Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Jaką myjkę ciśnieniową kupić?

Gacol 22 Apr 2020 01:27 1165185 3818
  • #3061
    Tektronik
    Level 12  
    mazawada wrote:

    Nie ma o czym dywagować! ŻADNA myjka jednofazowa nie wytrzyma porównania z trójfazową (ciśnienie, przepływ, żywotność, niezawodność, serwis).


    Zasilanie jedną fazą nie ma wpływu na niezawodność, żywotność czy serwis. Te cechy są powiązane z konstrukcją maszyny. W Wap czy KEW w wersjach na 230V inne są tylko silniki, koła pasowe oraz ustawienia pompy. Cała reszta pozostaje taka sama jak w przypadku 3 faz.

    Chyba, że było to odniesienie do marketowych myjek z silnikami rodem z odkurzaczy czy wiertarek ,które z reguły są na jedną fazę.
  • IGE-XAO
  • #3062
    elektryku5
    Level 38  
    Tektronik wrote:
    Chyba, że było to odniesienie do marketowych myjek z silnikami rodem z odkurzaczy czy wiertarek ,które z reguły są na jedną fazę.


    Pewnie nie tylko tych, bo gdzieś tu się przewinęły głosy, że nawet K. w niektórych modelach ma alu uzwojenie.


    Co do jednofazowych, główny problem jest taki, że z gniazdka 16A więcej niż 3kW silnik nie pociągnie, a 3f zaczynają się od mocy wyższych niż 3kW.
    HD1090 to zacny sprzęt i jak na swoje parametry oraz trwałość stosunkowo tani, ale też zależy jakie kto ma zabezpieczenie przedlicznikowe, bo swoje prądu to zżera, warto też popatrzeć na mniej popularny HD1094 od razu ze stycznikiem (mechanicznie to samo).

    Ja mam 3f myjkę, która waży gdzieś 30kg i tak sobie spokojnie te 150-160bar daje, nie jest to potwór, ale przy domu daje rady i nie ma tragedii żeby w razie czego przetransportować, chociaż raczej tego nie robię zbyt często, bo tutaj dobrą opcją jest długi wąż.
  • #3063
    Silok
    Level 2  
    Witam, stoję przed wyborem myjki do domu, która będzie służyć do mycia 2 auta, kostki brukowej 300 m. Tak jak dużo osób piszących na tym forum chciałem wydać 1000 zł ale po przeczytaniu całego forum niestety musiałem podnieć mój budżet do kwoty ok. 1800 zł. Chcę kupić myje nowa lub używana i nie wiem która będzie odpowiednia tj.
    Używane;
    1. Karcher 720 Mx ( 140 bar, 3,0 kw, 550 l/h, 21 kg)
    2.Karcher HD 650 (150 bar, 3,1 kw, 550 l/h, 26,5 kg)
    3. Karcher HD 6,13 C ( 130 bar, 2,7 kw, 600 l/h, 25,2 kg)
    4. Karcher HD 6, 13 4M ( 140 bar, 3.0 kw, 612, l/h)
    5. Karcher HD 6,12 4 (120 bar, 2,8 kw, 600 l/h)
    6. Kranzle 145T ( 130 bar, 2,8 kw, 630 l/h
    Lub
    nowa Kranzle 1050 ?
    Po przeczytaniu tego forum wiem, ze Karcher Hd 6 12 4 jest podobny do Kranzle 145T, tylko jest trochę słabszy (120/130 bar), są to myjki wolnoobrotowe.
    Czy warto sięgać po używane myjki czy może lepiej kupić nowego 1050p ?
  • #3064
    piotrsa1980
    Level 1  
    witam,

    orientuje się ktoś , gdzie teraz najlepiej cenowo wychodzi kranzle 1050 ts, najlepiej z pianownicą i ufo ligt w komplecie ?

    pozdrawiam
  • #3065
    Brencik
    Level 26  
    piotrsa1980 wrote:
    orientuje się ktoś , gdzie teraz najlepiej cenowo wychodzi kranzle 1050 ts, najlepiej z pianownicą i ufo ligt w komplecie ?

