Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z obrotami po rozkręceniu pompy wtryskowej i ...

servisGSM_konrad 06 Kwi 2008 13:11 4192 18
  • #1 06 Kwi 2008 13:11
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    Od kilku dni zauwazylem ze blok silnika pod pompa wtryskowa zaczyna sie robic mokry i z dnia na dzien coraz bardziej okazalo sie ze ropa zaczela wrecz wyciekac z dekielka na pompie wtryskowej od stronu bloku silnika. Fahowcy powiedzieli ze koszt naprawy to ok 180 zł bo trzeba podobno by wyciagac pompe a przy tym posypal by sei rozrząd wiec postanowiolem sam uszczelnic wyciek ale zeby sie dostac do dekla musialem zdjac górna pokrywe pompy po skreceniu i probie odpalenia auto ciezko pracowalo i dymilo az zgasło rozkrecilem jeszcze raz sprawdzilem czy niei ma mechanicznych uszkodzen zlozylem ponownie i to samo ale:

    - zauwazylem ze pompa jakby nie zaciagała paliwa
    - jak odpale to pracuje ciezko jesli reka dodam manetk agazu to czasmi sie wkreca powoli na obroty ale po chwili zczyna znowu ciezko pracowac i po chwili gasnie
    - odkrecilem OUT i zauwazylem ze pieni sie paliwo co chyba nie powinno mic miejsca

    Kolega powiedzial mi ze mze byc klopot z zaworem zwrotnym pompy gdzie on jest i czy moze ulec zapchaniu gdy cos niezauwazenie by mi wpadlo gdy mialem rozkrecona pompe

    I jeszcze jedna sprawa rozkrecalem pompe juz kilka razy zawsze skladałem z taka samą starannościa i bylo ok

    Silnik to 1,8 D z 1991roku pompe juz kilka razy rozkrecalem wiec nie ma mowy o uszkodzeniu czegokolwiek pompa wyglada tak

    Problem z obrotami po rozkręceniu pompy wtryskowej i ...

    a jedyna sruba jaka wykrecalem po zdjeciu gónego dekla pompy to oznaczona jako 2

    Problem z obrotami po rozkręceniu pompy wtryskowej i ...
    numer 3 to element z ktorego ciekla mi ropa ale go uszczelnilem niestety musialem sie do niego dostac "od góry" dlatego zdemontowałem górę pompy bez jej wyciagania
    i po złożeniu wszystkoego do kupy auto nie reaguje na pedal gazu i ciezko pracuje dymiac pisalem juz ze kolega mi powiedzial ze to moze zawor zwrotny pompy ale gdzie on jest i czy mogl byc przytakany gdy jakis maly przedmiot wpadl by do rozkreconej pompy?

    [/img]

    0 18
  • #2 06 Kwi 2008 15:56
    domellus
    Poziom 29  

    Jak się nie mylę bo nie zbyt wyraźnie widzę ale takie mam przypuszczenia to ta śrubka jest od ustawiania dawki paliwa na wtryski. Spróbuj odpalić auto i przekręcać śrubkę aż uzyskasz jak najlepsze wyniki. Pamiętaj aby nie przesadzić z dawką paliwa. Przynajmniej według mnie to jest to. Jeśli pomogłem to bardzo sie cieszę a jeśli to nie to to niestety ja za bardzo nie pomogę. Pozdrawiam.

    0
  • #3 06 Kwi 2008 16:35
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Nr.2 to jest śruba do dawki paliwa,ale ja na twojim miejscu oddał bym pompe do fachowca od pomp wtryskowych 180zł. to nie dużo,prawdopodobnie i tak już ją zepsułeś.

    0
  • #4 07 Kwi 2008 23:03
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    ptaszek1975 napisał:
    Nr.2 to jest śruba do dawki paliwa,ale ja na twojim miejscu oddał bym pompe do fachowca od pomp wtryskowych 180zł. to nie dużo,prawdopodobnie i tak już ją zepsułeś.


    Jak ja moglem zepsuc? Prosze o wyjasnienie? Skoro nie demontowalwm zadnej czesci ruchomej pompy oprocz "czpienia od gazu" ktory pasuje tylk o w jednym polozeniu i zaklad sie go na zasadzie wsuniecia w szczeline w plytce.

    0
  • #5 07 Kwi 2008 23:10
    tkoziol

    Poziom 19  

    sruba która wykreciłes słuzy do dawki po prostu wkrec ja a dawka sie zwiekszy i auto bedzie chodziło normalnie zostanie tylko kwestja dorególowania nie wkrecaj tylko sroby odrazu na max bo silnik sie rozbiega tylko stopniowo

    0
  • #6 07 Kwi 2008 23:14
    adam7009
    Poziom 38  

    przecież to śruba od dawki paliwa i każde pół obrotu ma ogromne znaczenie.

    0
  • #7 08 Kwi 2008 10:47
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeśli szpec od telefonów komórkowych rozbiera pompę wtryskową to jaki może być finał. Koledzy warsztatowcy czy nie widzicie, że gość wie wszystko nawet to że nie zepsuł pompy, a auto nie jeżdzi. Pozdrawiam.

