Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migotanie obrazu w lcd samsung full hd LE40N87BD

ricardo80 03 Kwi 2008 20:13 16503 18
  • #1 03 Kwi 2008 20:13
    ricardo80
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z tym telewizorem otoz obraz strasznie migocze, rozwarstwia sie gdy musi wyswietli ruchome sceny. Ostanio po godzinie strasznie mnie szczypaly przez to oczy(a takze moich znajomych), czy to normalne w technologi lcd ? (najbardziej widoczne w obraz 720p i 1080p przez hdmi)

    3 18
  • #2 04 Kwi 2008 01:09
    nakedtruth
    Poziom 11  

    Witaj!
    Jaki to jest model TV? Czy korzystasz z jakiegoś dekodera, albo z odtwarzacza (chodzi mi o źródło sygnału 720p i 1080p)? Jeśli tak to jakim kablem masz to podłączone, czy jest to kabel oryginalny od Samsunga, czy może jakiś uniwersal?

    2
  • #3 04 Kwi 2008 02:07
    ricardo80
    Poziom 9  

    A wiec jest to model Samsung le40n87bd i efekt wystepuja na dekoderze hd a takze odtwarzaczu blue-ray (dvd scalowane do full hd) a takze gry w 720p i 1080p wszystko podlaczone jest kablem hdmi thomson za 60 zl.
    No i te migotniae jest na tyle meczace ze strasznie szczypia oczy tak ze nie da sie tego ogladac.

    0
  • #4 04 Kwi 2008 07:27
    JEDD
    Poziom 29  

    A czy jak nie masz podpięte przez HDMI (np. przez SCART) obraz nadal skacze? Jeżeli nie to jak możesz sprawdź ten kabel HDMI na innym sprzęcie, jeśli będzie podobnie to pewnie kabel jest uszkodzony.

    0
  • #5 04 Kwi 2008 17:38
    nakedtruth
    Poziom 11  

    Ja popróbowałbym kabel HDMI inny podłączyć, czasami nawet to że kabel i telewizor są innych, konkurencyjnych firm może powodować problemy, szczególnie na matrycach Samsunga, z których korzysta też Sony, a z Soniaczami też są problemy...

    1
  • #6 05 Kwi 2008 02:40
    ricardo80
    Poziom 9  

    No ogolnie wystepuje na kazdym ale na hdmi najbardziej np w grach PS3 przez hdmi w 720p obraz jest mniej plynny niz w 576i przez kabel AV i moze to dlatego ze moj kabel nie jest odpowiednio dobry by pociagnac sygnal z PS3 i TV obydwa urzadzenia maja gniazdka hdmi 1.3 i poprostu sygnal z konsoli nie przechodzi w odpowiedniej predkosci i dlatego sie zacina , migocze ? Mozliwe ze tak jest a jesli nadal bedzie migotalo przeskakiwalo mimo ze kupie kabel za 300 zl to mozliwe ze wina matrycy albo wadliwy model bo jzu sam nie wiem co myslec.

    1
  • #7 05 Kwi 2008 11:16
    nakedtruth
    Poziom 11  

    Myślę, że jeśli zmiana kabla nie pomoże to proponowałbym szukać winy w telewizorze. Jeśli chodzi o telewizor to przy takich rozmiarach serwis przyjeżdża do domu, więc jeśli jest na gwarancji to nie ma większego problemu...

    Dodano po 1 [minuty]:

    A kabel to proponowałbym firmowy Samsunga, nawet jeśli teraz nie pomoże to na pewno przyda się na przyszłość ;)

    1
  • #8 05 Kwi 2008 22:50
    ricardo80
    Poziom 9  

    No tak tyle ze samsung nie produkuje kabli hdmi dlatego chce kupic hdmi firmy monster podobno najlepsze. Ogolnie to sie zastanawiam czy prosic o naprawwe czy wymiane bo tv jzu mial wymieniana plyte glowna i oprogramowanie wiec juz chyba wiecej naprawic tam sie juz nie da ?

    0
  • #9 06 Kwi 2008 00:08
    nakedtruth
    Poziom 11  

    Z tego co wiem, to producent przy trzeciej naprawie powinien wymienić telewizor na nowy, nie mam pojęcia jak jest w przypadku firmy Samsung...ale widzisz...skoro twój telewizor był już 2 razy naprawiany to rzeczywiście winy bym się doszukiwał właśnie w nim, musisz mieć strasznego pecha do sprzętu, bo trafił Ci się konkretnie uszkodzony na taśmie produkcyjnej telewizor, jak najbardziej na Twoim miejscu dochodziłbym swoich praw, bo od tego są...proponuję powalczyć o wymianę, tym bardziej że nie jest to tani model.