    Pewnie google się orientuje :)
  • #3066
    WoytR
    Level 1  
    Panowie pytanie bo ceny zbliżone przeczytałem prawie cały wątek ale mało jest o nowych Kranzle - zastosowanie typowo domowe , kostka , elewacja czasami moze auto

    Oczywiście przeczytane o pompach kompozytowe , aluminiowe itd

    i teraz decydują się na nowy sprzęt do powyżych zastosowań

    1050 TST ( cena z ufo light + pianownicą ) wychodzi podobnie jak, przy czym mam wrażenia , że następuje wyprzedaż tych myjek bo są nowsze modele może poprawione i zaraz znikną

    pozostają

    XA 15

    XA 17

    między XA 15 i 17 różnica 100 PLN , co ciekawe wyższy model jest wysokoobrotowy a XA 15 wolnoobrotowy , czy możecie okiem fachowca co tu wybrać z tych 3 myjek i jaki jest okres gwarancji ( osoba fizyczna 2 lata , na FV 1 rok ?)


    czy do XA pasują akcesoria od serii 1050 np. ufo ligt i pianownice ?
    i
  • #3067
    cooler !
    Level 17  
    mazawada wrote:
    Nie ma o czym dywagować! ŻADNA myjka jednofazowa nie wytrzyma porównania z trójfazową (ciśnienie, przepływ, żywotność, niezawodność, serwis). Nie chcę narażać się o podejrzenie o lobbing (nie mam w tym żadnego interesu) polecam Karcher HD 1090. Mam takie dwie sztuki, kupione (tanio) już dawno jako "całkiem zepsute", oddane do (mądrego) serwisu. Czasami pracują "non-stop" kilka godzin, ciśnienie (realne, robocze) ponad 200 bar.
    Za chwilę ktoś mnie skrytykuje: wolę mniejszą, leciutką, taniutką, niezawodną, silną, z serwisem ........... i jeszcze to słynne "ciśnienie EW 280". Papier jest cierpliwy.


    Zwyczajnie chłopie masz skrzywienie z tymi 3 fazami. Mam w domu 3 fazy i w życiu bym myjki na 3 fazy nie wybrał.
    Wybrałem kranzla 2160 TST i na manometrze 150 bar nie schodzi przy 11 litrach na minutę.
    W dodatku mogę to ciśnienie regulować. Producent deklaruje 140 bar jest 150 bo mam dość duży napięcie w sieci 247V.
    Jak ją podłączałem w sklepie na niższym napięciu - coś koło 230V było 145 bar. Kranzle jak widać nie kłamie z parametrami.
    W dodatku silnik wolnoobrotowy 1400 obr./min i tylko 1 faza - jak widać da się.

    Kolega mądrze wreszcie napisał
    Tektronik wrote:
    mazawada wrote:

    Nie ma o czym dywagować! ŻADNA myjka jednofazowa nie wytrzyma porównania z trójfazową (ciśnienie, przepływ, żywotność, niezawodność, serwis).


    Zasilanie jedną fazą nie ma wpływu na niezawodność, żywotność czy serwis. Te cechy są powiązane z konstrukcją maszyny. W Wap czy KEW w wersjach na 230V inne są tylko silniki, koła pasowe oraz ustawienia pompy. Cała reszta pozostaje taka sama jak w przypadku 3 faz.

    Chyba, że było to odniesienie do marketowych myjek z silnikami rodem z odkurzaczy czy wiertarek ,które z reguły są na jedną fazę.


    Czytam te Twoje opowieści ze świata mchu i paproci o 3 fazach i HD 1090 i zastanawiam się czy czajnik w kuchni także masz na 3 fazy.
  • #3068
    grabarz13
    Level 1  
    Witam.

    Po przeczytaniu prawie całego tematu zastanawiam się nad zakupem używanej myjki.

