Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zrobic ładowanie akumulatora w traktorze?

mejki 06 Apr 2008 13:10 5995 5
Bosch
  • #1
    mejki
    Level 11  
    witam.
    Mój problem ma sie następująco.
    Posiadam ciągnik S-18, lecz nie ma w nim alternatora(kiedyś był, lecz co sie z nim stało to nie wiem). Przymierzam sie właśnie zrobić "ładowanie". Moje pytanie jest takie jaki alternator założyć do "esa", bo każdy wie ze esy maja swoja charakterystyczna wolna prace silnika(chodzi mi o obroty). Czy wystarczy alter. od malucha ???i jak to wszystko podłączyć??? Myślałem tylko
    podłączyć alternator bezpośrednio pod akumulator(jaki regulator dać??) I czy to rozwiązanie sie sprawdzi??? Może ktoś zna lepsze rozwiązanie.
    z Góry dzięki za odp
  • Bosch
  • #2
    esiuabek
    Level 18  
    Wyszukaj gdzieś na szrocie alternator boscha z golfa 1. prosta, a przez to niezawodna konstrukcja, tanie części zamienne i do tego małe koło pasowe przez co nawet przy wolnych obrotach będzie ładował. założyłem coś takiego do C330 w ubiegłym roku zamiast prądnicy i skończyły się problemy z akumulatorem. Co prawda trzeba użyć spawarki i wiertarki by to wkomponować w miejsce prądnicy, ale warto było. Co do alternatora maluchowskiego też nad tym myślałem, ale przeróbek mocowania byłoby więcej. Jak chcesz to jutro mogę zrobić fotki tej mojej przeróbki
  • Bosch
  • #3
    mejki
    Level 11  
    Jakbyś mógł było by miło:) A co to regulatora to ten alternator ma wbudowany czy założyłeś osobny ??
  • #4
    ZGG
    Level 27  
    Witam. Przejdż się na złom. lepiej autozłom. Ale tam jest drożej. poszukaj jakiegoś alternatora Żeby był od razu z regulatorem.A wszystkie zachodnie alternatory mają regulatory razem ze szczotkami. Musisz go zamocować mechanicznie.[ dobrze jest posmarować w nim łożyska] Co do szybkości obrotów to S 18 wcale niejest taki wolnoobrotowy. Tylko daje takie wrażenie ,że żadko pyka.Bo ma jeden cylinder. A obroty to ma coś do 1200.Czy więcej. Więc zarzucanie paska na koło zamachowe, to troche za dużo. Chyba że chcesz ładować akumulatory. A nie robić traktorkiem. Potem wystarczy podłączyć 2 przewody . Jeden gruby do plusa akumulatora. W alternatorze znajdziesz taką śrubkę, najczęsciej 6mm czasem 8. Niektóre mają podwójne wsówki. I 2 czerwone kable. trzeci cienki. do kontrolki ładowania.W takim też łączysz te 2 grube na akumulator ,i ten cienki poprzez żarówkę kontrolkę ładowania [najlepiej poprzez stacyjkę] też do plusa akumulatora. Druga cieńsza sróbka 5 mm to jest do kontrolki ładowania.Uwaga. Beż tej kontrolki alternator się nie wzbudzi.
  • #5
    mejki
    Level 11  
    Dzięki za rady.
    Jutro przejadę sie do znajomego na auto złom i poszukam odpowiedniego alternatora.
    I zaczniemy coś modzić :)