Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AL-700 A-Mon Regulacja Megane 1.4

zbyszkoma 05 Kwi 2008 20:50 2454 1
  • #1 05 Kwi 2008 20:50
    zbyszkoma
    Poziom 10  

    Witam

    Posiadam Renault Megane 1.4 z jednopunktowym wtryskiem , instalacją LPG na reduktorze Stefanelli i sterowniku Autronic AL-700.

    Postanowiłem poregulować trochę moją instalację bo samochód zaczął znacznie więcej palić niż kiedyś.

    Przeczytałem chyba wszystkie posty na temat regulacji AL-700 łącznie z poematem na gazu temat lecz nie wszystko jest dla mnie jasne.

    1. Posiadam reduktor Stefanelli na którym są dwie śruby do regulacji , jedna mniej więcej po środku na bocznej ściance ze sprężynką , druga na dole też na bocznej ściance lecz bez sprężynki.
    Nie do końca wiem do czego one służą , kręciłem tą ze sprężynką i ma ona wpływ na stabilność wolnych obrotów , to zauważyłem. Drugiej nie ruszałem.

    2. Przeprowadziłem kalibrację sterownika i zawsze ustawiał się tak że na wolnych obrotach było w miarę dobrze Lambda oscylowała od Ubogiej do Bogatej a skład mieszanki oscylował w granicy optymalnej z niewielkimi wahaniami , lecz podczas jazdy mieszanka była częściej uboga niż bogata . Nie bardzo wiem jakimi parametrami wzbogacić skład mieszanki.

    Powróciłem do ustawień które mi ustawili w punkcie LPG i regulowałem tylko tą śrubką ze sprężynką na reduktorze, ale dalej częściej jest na mieszance ubogiej niż bogatej podczas jazdy.

    Niżej zamieszczam kilka skrenów zanim regulowałem śrubką , teraz mieszanka na wolnych obrotach oscyluje w granicach czarnego paska


    AL-700 A-Mon Regulacja Megane 1.4

    AL-700 A-Mon Regulacja Megane 1.4

    AL-700 A-Mon Regulacja Megane 1.4

    AL-700 A-Mon Regulacja Megane 1.4


    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    zbyszkoma


    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    zbyszkoma

    0 1
  • #2 06 Kwi 2008 16:15
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Po pierwsze - to nie jest tuning! Po drugie - sprawy regulacji były wałkowane sto razy, więc użyj wyszukiwarki, oraz przeczytaj sobie ze zrozumieniem "Krótki poemat na gazu temat", który jest na forum - sam zamieszczałem kopię. Temat warunkowo zostawiam i przenoszę do "Usterki Samochody", ale warunkiem jest nie pytanie więcej o takie rzeczy, jak "do czego służą śrubki na reduktorze".

    0