    I teraz co wybrać z tych dwóch:

    Kranzle 160, czy Karcher 6/16 4

    Parametry obu myjek podobne, Karcher 6/16 dostępny w większej ilości na rynku wtórnym i ma trochę większe ciśnienie.

    Na 99% wybiorę Karchera, bo to chyba jedna z najlepszych opcji używanych myjek na 230V w kwocie +/- 2500zł
  • IGE-XAO
  • #3069
    marbla
    Level 16  
    WoytR wrote:
    Panowie pytanie bo ceny zbliżone przeczytałem prawie cały wątek ale mało jest o nowych Kranzle - zastosowanie typowo domowe , kostka , elewacja czasami moze auto

    Oczywiście przeczytane o pompach kompozytowe , aluminiowe itd

    i teraz decydują się na nowy sprzęt do powyżych zastosowań

    1050 TST ( cena z ufo light + pianownicą ) wychodzi podobnie jak, przy czym mam wrażenia , że następuje wyprzedaż tych myjek bo są nowsze modele może poprawione i zaraz znikną

    pozostają

    XA 15

    XA 17

    między XA 15 i 17 różnica 100 PLN , co ciekawe wyższy model jest wysokoobrotowy a XA 15 wolnoobrotowy , czy możecie okiem fachowca co tu wybrać z tych 3 myjek i jaki jest okres gwarancji ( osoba fizyczna 2 lata , na FV 1 rok ?)


    czy do XA pasują akcesoria od serii 1050 np. ufo ligt i pianownice ?
    i


    Wpisz w tym temacie Kranzle XA 17, jest parę postów.

    Do domowej roboty wystarczy 1050, oczywiście im sprzęt bardziej wydajny pracę wykonujesz znacznie szybciej (np.Xa 17).

    Do twoich zastosowań lepsza xa 17 niż 15, nie zdążysz wykorzystać dobrodziejstw płynących z silnika niskoobrotowego.

    Osprzęt jest kompatybilny.
  • #3070
    KBM
    Level 12  
    marbla wrote:
    WoytR wrote:
    Panowie pytanie bo ceny zbliżone przeczytałem prawie cały wątek ale mało jest o nowych Kranzle - zastosowanie typowo domowe , kostka , elewacja czasami moze auto

    Oczywiście przeczytane o pompach kompozytowe , aluminiowe itd

    i teraz decydują się na nowy sprzęt do powyżych zastosowań

    1050 TST ( cena z ufo light + pianownicą ) wychodzi podobnie jak, przy czym mam wrażenia , że następuje wyprzedaż tych myjek bo są nowsze modele może poprawione i zaraz znikną

    pozostają

    XA 15

    XA 17

    między XA 15 i 17 różnica 100 PLN , co ciekawe wyższy model jest wysokoobrotowy a XA 15 wolnoobrotowy , czy możecie okiem fachowca co tu wybrać z tych 3 myjek i jaki jest okres gwarancji ( osoba fizyczna 2 lata , na FV 1 rok ?)


    czy do XA pasują akcesoria od serii 1050 np. ufo ligt i pianownice ?
    i


    Wpisz w tym temacie Kranzle XA 17, jest parę postów.

    Do domowej roboty wystarczy 1050, oczywiście im sprzęt bardziej wydajny pracę wykonujesz znacznie szybciej (np.Xa 17).

    Do twoich zastosowań lepsza xa 17 niż 15, nie zdążysz wykorzystać dobrodziejstw płynących z silnika niskoobrotowego.

    Osprzęt jest kompatybilny.


    Tak jak napisał kolega Marbla, X17 będzie lepszy (większe ciśnienie i wydajność wodna).
    Akcesoria: pianownica, szczotka, osłona przeciwbryzgowa, ta sama co do serii 1050.
    1050 jest serią domową i na razie nie ma żadnych informacji odnośnie zaprzestania ich produkcji.
    Gwarancja tak jak napisałeś (osoba fizyczna 2 lata, FV 1 rok), chyba że dystrybutor drugi rok przy FV da we własnym zakresie.

