Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy Opel Corsa C diesel ...

05 Kwi 2008 18:38 14934 15
  • Poziom 10  
    Witam,

    Mam problem z moim samochodem Opel Corsa C 2001 r. 1,7 DI (diesel) wersja Basic (podstawowa), silnik Y17DTL inne info: przebieg 124400 km, olej silnikowy Mobil 1 - 5W50 syntetyczny wymieniany 14000 km temu (1 rok temu), wtedy wymieniałem też filtry (wszystkie) w tym powietrza, samochód nocuje cały rok na dworze (nie jest garażowany) w tym tej zimy! Obroty są ok, zapłon raczej też! Z tego co się orientuję w tym silniku jest jednopunktowy wtrysk?

    Samochód ma mało mocy, bardzo słabo przyspiesza (nawet na 3 biegu) dzieje się tak zarówno jak silnik jest zimny, jak i rozgrzany!, więcej pali niż zwykle (przy lekkim przeciągnięciu prędkości na danym biegu kopci)! Nie zapalają się żadne kontrolki sygnalizujące problem (czyli jakby wszystko OK), nie ma problemów z odpalaniem (ostatnio wymieniałem wszystkie 4 świece na nowe - oryginalne GM bo jedna była zjarana a pozostałe słabe, ale problemy z przyspieszaniem zaczęły się jeszcze przed wymianą świec, zresztą świece nie mają nic do przyspieszania tylko do odpalania), samochód nie gaśnie po uruchomieniu ani w czasie jazdy i postoju (choć mam wrażenie że pracuję trochę gorzej niż kiedyś, lekko się dławi, pracuje nie równo itp. zarówno gdy jest zimny jak i rozgrzany)!

    Samochód czasem przyspiesza normalnie (jak wcześniej), ale ostatnio to rzadkość, zazwyczaj nie ma siły przyspieszyć jest zamulony!

    Samochód badany komputerem na bieżąco (ostatnio przy wymianie świec 3 tyg. temu) - nie wykazuje żadnych błędów, problemów itp.

    Mówiąc wprost: samochód trudno rozpędzić, ale i przyspieszać w ramach danego biegu niezależnie od tego który to bieg! Jakby nie reaguje na stopniowe wciskanie pedała gazu na danym biegu (przyspiesza powoli nierównomiernie do wciskanego pedału gazu, lub po jakimś czasie dociskania pedała gazu przyspiesza nagle)!

    Mój elektronik/elektryk twierdzi że to prawdopodobnie wina Przepływomierza Powietrza który w Oplach pada dosyć często i żebym się do niego zgłosił na diagnostykę jak już mnie to będzie całkiem wkurzać (brak przyspieszania, problemy ze spalaniem), ale zanim kupie nowy przepływomierz powietrza! Właśnie zbliża się ten moment!

    I jeszcze jedna rzecz może ważna: jak wcisnę pedał sprzęgła to silnik pracuje ciszej, a jak puszczę pedał sprzęgła to silnik pracuje głośniej (trochę jakby rzęzi)! tak jakby tarcza sprzęgła albo docisk, ale problemów ze zmianą biegów nie mam: wrzucaniem, zmianą, zrzucaniem biegów, wchodzą lekko, pedał sprzęgła reaguje na dobrej wysokości przy zmianie biegów itd.!?

    Czy to możliwe że to Przepływomierz Powietrza (prawdopodobnie nie był wymieniany od nowości) czy raczej coś innego? Proszę o propozycje! i z góry dziękuję!
  • Poziom 38  
    wszystko możliwe ,ale pomiar parametrów podczas pracy silnika wiele wyjaśni,sam odczyt błedow nie zawsze jest skuteczny,aczkolwiek wskazuje to na uszkodzony przepływomierz ,ale lepiej się upewnic.
  • Poziom 19  
    Kolego Piotrek, czytając tak solidnie opisany problem, widzę że właściwie wyrok jest już postawiony (przepływomierz). Wydaje mi się że diagnostyka jest pierwszym krokiem do sukcesu a nie kupno przepływki, więc najpierw diagnostyka a potem dopiero zakupy :). Przepływka, EGR, Turbo, dziura w układzie dolotowym, przestawiony rozrząd, nie wspomne o pompie wtryskowej, to parę z wielu przyczyn jakie mogły się wydarzyć w Twoim aucie. Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Nie wiem czy ten wątek jest jeszcze śledzony, ale ciekawi mnie co się ostatecznie okazało. Mam podobne objawy w swoim autku. Z tym, że ja zwróciłem uwagę na głośniejszą pracę samochodu, tak jak wspomniane wyżej hałas niknie po wciśnięciu sprzęgła. Myślę czy to nie docisk sprzęgła, ale jestem na razie przed wizytą u mechanika i nie wiem czy mocno sie bać
  • Poziom 9  
    Przepływomierz kolego do wymiany mam ten sam problem tylko auto co jakiś czas "przymula". Na kompie pokazuje temperaturę zasysanego powietrza 130 stopni i auto przechodzi w tryb awaryjny... pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Mam taki sam problem z moim samochodem, też Opel Corsa C 2001 r. 1,7 DI (diesel) tyle, że w wersji Comfort. Przeważnie samochód chodzi normalnie, przy większych obrotach (na dłuższej trasie przy 120 km/h) zaczyna tracić moc i przerywać. Krztusi się po prostu. Przy tym zapala się kontrolka silnika. Wymieniłam przepływomierz - nie pomogło. Samochód był podłączany do komputera - nic nie wykazało. Możliwe, że dlatego, że po prostu nie jeździł na tyle długo podpięty do komputera, żeby pojawiły się jakieś problemy. Do tego robi się coraz gorzej, bo kontrolka i spadki mocy zaczęły mi się pojawiać już nie tylko przy większych prędkościach. Może ktoś znalazł rozwiązanie? Będę wdzięczna za podpowiedź.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Auto po zapaleniu kontrolki na diagnostykę. Błąd będzie zapamiętany.
  • Poziom 24  
    Diesel na jednopunktowym wtrysku:) cóż za osobliwość. Raczej wtrysk bezpośredni na rotacyjnej pompie.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa napisał:
    Auto po zapaleniu kontrolki na diagnostykę. Błąd będzie zapamiętany.


