Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro PLUS nie kręci na gorąco.

zomodj 04 Kwi 2008 20:10 4573 18
  • #1 04 Kwi 2008 20:10
    zomodj
    Poziom 10  

    Witam posiadam Poldka Plusa na wielopunkcie, nigdy nie zagazowany, w zasadzie ni z gruchy ni z pietruchy pojawił się problem - pali i chodzi super (jak na Poldka :)) ale jak postoje w korku, czy doprowadzę go do tego że zagrzeje się nieco ponad 90 stopni, i zgaszę, to chcąc go uruchomić rozrusznik w ogóle nie kręci!, przekręcam stacyjkę i....nic!, cisza!, trochę ostygnie i wszystko wraca do normy. Dodam że oba czujniki temp. są sprawne (do wtrysku, i termowłącznik wentylatora) nie wiem w ogóle co ugryźć! gdzie szukać przyczyny, jeżeli rozrusznik by się klinował to chyba zakręciłby chociaż o 1mm, czy przysiadłyby mi kontrolki przy przekręceniu stacyjki a tu nici...dzięki za wszelką pomoc!.

    0 18
  • #2 04 Kwi 2008 20:13
    rico37p
    Poziom 28  

    Ja bym ugryzł stacyjkę /kostkę/ . Pozdrawiam.

    0
  • #3 04 Kwi 2008 20:53
    zomodj
    Poziom 10  

    no tez tak myślałem ale powiedz mi jaki to ma związek z temperaturą? bo ewidentnie ma.

    0
  • #4 04 Kwi 2008 21:11
    grzebacz
    Poziom 21  

    brak osłony między wydechem/rozrusznikiem.

    0
  • #5 04 Kwi 2008 21:19
    zomodj
    Poziom 10  

    osłony nie zamontował mi serwis daewoo po którejś z napraw X lat temu, jest to możliwe że rozrusznik zrobił się "wrażliwy" teraz dopiero?

    0
  • #6 04 Kwi 2008 22:07
    rico37p
    Poziom 28  

    Na nadkolu powyżej rozrusznika jest pojedyńczy wtyk czarny z czerwonym przewodem rozłącz go i w takim momencie gdy nie chce zakręcić podaj tam napięcie prosto zakumulatora . ciekawe jaka będzie reakcja rozrusznika/jeżeli będzie/.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście napięcie w stronę rozrusznika.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Na nadkolu powyżej rozrusznika jest pojedyńczy wtyk czarny z czerwonym przewodem rozłącz go i w takim momencie gdy nie chce zakręcić podaj tam napięcie prosto zakumulatora . ciekawe jaka będzie reakcja rozrusznika/jeżeli będzie/.

    0
  • #7 04 Kwi 2008 22:34
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    a może by tak tuleje wymienić

    0
  • #8 04 Kwi 2008 23:34
    robokop
    Moderator Samochody

    goldwinger napisał:
    a może by tak tuleje wymienić


    Założyciel wątka napisał że po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, żadnych odgłosów, kontrolki też nie przygasają. Stawiam na szczotki, prawdopodobnie przywieszają się w gorącym rozruszniku. Trzeba by spróbować na krótko zewrzeć zacisk elektrowłącznika z "+" i zobaczyć, wyeliminowało by to usterkę instalacji (kostka stacyjki, przekaźnik).

    0
  • #9 04 Kwi 2008 23:36
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    racja

    0
  • #10 05 Kwi 2008 01:20
    zomodj
    Poziom 10  

    zatem jak mówicie Panowie, wymienię szczotkotrzymacz i szczotki, a nóż :)

    0
  • #11 06 Kwi 2008 11:27
    grzebacz
    Poziom 21  

    raczej wina elektromagnesu.

    0
  • #12 06 Kwi 2008 12:24
    rico37p
    Poziom 28  

    zomodj napisał:
    zatem jak mówicie Panowie, wymienię szczotkotrzymacz i szczotki, a nóż :)
    A jak się okaże że to nie jest wina szczotek , to po co wyciągać rozrusznik .Dlaczego nie spróbujesz odpalać poprzez tą wtyczkę o której pisałem wyżej . jeżeli ma się próbówkę to bardzo prosto można stwierdzić gdzie się kończy napiecie.

    0
  • #13 08 Cze 2008 09:12
    jarek4f
    Poziom 1  

    Mam podobny problem, jestem bardzo ciekawy czy znalazłes przyczynę. U mnie w momencie zaistnienia podobnej usterki nie tylko nie kreci rozrusznik ale również nie pracuje pompa i wentylator na chłodnicy mimo że czasami powinien. W ogóle swiecą tylko kontrolki ale o uruchomieniu nie ma mowy. Po ostygnięciu oczywiście wszystko OK

    0
  • #14 08 Cze 2008 10:27
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Ja mysle ze poprostu trzeba wyciagnac rozrusznik ,wymienic szczotki tulejki Przeciez po 10 latach nalezy sie zrobic chociaz kosmetyke rozrusznikowi (szczotkotrzymacza nie ma potrzeby wymieniac) Profilaktycznie mozna wymienic elektromagnes P

    0
  • #15 08 Cze 2008 10:49
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Elektron, i to że nie pracuje pompa to wina rozrusznika?
    Bez żartów

    0
  • #16 08 Cze 2008 11:48
    Elektron1234
    Poziom 20  

    goldwinger napisał:
    Elektron, i to że nie pracuje pompa to wina rozrusznika?
    Bez żartów

    Odpowiedz nie jest do ostatniego postu tylko do wczesniejszegi NO BEZ JAJ CZLOWIEKU!!!

    0
  • #17 08 Cze 2008 11:52
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po 2 miesiącach chyba rozwiązał problem

    0
  • #18 08 Cze 2008 11:58
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Faktycznie Nie popatrzylem dobrze Przepraszam za zamieszanie Pozdrawiam

    0
  • #19 15 Wrz 2008 08:58
    DaroMc
    Poziom 15  

    Tak przeglądałem forum natknąłem się na ten temat. Może to co napiszę komuś się przyda.
    Kiedyś miałem podobny przypadek w 125p. Jak się rozgrzał nie kręcił. Przyczyną był poluzowany kabel masowy pomiędzy silnikiem a karoserią.

    0
  Szukaj w 5mln produktów