    Jeszcze jedna uwaga do użytkowania, X15-17 pracuje w pionie, a 1050TS i TST leżąc i należy tego przestrzegać.

    Pozdrawiam
  • #3071
    mazawada
    Level 17  
    cooler ! wrote:

    Zwyczajnie chłopie masz skrzywienie z tymi 3 fazami. Mam w domu 3 fazy i w życiu bym myjki na 3 fazy nie wybrał.


    Czytam te Twoje opowieści ze świata mchu i paproci o 3 fazach i HD 1090 i zastanawiam się czy czajnik w kuchni także masz na 3 fazy.


    1). Dlaczego tyle u Ciebie ortodoksji? Napisałeś: w życiu bym myjki na 3 fazy nie wybrał. Nigdy? Dlaczego? Jakie są zalety 1-fazy względem trzech?
    2). Czajnik mam jednofazowy. Ale profesjonalne czajniki, pralki, zmywarki i mikrofalówki są trójfazowe. Dziwne?
    3). Możemy wnieść trochę nowego życia w to forum. Zróbmy badania i przedstawmy na tym forum. Z Łodzi do Warszawy niedaleko. Zapraszam Cię do mnie ze swoim sprzętem - pobawimy się. Może jeszcze kilku Kolegów z forum chciałoby uczestniczyć w zawodach - zapraszam - kawa czeka! Do mnie jest Ci za daleko? Chętnie podjadę ze swoimi zabawkami do Ciebie.
    Takie testy nie są niczym dziwacznym. Ludzie porównują telewizory, głośniki i psy myśliwskie. Nie ma w tym żadnej złośliwości, a jedynie chęć porównania. Zwykła ludzka ciekawość. Wszak jesteśmy ludźmi!
  • #3072
    cooler !
    Level 17  
    Wybacz mam ciekawsze zajęcia niż testy myjek i jaranie się 3 fazowymi potworkami. Zwyczajny do domowych zastosowań (nie zarobkowych itp.) 130-160 bar i 10 litrów na minutę w zupełności wystarczy 99% użytkownikom. Mam tu zresztą w okolica gościa, który naprawia i sprzedaje te myjki zarobkowo i widziałem to w akcji. Nic nadzwyczajnego to nie było, zapewniam.
    On akurat ma 99% takich potworków na 3 fazy bo jego klientami są rolnicy a oni myją tym obory, ciężkie maszyny itd.

    Gdybym serio potrzebował mocy i miałbym wybrać coś dla siebie solidnego i w miarę niedrogiego to zdecydowałbym się na to proste i jak się wydaje trwałe urządzenie.
    https://www.kubiczduo.pl/produkt/kubicz-duo-triplex-200
    200 bar 900 litrów na godzinę i płynna regulacja ciśnienia co przy takich myjkach uważam za konieczność.
    W zasadzie swojego kranzla kupiłem niewiele taniej niż DUO TRIPLEX 200 .
    Świadomie wybrałem 1 fazę i kranzle po lekturze całego tematu.
  • #3073
    Karenz
    Level 9  
    po 8 lat mam dość mojej k5.2012
    Kretyńska budowa zaworu od zewnętrznego poboru wody który raz na rok się zacina i trzeba rozbierać pompę żeby go wypchnąć dała mi na tyle w kość że poszła decyzja o zakupy nowej.

    Czy ktoś poleci coś na mosiężnej pompie bez żadnych dodatkowych funkcji ? jak najtaniej bo nic specjalnego z tą myjką nie robię.
    Dało by radę podłączyć osprzęt z karchera do innych myjek ? mam 2 mosiężne pianownice , dysze do podwozi czy przewód do przepychania rur

    oleo macka takiego wypatrzyłem , firma zacna
    https://www.oleomac.pl/pl-pl/produkty/pw-145-c-14185/
    za 200 zł więcej jest KRANZLE K 1050 P
  • #3074
    elektryku5
    Level 38  
    mazawada, cooler ! preferencje są różne, z regulacją ciśnienia to też poniekąd słuszna uwaga, można wprawdzie mieć kilka różnych dysz, ale to mało wygodne, dobry deal to dołożenie zaworu bypass i stycznika do starej trójfazowej i jazda, nie wiedzieć czemu mało kiedy taki zestaw jest fabrycznie (pewnie oszczędność).
    Jak ktoś chce robić taki mod, to warto też brać pod uwagę HD1050, w której ponoć oryginalny zawór potrafi się wysypać, ale przy założeniu bypassa nie ma to znaczenia.

