Witam,
Mam problem z moim samochodem Opel Corsa C 2001 r. 1,7 DI (diesel) wersja Basic (podstawowa), silnik Y17DTL inne info: przebieg 124400 km, olej silnikowy Mobil 1 - 5W50 syntetyczny wymieniany 14000 km temu (1 rok temu), wtedy wymieniałem też filtry (wszystkie) w tym powietrza, samochód nocuje cały rok na dworze (nie jest garażowany) w tym tej zimy! Obroty są ok, zapłon raczej też! Z tego co się orientuję w tym silniku jest jednopunktowy wtrysk?
Samochód ma mało mocy, bardzo słabo przyspiesza (nawet na 3 biegu) dzieje się tak zarówno jak silnik jest zimny, jak i rozgrzany!, więcej pali niż zwykle (przy lekkim przeciągnięciu prędkości na danym biegu kopci)! Nie zapalają się żadne kontrolki sygnalizujące problem (czyli jakby wszystko OK), nie ma problemów z odpalaniem (ostatnio wymieniałem wszystkie 4 świece na nowe - oryginalne GM bo jedna była zjarana a pozostałe słabe, ale problemy z przyspieszaniem zaczęły się jeszcze przed wymianą świec, zresztą świece nie mają nic do przyspieszania tylko do odpalania), samochód nie gaśnie po uruchomieniu ani w czasie jazdy i postoju (choć mam wrażenie że pracuję trochę gorzej niż kiedyś, lekko się dławi, pracuje nie równo itp. zarówno gdy jest zimny jak i rozgrzany)!
Samochód czasem przyspiesza normalnie (jak wcześniej), ale ostatnio to rzadkość, zazwyczaj nie ma siły przyspieszyć jest zamulony!
Samochód badany komputerem na bieżąco (ostatnio przy wymianie świec 3 tyg. temu) - nie wykazuje żadnych błędów, problemów itp.
Mówiąc wprost: samochód trudno rozpędzić, ale i przyspieszać w ramach danego biegu niezależnie od tego który to bieg! Jakby nie reaguje na stopniowe wciskanie pedała gazu na danym biegu (przyspiesza powoli nierównomiernie do wciskanego pedału gazu, lub po jakimś czasie dociskania pedała gazu przyspiesza nagle)!
Mój elektronik/elektryk twierdzi że to prawdopodobnie wina Przepływomierza Powietrza który w Oplach pada dosyć często i żebym się do niego zgłosił na diagnostykę jak już mnie to będzie całkiem wkurzać (brak przyspieszania, problemy ze spalaniem), ale zanim kupie nowy przepływomierz powietrza! Właśnie zbliża się ten moment!
I jeszcze jedna rzecz może ważna: jak wcisnę pedał sprzęgła to silnik pracuje ciszej, a jak puszczę pedał sprzęgła to silnik pracuje głośniej (trochę jakby rzęzi)! tak jakby tarcza sprzęgła albo docisk, ale problemów ze zmianą biegów nie mam: wrzucaniem, zmianą, zrzucaniem biegów, wchodzą lekko, pedał sprzęgła reaguje na dobrej wysokości przy zmianie biegów itd.!?
Czy to możliwe że to Przepływomierz Powietrza (prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości) czy raczej coś innego? Proszę o propozycje! i z góry dziękuję!
Mam problem z moim samochodem Opel Corsa C 2001 r. 1,7 DI (diesel) wersja Basic (podstawowa), silnik Y17DTL inne info: przebieg 124400 km, olej silnikowy Mobil 1 - 5W50 syntetyczny wymieniany 14000 km temu (1 rok temu), wtedy wymieniałem też filtry (wszystkie) w tym powietrza, samochód nocuje cały rok na dworze (nie jest garażowany) w tym tej zimy! Obroty są ok, zapłon raczej też! Z tego co się orientuję w tym silniku jest jednopunktowy wtrysk?
Samochód ma mało mocy, bardzo słabo przyspiesza (nawet na 3 biegu) dzieje się tak zarówno jak silnik jest zimny, jak i rozgrzany!, więcej pali niż zwykle (przy lekkim przeciągnięciu prędkości na danym biegu kopci)! Nie zapalają się żadne kontrolki sygnalizujące problem (czyli jakby wszystko OK), nie ma problemów z odpalaniem (ostatnio wymieniałem wszystkie 4 świece na nowe - oryginalne GM bo jedna była zjarana a pozostałe słabe, ale problemy z przyspieszaniem zaczęły się jeszcze przed wymianą świec, zresztą świece nie mają nic do przyspieszania tylko do odpalania), samochód nie gaśnie po uruchomieniu ani w czasie jazdy i postoju (choć mam wrażenie że pracuję trochę gorzej niż kiedyś, lekko się dławi, pracuje nie równo itp. zarówno gdy jest zimny jak i rozgrzany)!
Samochód czasem przyspiesza normalnie (jak wcześniej), ale ostatnio to rzadkość, zazwyczaj nie ma siły przyspieszyć jest zamulony!
Samochód badany komputerem na bieżąco (ostatnio przy wymianie świec 3 tyg. temu) - nie wykazuje żadnych błędów, problemów itp.
Mówiąc wprost: samochód trudno rozpędzić, ale i przyspieszać w ramach danego biegu niezależnie od tego który to bieg! Jakby nie reaguje na stopniowe wciskanie pedała gazu na danym biegu (przyspiesza powoli nierównomiernie do wciskanego pedału gazu, lub po jakimś czasie dociskania pedała gazu przyspiesza nagle)!
Mój elektronik/elektryk twierdzi że to prawdopodobnie wina Przepływomierza Powietrza który w Oplach pada dosyć często i żebym się do niego zgłosił na diagnostykę jak już mnie to będzie całkiem wkurzać (brak przyspieszania, problemy ze spalaniem), ale zanim kupie nowy przepływomierz powietrza! Właśnie zbliża się ten moment!
I jeszcze jedna rzecz może ważna: jak wcisnę pedał sprzęgła to silnik pracuje ciszej, a jak puszczę pedał sprzęgła to silnik pracuje głośniej (trochę jakby rzęzi)! tak jakby tarcza sprzęgła albo docisk, ale problemów ze zmianą biegów nie mam: wrzucaniem, zmianą, zrzucaniem biegów, wchodzą lekko, pedał sprzęgła reaguje na dobrej wysokości przy zmianie biegów itd.!?
Czy to możliwe że to Przepływomierz Powietrza (prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości) czy raczej coś innego? Proszę o propozycje! i z góry dziękuję!