolejno kołami wtedy będziesz wiedział które koła blokują w przednich sprawdź czy tłoczek nie blokuje lub cały zacisk na ślizgach w tylnych układ ręcznego h-ca i cylinderek.
  • Poziom 33  
    Sprawdź giętkie przewody hamulcowe czy nie popuchły w środku. Często się to zdarza. Płyn wtedy nie odpływa i tłoczki nie mogą się cofnąć.
  • Poziom 38  
    Stanisław 1 napisał:
    najlepiej podnieś auto i pokręć kolejno kołami wtedy będziesz wiedział które koła blokują
    można też po przejechaniu kilkuset metrów dotknąc felgi i zobaczyc która się grzeje.
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Prawdopodobnie zatarta jest prowadnica zacisku,zwróć uwagę czy podczas jazdy nie ściąga

    Podczas samej jazdy nie odczowam tego dzieki naszym drogom ale podczas hamowania z wiekszych predkosci to i owszem sciaga. Przez to wlasnie nie mam kierownicy ustawionej na wprost tylko lekko skrecona gdy jade prosto. Wiadomo chyba o co chodzi?
    Cytat:
    Bez sprawdzenia przodu i tyłu to sie chyba nie obędzie

    Z tylu mam hamulce bebnowe i bankowo jest to wina przodu
    Cytat:
    można też po przejechaniu kilkuset metrów dotknąc felgi i zobaczyc która się grzeje

    Sprawdzalem i obie z przodu wydaja mi sie byc cieple (na pewno cieplejsze o wiele niz te z tylu)
    Powiedzcie mi jeszcze bo jak wczoraj odpowietrzalem te hamulce i odkecalem ten zaworek czy jak to nazwac to z jednej strony az sikal plyn przy "pompowaniu" pedalem a z drugiej cos nie bardzo chcial leciec czego to moze byc wina? Co najlepsze jakby bardziej blokowalo te kolo gdzie wlasnie plyn sikal.
    Sam juz nie wiem co robic, co wymieniac a do serwisu nie chce go dawac, wole sam sie czegos nauczyc na przyszlosc
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    wyczyśc te tłoczki w cylinderkach jak mówiłem prędzej bo nie cofają sie z powodu zabrudzenia,a efekt blokowania pojawił sie na pewno po wymianie klocków ,lub po długim postoju,lub masz popękane gumy ochronne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobaczyć które koło trzyma, wyczyścić, zmienić reperaturkę i wsio
  • Poziom 33  
    Skoro piszesz, że z jednej strony płyn ledwo się lał to zdejmij z tej strony zacisk i pompuj hamulec żeby tłoczek się wysunął, odchyl gumkę i zobacz czy tłoczek nie ma wżerów. Jak będzie skorodowany to wymień całą reperaturkę zacisku za około 30 zeta. Jeśli z tłoczkiem wszystko ok to na pewno ( i wydaje mi się że to będzie to) skorodował w środku przewód giętki hamulcowy. I radzę Ci to zrobić szybko bo może pęknąć, a wtedy to bieda będzie.
  • Poziom 16  
    Prawdopodobną przyczyną blokowania jest wężyk hamulcowy , aby to sprawdzić po uprzednim naciśnięciu na pedał h-ca rozkręć rurkę łączącą się z wężykiem jak w tym miejscu ciśnienie będzie prawidłowe to sprawdź wężyk h-ca.
  • Poziom 10  
    W moim Escorcie miałem taki przypadek, że skorodowała od wewnątrz przelotka mocująca przewód elastyczny hamulca do kolumny mc-persona przedniego koła jednocześnie go zaciskając. Po rozkręceniu i wyczyszczeniu oraz ponownym skręceniu ciśnienie w zacisku h-ca wróciło do normy.
  • Poziom 11  
    Jak narazie dla mnie to czarna magia. Rezebralem caly zacisk, wyciagnalem tloczek nasmarowalem i wlozylem spowrotem i nic ciagle to samo a wrecz gorzej bo teraz przy hamowaniu sciaga na druga strone.. Podejzewam tak jak mowicie ze wina lezy w wezyku a raczej tam gdzie jest laczony z rurka (nie wiem jak to sie nazywa fachowo) bo gdy pompowalem pedalem plyn nie bardzo lecial nawet gdy rozkrecilem ten wezyk od zacisku plyn nie lecial. Niestety nie dalem rady rozkrecic tej rurki z wezykiem ale mysle ze to bedzie to
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A mnie się wydaje że blokowały dwa koła zrobiłeś porządek z jednym i teraz dalej masz problem
  • Poziom 38  
    Ja też jestem tego samego zdania co Goldwinger bo uszkodzenie gumowego przewodu może blokowac powrót płynu czyli blokowanie,ale nie będzie miało raczej wpływu na siłę hamowania .
  • Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    Ja też jestem tego samego zdania co Goldwinger bo uszkodzenie gumowego przewodu może blokowac powrót płynu czyli blokowanie,ale nie będzie miało raczej wpływu na siłę hamowania .