    Mi osobiście HD1050 bardziej się podoba pod względem gabarytów, parametry ma tylko lekko słabsze, tylko warto mieć na uwadze powyższe.
  • #3075
    mazawada
    Level 17  
    elektryku5 wrote:
    mazawada, cooler ! preferencje są różne, z regulacją ciśnienia to też poniekąd słuszna uwaga, można wprawdzie mieć kilka różnych dysz, ale to mało wygodne, dobry deal to dołożenie zaworu bypass i stycznika do starej trójfazowej i jazda, nie wiedzieć czemu mało kiedy taki zestaw jest fabrycznie (pewnie oszczędność).
    Jak ktoś chce robić taki mod, to warto też brać pod uwagę HD1050, w której ponoć oryginalny zawór potrafi się wysypać, ale przy założeniu bypassa nie ma to znaczenia.

    Mi osobiście HD1050 bardziej się podoba pod względem gabarytów, parametry ma tylko lekko słabsze, tylko warto mieć na uwadze powyższe.


    1). Jaka szkoda, że Kol. cooler! ma tyle ciekawszych zajęć. Szkoda podwójna, bo zaraz po moim zaproszeniu odezwały się do mnie prywatnie trzy osoby chętne do uczestniczenia w porównaniu myjek. Chcieli zabrać swoje myjki i dołączyć się do wspólnej zabawy. Po prostu: są chętni, żeby na własne oczy "coś" zobaczyć, a nie tylko czytać o wadach/zaletach naszych urządzeń.
    2). W każdej z moich HD1090 już dawno założyłem stycznik. Warto byłoby założyć jeszcze czujnik obecności wszystkich faz, ale są dwa powody które to uniemożliwiają (to też temat na wymianę poglądów).
  • #3076
    elektryku5
    Level 38  
    mazawada wrote:
    Po prostu: są chętni, żeby na własne oczy "coś" zobaczyć, a nie tylko czytać o wadach/zaletach naszych urządzeń.


    Na pewno warto się przekonać, jak ktoś takiej myjki nie miał okazji używać, bo równie dobrze ktoś może stwierdzić, że jednak 200bar nie jest mu potrzebne do mycia samochodu czy tam roweru. (Znajomy który miał kiedyś na 3f, mówił, że rowery musiał wiązać do płotu, a jak mu się zepsuła, to został przy małej zabawce, bo widocznie do mycia rowerów była trochę na wyrost.)

    mazawada wrote:
    Warto byłoby założyć jeszcze czujnik obecności wszystkich faz, ale są dwa powody które to uniemożliwiają (to też temat na wymianę poglądów).


    Ciekawa kwestia, bo poza tym, że w tej co ja przerabiałem, nie ma już zbyt wiele miejsca w środku, to nie widzę przeciwwskazań do zamontowania CZF.
  • #3077
    wavefad
    Level 2  
    Witam ponownie, mój poprzedni post nie spotkał się z wielkim odzewem i zrozumiałem swój błąd poświęcając więcej czasu na szukanie i grzebanie w wątku. Niestety nie znalazłem nic na temat myjek ciśnieniowych marki Stiga. Googlowanie też nie przyniosło żadnych konkretnych rezultatów. Raz był wspomniany model marki Stiga prawie równe dwa lata temu aczkolwiek temat nie został zbytnio rozwinięty dalej. Czy po dwóch latach któryś z bardziej obeznanych w temacie kolegów jest w stanie coś powiedzieć o którymkolwiek modelu tej marki lub o samej marce jeśli chodzi o myjki cisnieniowe? Może ktoś zakupił lub miał jakieś doświadczenia z tym sprzętem.
  • #3079
    Karenz
    Level 9  
    czy jeżeli w Kranzlu 1050 tylko głowica jest mosiężna na lata trzeba celować w coś z serii professional ?
    użytek tylko domowy , serwis raczej ogarnę sam
  • #3080
    mazawada
    Level 17  
    [quote="elektryku5"]
    mazawada wrote:

    mazawada wrote:
    Warto byłoby założyć jeszcze czujnik obecności wszystkich faz, ale są dwa powody które to uniemożliwiają (to też temat na wymianę poglądów).


    Ciekawa kwestia, bo poza tym, że w tej co ja przerabiałem, nie ma już zbyt wiele miejsca w środku, to nie widzę przeciwwskazań do zamontowania CZF.


    Temat stycznika (trójfazowego) wygląda tak: Myjka HD1090 ma 3 fazy i dwa przewody zabezpieczające (tak zwane "uziemienie" i "zerowanie" - czyli przewody N i PE - upraszczam dla łatwiejszego zrozumienia). Żaden z nich nie jest przewodem "roboczym", t.zn. nawet bez nich myjka będzie działać. Obydwa służą tylko bezpieczeństwu. I tak je zostawmy.
    Cewkę stycznika trójfazowego (cewka koniecznie na 400V) łączymy szeregowo poprzez "nieszczęsny, zawodny, fabryczny łącznik" pomiędzy DWIE FAZY. Dzięki temu nie angażujemy żadnego z przewodów bezpieczeństwa. A silnik łączymy normalnie - poprzez styki robocze stycznika trójfazowego. Przy okazji mamy zabezpieczenie silnika przed zanikiem każdej z dwóch gaz. To już trochę nas zabezpiecza przed zanikami.
    Załączam odręczny schemat połączenia.
    Żeby zabezpieczyć się na 100% potrzebny byłby CZF trójfazowy, ale taki "bez zera" (żeby nie angażować przewodu zerowego). Są one drogie i niepewne (duża histereza).
    Ponadto, rzeczywiście, miejsca jest niewiele.
  • #3081
    Brencik
    Level 26  
    Od kiedy to przewód N służy "bezpieczeństwu" i nie jest roboczym?
  • #3082
    mazawada
    Level 17  
    Brencik wrote:
    Od kiedy to przewód N służy "bezpieczeństwu" i nie jest roboczym?


    To tylko pozornie cenna uwaga. W skrytykowanym tekście napisałem:
    cytuję: (tak zwane "uziemienie" i "zerowanie" - czyli przewody N i PE - upraszczam dla łatwiejszego zrozumienia). Żaden z nich nie jest przewodem "roboczym", t.zn. nawet bez nich myjka będzie działać. koniec cytatu.

    Uprościłem, żeby było krócej :D . Chodzi mi o to, że w tej myjce przewód "roboczy" nic nie robi i tak postanowiłem pozostawić. Ma to czasem znaczenie, bo w "obcych" miejscach spotkałem już: brak uziemienia, faza zamiast zera, inne cuda również.
    Ideę podłączenia widać na załączonym (nieudolnym) schemacie. Czy jest on zrozumiały?
  • #3083
    Silok
    Level 2  
    Witam, jaki najlepszy filtr wody do karcher hd 6/13 4 M ?
  • #3084
    Robot1981
    Level 1  
    Hej napisze coś od siebie. Szukalem dobrej myjki do zastosowań domowych i po przeczytaniu całego tematu celowałem w kranzle 1050p nowa, kranzle wyzszej serii typu 1150,145,160 itp używana po serwisie oraz nowa makite hw 131 ze względu na serwis koło mnie,trzyletnia gwarancję itp. Pojechałem obejzec myjki kranzle. Pobawiłem się używana, pewnie 20 letnia 160tka tst oraz prawie nowa 1050p.Duzo osób mysli ze myjka 1050p tst ts dającą ciśnienie robocze 130 bar oraz wydatek wody ok 450l/h będzie ok. Ano jak dla mnie ww myjka jest za słaba. W porównaniu do 160tki to jest przepaść. Wróciłem do domu z myjka stara jak świat i jestem niezmiernie zadowolony ze nie wziąłem nowej. Czas pokaże czy dobrze zrobiłem. PS w 160tce na nanometrze 150 bar.
  • #3085
    elektryku5
    Level 38  
    @mazawada Poniekąd cenna uwaga, ale tylko w przypadku jak ktoś ma bajzel w sieci siłowej, jeśli wszystko wykonane jest poprawnie i zastosowany jest ewentualny 5p, to można spokojnie zastosować zwykły CZF i stycznik z cewką na 230V.
    Takie kwiatki jak przedłużacz przedłużacz na wtykach 5p i kabel 4p też miałem okazję widzieć i oczywiście nie pochwalam.

