Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 Variant 74 kW silnik AFT 1,6 benzyna - pompa paliwa

greg_top 05 Kwi 2008 22:34 14897 16
  • #1 05 Kwi 2008 22:34
    greg_top
    Poziom 10  

    Witam
    Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy paliwa. Po włączeniu stacyjki pompa nie podaje paliwa. Sprawdziłem bezpiecznik 18 jest OK, przekaźnik 103 (R12) jest też OK tzn jak podłączyłem napięcie na końcówkę 86 i masę na 85 to przekaźnik zadziałał (styk 30, 87 zwarty) oczywiście po jego wyjęciu. Nie mam schematu ale zauważyłem, że pompą paliwa steruje masa, której nie mam w momencie uruchomienia silnika (podpiąłem masę na styk 85 przekaźnika i pompę uruchomiłem ale mimo to silnika nie uruchomiłem). Co steruję masą i gdzie szukać błędu. Dlaczego pomimo uruchomienia pompy silnik nie odpala?
    Pozdrawiam

    1 16
  • #2 05 Kwi 2008 22:53
    adam7009
    Poziom 38  

    Masą sterowany jest przekażnik pompy ze sterownika a jej brak to wiele przyczyn np. bra impulsów z wału lub immo. W jakich okolicznościach to się stało?

    0
  • #3 05 Kwi 2008 23:01
    greg_top
    Poziom 10  

    Autko stało 2 tygodnie nie uruchomiane. Dziwne jest to, że po poruszaniu bezpieczników i przewodów skrzynki pompa ruszyła. autko przejechało 200 metrów i stanęło. Znowu ponowne dotykanie bezpieczników pomogło i przejechało kolejne 200 metrów. Teraz już nic nie pomaga. Gdzie jest ten sterownik i którym pinem steruje masą przekaźnika?

    0
  • #4 05 Kwi 2008 23:07
    adam7009
    Poziom 38  

    Tylko podłączenie po vaga może coś wyjaśnic,samemu będzie ciężko ponieważ zasilisz pompkę a on i tak nie odpala.

    0
  • #5 05 Kwi 2008 23:13
    greg_top
    Poziom 10  

    Daj mi namiary na sterownik gdzie się znajduję? Myślę, że to jakiś wypalony styk, może korozja. Jak wiesz albo masz kawałek schematu to podeślij ja już sobie poradzę.

    0
  • #6 05 Kwi 2008 23:32
    ARTURG14
    Poziom 19  

    Przekażnik 103 jest do td ,104 do tdi,a ty powinieneś mieć 167 ,albo 80 ale końcówki niepamiętam(mały szczegół ale istotny

    1
  • #7 05 Kwi 2008 23:45
    greg_top
    Poziom 10  

    Dziwne, jest 103 oryginalny niemiecki. Jaka jest różnica między nimi?

    0
  • #8 06 Kwi 2008 00:00
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pin 31 do przekaźnika pompy.
    Zasilania na sterownik pewnie brak

    0
  • #9 06 Kwi 2008 00:09
    greg_top
    Poziom 10  

    Wiem, że to może być sterownik, może nie mieć zasilania OK, pin 31 steruje masą przekaźnika. Pytanie gdzie znajduje się ten sterownik, który pin to jego zasilanie i ile taki sterownik kosztuje a może ( jeżeli jest zepsuty) czy da sie go naprawić?

    1
  • #10 06 Kwi 2008 00:16
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sterownik na podszybiu
    Zasilanie na pin 23
    Przekaźnik sprawdź ten zakratkowany
    Golf 3 Variant 74 kW silnik AFT 1,6 benzyna - pompa paliwa

    0
  • #11 06 Kwi 2008 00:20
    greg_top
    Poziom 10  

    Z której strony na podszybiu?

    0
  • #12 06 Kwi 2008 10:22
    ARTURG14
    Poziom 19  

    Ten zakratkowany to 18 włancza wentylator i inne pierdoły napewno nie pompe i niema nic znią wspólnego,przekażnik jest na 12 polu

    0
  • #13 06 Kwi 2008 11:51
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    a kto mówi o pompie!
    Przekaźnik podający zasilanie na ECU

    1
  • #14 06 Kwi 2008 17:27
    greg_top
    Poziom 10  

    Goldwinger miałeś rację padł przekaźnik R3 a dokładniej dioda w tym przekaźniku. Między stykiem 86 i 86A jest dioda i ona ma przerwę. W konsekwencji brak jest zasilania na sterownik a ten nie sterował masą na przekaźniku pompy. Mam nadzieję, że to tylko przekaźnik jutro go podmienię i spróbuję uruchomić.
    Dzięki i pozdrawiam
    Dla informacji może komuś się przyda - przekaźnik o oznaczeniu 30 nr 165 906 381

    1
  • #15 06 Kwi 2008 17:45
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Połącz w gnieździe 30 i 87 i powinien zapalić - nie musisz czekać na nowy przekaźnik

    0
  • #16 06 Kwi 2008 19:46
    greg_top
    Poziom 10  

    Połączyłem styki - autko ruszyło. Jeszcze raz dziękuję goldwinger.
    Tak przy okazji przeglądałem na forum schematy elektryczne do tego autka i nie wiem który pobrać może pomożesz mi jeszcze w tym. Przypomnę auto to Golf III Variant CL 74 kW (101KM) EG2 5G, silnik AFT 1,6 benzyna, zapłon Simos 4S2 rok produkcji 97.
    Pozdrawiam

    0
  • #17 21 Kwi 2008 18:03
    greg_top
    Poziom 10  

    Witam
    Wracam do tematu.
    Autko pochodziło 2 tygodnie i znowu padł przekaźnik 30 a dokładnie jego dioda. To już drugi przekaźnik. Gdzie szukać przyczyny, potrzebuję schematu.
    Chciałbym naprawić te przekaźniki ale nie mogę znaleźć jaką diodę można wstawić.
    Golf 3 Variant 74 kW silnik AFT 1,6 benzyna - pompa paliwa
    Pozdrawiam.

    1
  Szukaj w 5mln produktów