    0
  • #10 06 Kwi 2008 13:49
    ricardo80
    Poziom 9  

    No tak tlyko ze serwismani samsunga mowia ze ten model tak ma i onic nic z tym nie moga zrobic i tak sie zastanawiam czy migotanie obrazu w ruchu to nie norma w lcd, tym bardziej ze wielu posiadaczy tego modelu ma ten sam problem co ja. A co do samsunga to moga naprawiac tv bez konca i nie ma zadnej gwarancni ze wymienia. Tylko ja jak sobie pomysle o kolejnej wizycie tych burakow z samsunga i brak tv przez kolejne tygodnie to mi sie odechciewa wszystkiego. Ale Pan mowi ze by Pan do skutu domagal sie wymiany mimo stanowisko samsunga bylo by takie ze spelnia normy ?

    0
  • #11 06 Kwi 2008 17:33
    AnnoDomi
    Poziom 27  

    Migotanie obrazu w ruchu TO NIE JEST NORMĄ żadnego telewizora, co najwyżej smużenie może wynikać z kiepskiej (wolnej) matrycy - jeśli obraz migocze pomimo prawidłowego sygnału (i to czeba potwierdzić, czy podanie sygnału HD też powoduje migotanie) ze źródła to trzeba go naprawić, a jeśli usterka jest nienaprawialna (nieopłacalna) - to sugeruję zażyczyć sobie wymiany TV na nowy wolny od wad - prawo konsumenta! Na nic zdają się słowa serwisantów że ten model tak ma. Od tego jest też rzecznik praw konsumenta który siedzi w każdym z większych urzędów miasta.

    0
  • #12 06 Kwi 2008 22:41
    ricardo80
    Poziom 9  

    Czyli w jaki sposob potwierdzic ? u mnie obraz hd z cyfra + takich jak Nationl geograpfic hd migocze, migocza tev dvd scalowane do full hd a takze gry na plytach blue-ray w 720p. Bo przeciez nawet jak oddam do sklepu powolujac sie na ustawe to tv i tak bedzie musial przejsc przez serwis w ktorym oni podlacza pod swoj sygnal i beda twierdzic ze tv spelnia normy. A opinie niezaleznych ekspertow sa bardzo drogie i kosztuja okolo 1000 zl. W sumie obraz nie byl idealny anwet na tym urzadzeniu hd servisu samsunga obraz byl nieplynny i rozmyty. Wiec Pan proponuje udac sie do rzecznika praw konsumenta a potem powoloac sie na ustawe ? Czy jeszcze wczesniej isc do serwisu o opinie na temat tego tv, i czy fakt ze byl 2 razy naprawiany cos zmienia w rozszczeniach ze sklepem ?

    0
  • #13 07 Kwi 2008 01:28
    AnnoDomi
    Poziom 27  

    Można iść jeszcze raz do serwisu i spróbować sprawę załatwić polubownie. Po co się z nimi szarpać - dla pewności możesz iść do sklepu i zobaczyć taki sam TV jak wyświetla u nich obraz. Czy jest to znacznie lepiej jak u Ciebie?! Jeśli tak - to z pewnością wina leży po stronie TV - nie wiem, czy wymiana przetwornicy i inwertera nie załatwiłby sprawy migotania - ale to już sprawa serwisu. Jeśli nie naprawią Ci tego TV to przysługuje Ci wymiana na wolny od wad - jeśli po raz kolejny naprawa nie przyniesie usunięcia usterki wystąp do serwisu z pismem gdzie uprzejmie prosisz ich o wymianę TV, lub już teraz napisz takie pismo z prośbą o usunięcie usterki bądź wymianę na inny egzemplarz wolny od wad. I odbierając TV z serwisu nie zapomnij odebrać odpowiedzi - jeśli będzie negatywna, i/lub TV dalej niesprawny - wal do rzecznika w urzędzie - i poproś go o pomoc (bezpłatnie).

    0
  • #14 07 Kwi 2008 01:53
    nakedtruth
    Poziom 11  

    AnnoDomi napisał:
    Można iść jeszcze raz do serwisu i spróbować sprawę załatwić polubownie. Po co się z nimi szarpać - dla pewności możesz iść do sklepu i zobaczyć taki sam TV jak wyświetla u nich obraz. Czy jest to znacznie lepiej jak u Ciebie?! Jeśli tak - to z pewnością wina leży po stronie TV - nie wiem, czy wymiana przetwornicy i inwertera nie załatwiłby sprawy migotania - ale to już sprawa serwisu. Jeśli nie naprawią Ci tego TV to przysługuje Ci wymiana na wolny od wad - jeśli po raz kolejny naprawa nie przyniesie usunięcia usterki wystąp do serwisu z pismem gdzie uprzejmie prosisz ich o wymianę TV, lub już teraz napisz takie pismo z prośbą o usunięcie usterki bądź wymianę na inny egzemplarz wolny od wad. I odbierając TV z serwisu nie zapomnij odebrać odpowiedzi - jeśli będzie negatywna, i/lub TV dalej niesprawny - wal do rzecznika w urzędzie - i poproś go o pomoc (bezpłatnie).