    Karcher stosuje w droższych myjkach (albo ciepłowodnych) trafo 400V/24V i stycznik 24V, tu jest taki dodatkowy plus, że wyłączniki przy myjce nie są zasilone bezpośrednio z sieci, co daje trochę większe bezpieczeństwo w razie wycieku.
    Taki Karcher HD10/25 posiada jakąś autorską płytkę z elektronicznym zabezpieczeniem silnika.
  • #3086
    mazawada
    Level 17  
    elektryku5 wrote:
    @mazawada Poniekąd cenna uwaga, ale tylko w przypadku jak ktoś ma bajzel w sieci siłowej, .........
    Karcher stosuje w droższych myjkach (albo ciepłowodnych) trafo 400V/24V i stycznik 24V, ............


    1). Bajzel w sieci siłowej (na niektórych gniazdach) ma co dziesiąty klient w kraju. Więc lepiej uważać. Dlatego przewód N pozostawmy jako nieczynny. A może ktoś wie, jaki stycznik (jaka cewka) jest w HD1094? Typuję, że cewka jest na 400V, albo trafo na 400V i cewka na 24V. Czyli przewód N jest nieużyty.
    2). Co do myjek ciepłowodnych to sam odpowiedziałeś. Dlatego jest trafo na 400V (międzyfazowe), żeby nie używać przewodu N. W mojej HDS895S dołożyłem dodatkowo wentylatory chłodzące zespół pompowo-silnikowy. Dwa wentylatory 230V połączyłem szeregowo pomiędzy dwie fazy. Zaleta: lepsze chłodzenie przy długiej pracy, a przewód N nadal odpoczywa.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Silok wrote:
    Witam, jaki najlepszy filtr wody do karcher hd 6/13 4 M ?


    Kup filtr, który położysz obok myjki i połączysz go wężami, np. takie jak w linkach:
    https://allegro.pl/oferta/filtr-do-wody-korpus-1-2-emi-10-ustm-obudowa-9207246293
    https://allegro.pl/oferta/filtr-do-wody-korpus-1-2-emi-10-ustm-obudowa-9207246293
    To są filtry tzw. "dziesięciocalowe", o bardzo dużej powierzchni; ceny wkładów np. 3-5 zł. Do zastosowań amatorskich wkłady starczają na lata. Leniwi mogą je "regenerować" puszczając wodę odwrotnie (oczywiście - bez myjki :D ).
  • #3087
    jammmo
    Level 14  
    mazawada wrote:
    To są filtry tzw. "dziesięciocalowe", o bardzo dużej powierzchni; ceny wkładów np. 3-5 zł. Do zastosowań amatorskich wkłady starczają na lata. Leniwi mogą je "regenerować" puszczając wodę odwrotnie (oczywiście - bez myjki ).

