Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Narzędzia i sprzęt warsztatowy

03 Kwi 2008 11:25 139549 250
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W tym temacie proszę poruszać sprawy związane z narzędziami do naprawy mechaniki w autach: podnośniki, klucze, blokady rozrządu itd.
    Pytania związane ze sprzętem do diagnostyki elektroniki proszę zadawać w podwieszonym temacie w dziale "usterki samochody".

    Dodano po 4 [minuty]:

    Koledzy, niech ktoś podpowie jakie wakuometry do synchronizacji gaźników
    zwykłe wychyłowe czy takie jak na zdjęciu
    Narzędzia i sprzęt warsztatowy
    W tej chwili robię na wychyłowych drapera ale one mnie nie leżą
    Czy może coś w glicerynie brać?
  • Poziom 42  
    Witam kolegę od motocykli! Miałem okazję pracować na rtęciowych, wychyłach i elektronikach.
    Te co pokazałeś - rtęciowe - najgorsze.
    Niewygodne - praca w określonej pozycji - jakoś mi nie leżały :(
    Elaktroniczne - bajka, w bolborze mieliśmy, ale jak przeszedłem na własny biznes to powiedziałem elektronicznym papa - cena zdecydowanie zaporowa.
    Od kilku lat mam zegary i jest to najlepszy wybór, warunkiem są dobre tłumiki.
    P.S. czujniki ciśnienia ostatnio staniały mocno - można samodział popełnić elektronik.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz jakiś namiar na te elektroniczne?
    Jak wyglądają ceny?
  • Poziom 42  
    Gdzieś widziałem - larsson, louis nie pamiętam, w którymś z katalogów na pewno. Dwa lata temu cena była coś koło 2kpln
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    eee... to chyba zostanę przy tym co mam
    Są w larssonie te elektroniczne cena tak jak mówisz nawet ponad 2 tys.
    Ale widzę że to coś na zasadzie linijki ledowej (chyba że mnie wzrok zawodzi) no i opisu nie ma żadnego
  • Poziom 25  
    Ja stosuje wskaźniki zegarowe dokładnie wyskalowane i wszystko jest ok.
  • Moderator Samochody
    Witajcie, z racji rozebrania do remontu swojego samochodu, (Espero 1,5 DOHC) natrafiłem na "zagwozdkę". Otóż, jak nie mając oryginalnego przyrządu Daewoo do rozpinania i spinania zamków zaworów , ani też stołu służącego do tego celu, jak tego dokonać?. Może koledzy dysponują jakimś sprzętem "home made" i podzielili by się fotografiami/opisami tegoż?. Myślę że temat dość ciekawy, tym bardziej że w dobie LPG naprawy głowic, a konkretnie zaworów i gniazd zyskały na popularności.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Masz wiertarkę stołową ?
    Wyłączona wiertarka stołowa się do tego świetnie nadaje. Odpowiedni dobrany klocek drewniany w komore spalani, uginasz wiertarką (uchwytem ustawionym na odpowiednie "rozwarcie") sprężynę przy podpartym zaworze i gotowe.
    W warunkach bojowych można też w 2 osoby i klucz oczkowy. Tylko na ziemi, bo butem trzeba pomagać.
    A taki przyrząd w miarę uniwersalny to z 50 kosztuje, wydaje mi sie że można zainwestować...
  • Poziom 10  
    ja sam osobiście używam do "rozpinania" zaworów nasadki i młotka. Bierzemy nasadke ok 17 przykładamy do miseczki trzymającej sprężynę i lekko pukamy młotkiem kila razy i wyskakują po kolei zabezpieczenia, nie potrzeba nawet podpierac zaworu. a jak zakładasz to pod zawór wkładasz jakąś nakrętkę sprężyne dociskasz nasadką a kolega wkłada zabezpieczeia.
  • Moderator Samochody
    kuba_195 napisał:
    ja sam osobiście używam do "rozpinania" zaworów nasadki i młotka. Bierzemy nasadke ok 17 przykładamy do miseczki trzymającej sprężynę i lekko pukamy młotkiem kila razy i wyskakują po kolei zabezpieczenia, nie potrzeba nawet podpierac zaworu. a jak zakładasz to pod zawór wkładasz jakąś nakrętkę sprężyne dociskasz nasadką a kolega wkłada zabezpieczeia.
    Nie takie to proste, wybić to i owszem, złożyć z powrotem tą metodą to już gorzej, a w silnikach DOHC, gdzie zawór jest osadzony głęboko wręcz niemożliwe.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ogólnie to się tym nie zajmuję ale kiedyś z braku laku musiałem robić "home made", w tej chwili jest to nieopłacalne - lepiej kupić.
    Co prawda wykonanie tych narzędzi (co prawda oglądałem knipexa na żywo) pozastawiało trochę do życzenia (nie było źle ale mogłoby i powinno być lepiej)
    Jeżeli robisz głowice często nie kombinuj kup te podstawowe, nietypy najwyżej dorobisz na podstawie oryginału
  • Moderator Samochody
    Generalnie to też się nie zajmuję głowicami, czasami życie jednak zmusi, myślałem o zrobieniu jakiegoś uniwersalnego stołu/ stanowiska, gdzie głowica mogła by być przymocowywana i na ruchomej osi przesuwałaby się nad nią dźwignia z wymiennymi końcówkami (różnej średnicy i wysokości). Kiedyś widziałem taki stół polskiej produkcji, niestety niekompletny.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Przyrząd zrobiony ze ścisku stolarskiego i kawałka dospawanej rurki. Zdjęcie przedstawia rozpinanie zaworów w silniku motocyklowym. Cena wykonania razem z zakupem ścisku ok 20 pln.
    Narzędzia i sprzęt warsztatowy Narzędzia i sprzęt warsztatowy
  • Poziom 42  
    toć to ze ściskiem to od czasów komuny znane, rozpinam od zawsze na "nasadkę" do spinania zrobiłem patent - z rurki wyciete takie niby widełki na pręcie, dociskam klatą - taki niby klucz "t" tylko zamiast nasadki na końcu są widełki do miski zaworu. Opieram o klatę i mam dwie ręce wolne aby "pieski" zaworu założyć.
  • Moderator Samochody
    kortyleski napisał:
    toć to ze ściskiem to od czasów komuny znane, rozpinam od zawsze na "nasadkę" do spinania zrobiłem patent - z rurki wyciete takie niby widełki na pręcie, dociskam klatą - taki niby klucz "t" tylko zamiast nasadki na końcu są widełki do miski zaworu. Opieram o klatę i mam dwie ręce wolne aby "pieski" zaworu założyć.