    Zaciski powinno czyścić się oba na raz, tak samo jak wymienia sie klocki - na obu kołach osi. Co do uszkodzenia gumowych przewodów - jak grzebię kilka lat to jeszcze nie widziałem, prędzej "szlaufik" zgnije i pęknie niż się rozwarstwi i będzie blokował powrót płynu do tego stopnia żeby blokować koło. Czasami wystarczy wyjąć zacisk, nacisnąć kilka razy z czuciem hamulec, żeby tłok wyszedł, portem oczyścić go z piasku i innych substancji, zwilżyć płynem hamulcowym i wcisnąć z powrotem, nowa osłonka i powinno grać - pod warunkiem że nie ma głębokich rys na tłoczku i zacisk jest szczelny.
  • Poziom 16  
    To raczej zator przewodu miekkiego.Już to przerabiałem.Pompa wypycha tłok ale on nie wraca na miejsce,ponieważ zator nie pozwala na powrót płynu z powrotem. Czasami wystarczy rozgiąć uchwyt utrzymujący przewód i zator ustepuje .ale za bardzo bym na to nie liczył.Odkręcić przewód i przedmuchać go pod ciśnieniem.
  • Poziom 11  
    Cytat:
    A mnie się wydaje że blokowały dwa koła zrobiłeś porządek z jednym i teraz dalej masz problem

    Dzis znow sie zabralem za hamulce i tym razem oba rozebralem a po skreceniu prawie zadnej roznicy. Owszem jest troche lepiej niz bylo ale tylko pod wzgledem tarcia ktorego prawie nie ma. Za to teraz przy gwaltownym hamowaniu prawe kolo sie nie blokuje, a lewe tak czyli tak jakby mial za male cisnienie plynu w prawym albo tloczek nie daje juz rady choc go wyciagalem (niestety nie caly bo nie moglem go wyciagnac do konca ale tyle ile poszlo nasmarowalem go i chodzil ladnie). Wezyki sa sprawne z obu stron bo plyn juz leci jak nalezy. Wkurzajacy jest tez fakt ciaglego "brania" na lewo przy hamowaniu
  • Poziom 11  
    Te hamulce to z ABS czy bez. Ja oprócz przewodów przyglądną bym, się samej pompce hamulcowej. Jeśli się nie mylę to te hamulce biorą po przekątnej, przód prawy- tył lewy. Jak ci bierze pedał hamulcowy wysoko czy, nie. Może być przytarty jeden z tłoczków w pompie i nie cofać się całkowicie.
  • Poziom 11  
    Hamulce sa bez abs-u i masz racje biora po przekatnej. Pedal bierze srednio wysoko bo zmienialem klocki jakis czas temu i nie zdazyly sie jeszcze zetrzec. Pompce raczej sie nie przygladne chyba ze z wieszku bo te rurki ktore z niej wychodza nie daja sie odkrecic zadnym kluczem tak sa zapieczone i zadna cola i inne dziadostwa tego nie ruszaja
  • Poziom 12  
    do odkrecania tych przewodow sluzy specjalny kluczyk oczkowy,z przecietym oczkiem.Takim kluczykiem odkrecisz przewody nie probuj kluczem plaskim bo tylko obrobisz sruby.
  • Poziom 11  
    Przy pompie te rurki proponuje polać delikatnie płynem hamulcowym. Czasami pomaga. Ja odkręcam to jak stwierdził kolega "darek 127" specjalnym kluczem. Wcześniej robiłem to mocnymi kombinerkami. Zwykły klucz to tego się nie nadaje, obrabia te nakrętki. Jeszcze możny spróbować kluczem do rur.
  • Poziom 15  
    Podjedż na stację diagnostyczną i sprawdź hamulce na rolkach. Większość stacji wykonuje to niodpłatnie. Sciąganie przy hamowaniu niekoniecznie pochodzi od osi przedniej, problem może tkwić na osi tylnej.Ważne jest też prawidłowe odpowietrzenie układu po naprawie. Co do spuchniętych przewodów giętkich to bardzo prosto sprawdzić. Spuchnięty prewód uniemożliwia cofanie się płynu z siłownika do pompy i utrzymuje ciśnienie w siłowniku, pomimo zwolnienia pedału hamulca. Wystarczy poluzowć odpowietrznik i mamy odpowiedź. Jeśli zacisk puści to jest spuchnięty wąż, a jak nie to sprawa zapieczonego zacisku, albo zablokowanych klocków.
  • Poziom 16  
    Jeżeli nie masz układu ABS to sprawdzenie jest proste ale trzeba kolejno sprawdzić ciśnienie pompa - rurka h-ca , rurka h-ca -wężyk ale te nakrętki trzeba ruszyć gdyby zawiodły wszystkie sposoby odkręcenia to pozostaje tylko wymiana rurki i wężyka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    sHaCUn napisał:
    Pedal bierze srednio wysoko bo zmienialem klocki jakis czas temu i nie zdazyly sie jeszcze zetrzec.

    Co ma wysokość pedału do stanu klocków?
    Zamykam