    Do amatorskiego używania myjki, jak dla mnie pomysł z tym filtrem 10" jest bez sensu. Sam mam za hydroforem 3 takie filtry od 20 do 5 mikronów, wiec w instalacji raczej nie uświadczysz zanieczyszczeń. Wyjście wody na pole mam przed kolumną uzdatniania ale praktycznie 2 m za filtrami więc z powodzeniem wystarcza mi filtr przykręcany do myjki, taki jak na foto niżej.
    https://allegro.pl/oferta/filtr-wody-do-myjek...MIn7uF1ZmQ6QIVwrYYCh0VXgd2EAQYBCABEgJxBPD_BwE
    Inna sprawa jak ktoś myjki używa zawodowo tak jak ty kolego "mazawada" i wodę pobiera z ujęć niewiadomego pochodzenia to w takim przypadku tak duży filtr ma może sens, ale nie w prywatnych domach z własnym ujęciem wody w których na ogół instalacje są przeważnie już wyposażone w dodatkowe filtry.
  • #3088
    mazawada
    Level 17  
    jammmo wrote:
    mazawada wrote:
    To są filtry tzw. "dziesięciocalowe", o bardzo dużej powierzchni; ceny wkładów np. 3-5 zł. Do zastosowań amatorskich wkłady starczają na lata. Leniwi mogą je "regenerować" puszczając wodę odwrotnie (oczywiście - bez myjki ).


    Do amatorskiego używania myjki, jak dla mnie pomysł z tym filtrem 10" jest bez sensu. ............ więc z powodzeniem wystarcza mi filtr przykręcany do myjki, taki jak na foto niżej.
    https://allegro.pl/oferta/filtr-wody-do-myjek...MIn7uF1ZmQ6QIVwrYYCh0VXgd2EAQYBCABEgJxBPD_BwE
    Inna sprawa jak ktoś myjki używa zawodowo tak jak ty kolego "mazawada" i wodę pobiera z ujęć niewiadomego pochodzenia to w takim przypadku tak duży filtr ma może sens, ale nie w prywatnych domach z własnym ujęciem wody w których na ogół instalacje są przeważnie już wyposażone w dodatkowe filtry.


    Moja odpowiedź była dla Kol. Silok, ale dobrze, że dołączyłeś. "Twoich" filtrów używa większość. Ich wadą jest to, że łatwo można je ułamać przestawiając myjkę. Albo - mieć pecha i ułamać również króciec myjki.
    Załączam dwie fotki moich filtrów. Czy są aż tak "bez sensu"?
  • #3089
    Tektronik
    Level 12  
    Ja osobiście chcę zastosować tego typu filtr w swoim Wap'ie ale bardziej ze względu "uzbrojony przemysłowy wygląd" niż nie wiadomo jaką korzyść z filtracji. Tym bardziej że w DX zbiornik wyrównawczy jest otwarty więc wszystko co jest w powietrzu może się tam dostać pomimo sitka na wejściu zaworu pływakowego i pompy. Jest także do czego go przykręcić nie naruszając ramy i podłączamy do filtra a nie do króćca, który jest w złym miejscu fabrycznie montowany i istnieje pewne ryzyko wyłamania go z mocowań. W Alto poprawili to osadzając przyłącze w przedniej części ramy.
  • #3090
    dawidxcom
    Level 12  
    Witam, planuje kupić myjkę ciśnieniową do "domu" będzie mi służyć do mycia: terenówki, kostki brukowej, tarasu drewnianego, podwozi aut, silników (ostatnio używałem myjki black@decker 130bar i chemii do silników) efekt był kiepski a elementy dalej tłuste.
    Zastanawiam się co kupić do około 1,5-2tys zł:
    -Nowy lavor lub coś co ma około 180-200bar
    -Używana zimnowodna karcher HD lub kranzle o podobnym ciśnieniu jak wyżej
    -Używany stary HDS gorąco-wodny ciśnienie 85-130bar (Wydaje mi się że ciepła woda lepiej zmyje smar i olej ale znowu ciśnienie dużo niższe)
    i jak z dostępnością części do np hds 750, 610, 790, 600 CI, 555c, i nowszej 895S