Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford mondeo, dziwna praca silnika po wymianie rozrządu

04 Kwi 2008 00:40 14781 13
  • Poziom 11  
    witam , mam problem z fordem Mondeo '96 ,1,6 16v zetec , strzelił mi pasek rozrządu , do wymiany było 8 zaworów , 2 samo regulatory no i pasek i napinacz , po wymianie auto straciło Moc i a praca silnika szczególnie na gazie jest dziwna , obroty falują , szarpie na ruszaniu i szarpie podczas jazdy (minimalnie słycac jak na ścianie grodziowej coś pstyka). Mechanik twierdzi że rozrząd ustawiony jest dobrze mimo że cechy się nie zgadzają (podobno koło pasowe było wymieniane i ktoś nabił nowa cechę). Ma ktoś jakiś pomysł co to może być , wymieniłem tez świece , zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wykazuje równo (12 atmosfer) , proszę o pomoc
  • Poziom 33  
    Czyli jak mówi że się nie zgadzają, a twierdzi że jest dobrze to jest źle :) Znaki muszą się pokrywać.
  • Poziom 11  
    no a jesli ktos wymieniał koło pasowe i poprostu załozył je nie patrząć na cechy, też jest taka możliwość , jak rozrząd ustawiony był wg cech auto niechciało chodzić
  • Poziom 39  
    W tym samochodzie nie może być znaku nakole pasowym do zgrania rozrządu, bo koło nie ma klina. Wał korbowy ustawia się na specjalną blokadę, trzpień. Rozrząd raczej masz żle ustawiony.
  • Poziom 38  
    Znaków nie ma są nacięcia z tyłu wałków do zblokowania o ile dobrze pamiętam.
  • Poziom 39  
    Pisałem tylko o ustawieniu wału korbowego, wałki rozrządu ustawia się na przecięcia z tyłu wałków.
  • Poziom 33  
    trans-serwis napisał:
    W tym samochodzie nie może być znaku nakole pasowym do zgrania rozrządu, bo koło nie ma klina. Wał korbowy ustawia się na specjalną blokadę, trzpień. Rozrząd raczej masz żle ustawiony.


    Wał ma klin, na kole są znaki, i na misce też. W focusie 1.4 i 1.6 nie ma klina te same silniki są w fieście i fusionie. W starej fieście 1.25 też nie ma klina na wale. Więc jak nie wiesz to nie pisz bzdur, bo gdzieś czytałeś że zetec nie ma klina.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no to zgraj wałki i zobacz gdzie tłok
  • Poziom 27  
    Witam.
    Napisz sobie na youtube motor zetec i w ósmej części masz wymianę rozrządu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Nie pamiętam dokładnie jak jest w 1.6 ale w 1,25 jest śruba od strony półosi ją się wykręca i się zakręca blokadę.
  • Poziom 33  
    ptaszek1975 napisał:
    Nie pamiętam dokładnie jak jest w 1.6 ale w 1,25 jest śruba od strony półosi ją się wykręca i się zakręca blokadę.


    Zgadza się ale to w zetec se 1.25, 1.4 i 1.6 a w zetec e był klin i nie było problemu.
  • Poziom 14  
    to może wyjąśnię, na wale sa 2 znaki potrzebujesz przymiaru który muszisz przyłożyć tak aby przechodząć przez środek śruby od koła pasowego przebiegał przez znak (ten 2 kręcąć zgodnie ze wskazówkami zegara) na kole pasowym oraz przez krawędż specjalnego nadlewu na misce olejowej.( jak nie zrozumiałeś moge ci podesłac fotkę)
    natomiast koła od wałków rozrządu nie mają żadnych klinów mają natomiast od strony skrzyni 2 podfrezowania potrzebujesz kawałek prostego płaskownika nie pamiętam grubosci ale około 3 mm i musisz go wsunąć w wycięcia w obu wałkach ( jeżeli nie da się włożyc musisz obrócić wałem 1 raz dookoła ponieważ te podfrezowania celowo nie są symetryczne) tak więc jak masz wsuniety płaskownik wtedy środek śruby na kole pasowym znak na kole oraz krawędź nadlewu powinny tworzyć linie prostą
  • Poziom 11  
    Koledzy a co z wałem najlepiej odkrecić zaślepkę w okolicy 4 cylindra i wkręcić trzpien blokujący , czasami okazuje się że na kole znaki się nie pokrywaja ze znakami na misce olejowej minimalnie ale jest różnica .
    Przy zakładaniu paska rozrządu należy poluzować koła rozrządu a wałki zabłokować listwą blokującą jak koledzy wcześniej pisałi. Jak wszystko jest ustawione w punkt silnik będzie pracował płynnie.