    Spróbował byś w ten sposób np. w SWW 400.... Problem polega jeszcze na odpowiednim dopasowaniu tego elementu który ma dociskać miseczkę ze sprężyną, żeby nie dochodziło do ześlizgiwania się tych elementów, wiadomo - szukanie wystrzelonych sprężyn, zatrzasków i misek jest nudne i monotonne, a oprócz tego trzeba uważać żeby nie porysować dziury w głowicy robiącej za prowadnicę popychacza hydraulicznego. A czasami zatrzaski są tak zakleszczone że trzeba je wręcz odbijać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    elektrit napisał:
    Panowie, to z innej beczki-jak zabezpieczać torxy przed korozją? Ta stal z której są wykonane ma wybitną cechę do tworzenia się na niej rdzawych nalotów.
    Ma ktoś jakieś pomysły?


    Masz wilgoć w warsztacie, trzeba by zadbać o sprawną wentylację. Ja szybko korodujące gwintowniki, narzynki trzymam w pudełku, zaolejone dokładnie gęstym olejem, a klucze może moczyć w czymś a'la olej wrzecionowy, i przecierać? Nalot z rdzy działałby jak oksyda, nasączony olejem nie powodowałby dalszej korozji.
  • Poziom 32  
    witam, panowie polecam klucze ,nasadki, torxy, cały skład narzędzi recznych firmy Proxon, eksploatuje juz chyba z 8 lat i nić sie niechce pokryć rdzą :), a koszt idzie wytzrymać, podstawowy zestaw około 500zł, grzechotki wytrzymały do dziś, powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trochę dawno pytałeś Jurek ale teraz mam porównanie to mogę coś podpowiedzieć, robiłem ostatnio u znajomego na CP (co prawda trochę używanym) i musze przyznać ze na jonnesway pracuje mi się lepiej. Że tak powiem jest mniej "toporny" lepiej w ręku leży no i czasami CP zastrajkował przy odkręcaniu ale to chyba z racji pewnego wyeksploatowania (czego co prawda nie zaobserwowałem w moim jonnesway'u którego już trochę mam)
  • Poziom 13  
    Witam serdecznie poszukuje firmy która doposaży mój nowo pobudowany warsztat samochodowy w podnośnik czterokolumnowy prasa 30 ton żuraw do wyciągania silników wózek 2 szt z wyposażeniem podnośnik kanałowy z trawersem 2 tony szliierka dwutarczowa lampki przenośne 24v 3 szt wciągarka uciąg 3 tony lina 20 metrów,pełna lista na rzyczenie.
  • Poziom 32  
    witam, spróbuj zajrzeć na tę stronkę , masz tam wszelkie niezbędne bzdety :) warsztatowe, www.heka.warszawa.pl jest to firma Staniszewski, powodzenia
  • Poziom 14  
    kortyleski napisał:
    Witam kolegę od motocykli! Miałem okazję pracować na rtęciowych, wychyłach i elektronikach.
    Te co pokazałeś - rtęciowe - najgorsze.
    Niewygodne - praca w określonej pozycji - jakoś mi nie leżały :(
    Elaktroniczne - bajka, w bolborze mieliśmy, ale jak przeszedłem na własny biznes to powiedziałem elektronicznym papa - cena zdecydowanie zaporowa.
    Od kilku lat mam zegary i jest to najlepszy wybór, warunkiem są dobre tłumiki.
    P.S. czujniki ciśnienia ostatnio staniały mocno - można samodział popełnić elektronik.


    No właśnie o dławiki chodzi. Można gdzieś w necie kupic dobre dławiki? Szukałem i nie mogę znaleźc.
    Bo waku to mam z KFM ale na prostych dławikach to ciężko je ustawic.
  • Poziom 13  
    Witam,czy moglibyście polecić jakieś sklepy z narzędziami nietypowymi w Warszawie,do samochodów ?np. blokady rozrządu,ściągacze ,nasadki do śrub korków oleju...
  • Poziom 12  
    Witam , ktoś z was ma jakieś porównanie jeśli chodzi o klucze udarowe zasilane baterią ? ja myślę nad zakupem DeWALT DC800KL 36v CORDLESS IMPACT WRENCH ewentualnie cos z Black&Dacker
    Pozdrawiam Mariusz