    A jak ta kontrolka zgaśnie zanim samochód trafi na diagnostykę, to diagnostyka wykryje błąd? Czy musi się świecić w trakcie?
  • Poziom 2  
    przeczyść wszystkie możliwe styki. ja tak zrobiłem. teżwyskaiwały mi bledy i auto ne chcialo chodzic bylo strasznie zamulone. i jeszcze zmienilem olej z 0w40 na 5w30 i auto dostalo kopa.
  • Poziom 9  
    Mam podobny problem z corsom 1,7 di bardzo osłabła nagle nie potrafię pokonać średniego wzniesienia , dopiero po redukcji na 3 bieg pokonuje wzniesienie . Auto miało bardzo dobry i mocny silni i wydaje mi się że przyczyna u mnie leży w umyciu silnika i nie zabezpieczeniu kabli i złączek . Czy może być przyczyną tego osłabnięcia umycie silnika i zalanie elektryki ? Zabiorę się za osuszenie kabli i złączek . A może Koledzy podpowiedzą mi co mogło być przyczyną straty mocy .
  • Poziom 24  
    Silnika się nie myje woda. Tak to robią handlarze na sprzedaż.
  • Poziom 9  
    Nie myłem go wodą lecz środkiem do mycia silników .
    Dzisiaj wyczyściłem złączki i wydmuchałem je powietrzem nie dało to żadnego efektu dalej auto słabe . Sprawdziłem olej jest go trochę ponad max i bardzo zanieczyszczony wręcz czarny . Wcześniej sprawdzałem olej było tyle samo , sprawdzałem kilkakrotnie wcześniej ok. miesiąca temu czyli stan się nie powiększa . Dodam że auto to mam ponad trzy miesiące , a osłabło chyba po tym myciu , zaznaczam chyba , bo może to zbieg okoliczności . Na pewno wcześniej była usterka albo chłodnicy oleju albo głowicy , bo płyn w zbiorniku wyrównawczym był niewiele zaoliwiony . Sprawdzam czy właśnie oleju nie przybywa lub ubywa i czy nie ma więcej plam oleju w zbiorniku .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przepraszam jeszcze dodam , że nie wyskakuje mi żaden błąd na desce , lecz zauważyłem ,że sygnalizacja świec żarowych nie świeci . Muszę sprawdzić świece i bezpieczniki może ktoś z Kolegów mi podpowie który bezpiecznik jest od świec . Ale żeby kontrolka nie świeciła świec ?
  • Poziom 9  
    Sprawdz czujnik cisnienia paliwa i regulator na pompie
  • Poziom 9  
    jak sprawdzić ten czujnik i regulator proszę o podpowiedz , wymieniłem olej o którym pisałem filtr powietrza i filtr paliwa i jeszcze raz wyczyściłem styki i wtyczki .A może będzie uszkodzony przepływomierz jak pisał kolega wyżej . Przypomniało mi się o tych świecach żarowych dostają napięcie i teraz o dziwo kontrolka sama zaczęła świecić przy odpalaniu podgrzewają się ok 10 sekund , niestety nie wykręcałem ich bo auto dobrze odpala tylko trochę słaby akumulator ,a może właśnie akumulator przyczyną jest ? Miałem taki przypadek z corsą 1,3 cdti nie słabo paliła , ale moc miała ok .

    Dodano po 3 [minuty]:

    przepraszam wkradła mi się pomyłka napisałem nie słabo paliła , a miło być słabo paliła .
  • Poziom 9  
    U mnie sprawa rozwiązana . Po odłączeniu przepływomierza corsa wprawdzie wyświetliła błąd ale dostała mocy , zakupiłem używany przepływomierz i po zamontowaniu auto ma już moc . Dzięki wszystkim .