    Dokładnie tak, a nie inaczej...Musisz pamiętać, że jak to mówią "mordą" nic się nie da załatwić, spokojnie ale stanowczo i owszem. Natomiast, jaśli w sklepie, bądź w serwisie się będą upierać to rzecznik powinien to załatwić. Dodatkowo wydaje mi się, że jeśli 2 naprawy nic nie dały to trzecia tez niewiele pomoże...i jeśli tv tak miał od nowości to każda normalna firma powinna go przyjąć i oddać nowy.

    0
  • #15 08 Kwi 2008 15:49
    ricardo80
    Poziom 9  

    Tzn to migotanie wystepuje na zasadzie skokow obrazu ktorych chyba nie powinno byc w grach hd a to wlasnie na nich wystepuja skoki (obraz ma tendendcje do przeskakiwania z klaltki na kaltke za kazdym razem gdy przyszpiesza lub zwalnia) i na dvd scalowanym do 1080p przy takim sygnale konsola powinna sie sprawywac wyjatkowo dobrze, a jest na odwrot na sd plynniejszy obraz. Czyli mam taka mozliwosc by zadzwonic do serwisu przywiesc go do nich i im tam pokazac na czym polega problem na PS3 (prosic o zamontowania jeszcze raz plyty glownej) bo jak bym im wyslal to by powidizeli oczywiscie ze wszystko jest ok oni nic nie widza i by go odeslali (zreszta nie mam pudelka). A jak przyjma to go potem nie odbierac i prosic o wymiane na nowy ? Jakies pismo od rzecznika konsumenta jeszcze dodac ? Czy lepiej do sklepu odrazu i tam sie powolac na ustawe dodajac ze juz byl 2 razy naprawiany ?

    0
  • #16 09 Kwi 2008 00:06
    fake_nick
    Poziom 17  

    teamat serwisu samsunga omawiany wielokrotnie na forum hdtv.com.pl
    klęska i porazka , sprzet fajny ale serwis do dupy totalnie

    jak nie bedzie to wina kabla to wspolczuje ci , ja dopiero po 3 miesiacach walki dostalem nowy telewizor

    0
  • #17 09 Kwi 2008 11:30
    AnnoDomi
    Poziom 27  

    Migotanie to raczej nie jest, skoro nazywasz to też przeskokami obrazu. Jeśli to samo dzieje się z odtwarzanym filmem (nie grą, w której może przeskakiwać obraz bo karta graficzna nie wyrabia) w HD, wtedy możesz małą prezentację zrobić serwisowi Samsunga. Sprawdź też tą konsolę na innym TV, czy nie przeskakuje tam obraz tak jak na Samsungu, jeśli nie - to do serwisu z TV.

    0
  • #18 09 Kwi 2008 15:42
    ricardo80
    Poziom 9  

    Bo przeskakiwanie gier to jest tez wina samych gier ale sa to skoki ktore da sie tolerowac ale do tego dochodza skoki od samego tv i wtedy wogole telewizor nie spelnia swojej funkcji, co najlepsze jesli podalnczam PS3 do tv przez kabel av (576i) to gra jest dwa razy plynniejsza i szybsza a gdy podlanczam przez hdmi (720pi1080p) to obraz wyraznie zwalnia przeskakuje i smuzy, wiec to nie moze byc wina ps3 tylko lezy ona po stronie tv ktory nie potrafi odebrac sygnalu cyfrowego od takeigo cuda techniki jakim jest ps3 a tym bardziej mnie to denerwuje ze oba urzadzenia maja wyjscia hdmi 1.3 niestety nie mam drugiego telewizora z hdmi ale w serwisie powinni miec i jestem pewien ze takie rzeczy nie beda wystepowac na innych tv. fake_nick a ty na jakiej podstawie dostales nowy tv jaka usterka ?

    0
  • #19 09 Kwi 2008 21:44
    AnnoDomi
    Poziom 27  

    OK, zawieź im (serwisowi) ten monitor i PS3 i zrób mały pokaz - jak nie naprawią/wymienią zrób im piekło ;)

    0