    0
  • #8 08 Kwi 2008 21:03
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    trans-serwis napisał:
    Jeśli szpec od telefonów komórkowych rozbiera pompę wtryskową to jaki może być finał. Koledzy warsztatowcy czy nie widzicie, że gość wie wszystko nawet to że nie zepsuł pompy, a auto nie jeżdzi. Pozdrawiam.


    Drogi kolego najłatwiej to jest skrytykowac szczegolnie tak wylewnie ja Ty gorzej by Ci pewnie poszła wylewna odpowiedz na temat.
    Ja wyznaje zasade : Jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia to sie nie odzywaj.

    A poza tym nie jestem taką "nogą" jak Ci sie wydaje potrafie wbrew pozorom rozkrecic nie tylko telefon ale i samochód z niezłym skutkiem a gdy coś nie dziala nawet po dokładnym złożeniu to tylko motywuje mnie zeby rozwiazac problem i wiedziec dzieki temu wiecej, wiec skoro mam problem ktory w gruncie rzeczy nie powinien sie zdażyc bo jak mniemam doczytałeś ze rozkrecałem pompe nie raz i wyregulowalem na tyle precyzyjnie ze bylem zadowolony z własnej pracy bardziej niz z pracy mechanika w zakładzie wiec nie rzucaj tu pustych tekstów.
    Co według Ciebie oznacza w tym przypadku "popsuć pompe":
    - zatrzec
    - zapchac
    - czy uszkodzic mechanicznie

    ...nawiązując do tematu sprawdze jeszcze czy pompa podaje paliwo na wtryski jesli nie bede sie Was radzil

    pozdrawiam i dziekuje za dotychczasową pomoc.

    1
  • #9 08 Kwi 2008 21:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Napiszę w ten sposób: Samo to że kolega wielokrotnie rozkładał i składał pompę a samochód nadal jeździł, to tylko pogratulować szczęścia i brawury. To nie Syrenka 105 że każdy kowal umiał ją naprawić bez żadnych narzędzi. Proponuję oddać ją (pompę) do zakładu zajmującego się regeneracją, piana w przewodach powrotnych nie wróży nic dobrego, a głowiczka i tłokorozdzielacz troszkę kosztują. Bez tzw. stołu za cholerę jej poprawnie nie wyregulujesz, co jest konieczne jako że wkładałeś łapki do części opowiedzialnej za nastawianie dawki.

    0
  • #10 08 Kwi 2008 21:37
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Niedawno regnerowałem z nudów i w celach edukacyjnych jakas stara pompe która zakupiłem na złomie za 20zł. Powiem ci ze ustawienie dawki na oko i na stole rozbierznosci szokujace. Stół mam w szkole(co prawda nie pierwszej młodosci ale jest).

    Mam takie pytanie czy taki najprostszy stół uda mi sie wykonac w warunkach domowych z mocnym wsparciem maszyn ??

    0
  • #11 08 Kwi 2008 21:50
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    robokop napisał:
    Napiszę w ten sposób: Samo to że kolega wielokrotnie rozkładał i składał pompę a samochód nadal jeździł, to tylko pogratulować szczęścia i brawury. Bez tzw. stołu za cholerę jej poprawnie nie wyregulujesz, co jest konieczne jako że wkładałeś łapki do części opowiedzialnej za nastawianie dawki.


    Sprecyzuje i powtórze: zdejmowna była tylko górna część pompy czyli górny dekiel na ktorym znajduje sie OUT i jak powiedzieli panowie na forum sruba regulacji dawki paliwa

    0
  • #12 08 Kwi 2008 22:11
    adam7009
    Poziom 38  

    Czy nie idzie uszczelnic tego elementu nr3 jak zaznaczyłeś bez ściągania górnej pokrywy?,a jeżeli nie to co pomogło zdjęcie tego dekla?,bo czegoś tu nie rozumiem.

    0
  • #13 08 Kwi 2008 23:34
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Ja też z tego nic nie rozumie.

    0
  • #14 09 Kwi 2008 12:22
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    problem polegał ze nie mozna byli sie dostac kluczem i dodatkowo nie wchodzil prostopadle w łeb śruby wiec konieczny był demontarz

    0
  • #15 09 Kwi 2008 14:41
    Dudi2007
    Poziom 16  

    człowieku pocoś ty do tej pompy ręce wkładał oddaj ją teraz do specjalisty który zrobi cos z tą pompą każdorazowa ingerencja w takie coś to póżniejsza regulacja nie tylko dawki paliwa ale początku tłoczenia bez specjalistycznego sprzętu nie ustawisz tego i to każdy tu próbuje powiedzieć zrozum że przy pomocy akcesorjów GSM nie złożysz tego poprawnie a tylko s.... coś więcej można .rozumie że potrafisz naprawić nie tylko samochód ,ale są części samochodowe które podlegają specjalistycznej naprawie czy regulacji

    0
  • #16 10 Kwi 2008 11:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    E kolejny temat - kolega koledze powiedział co od wujka ciotki usłyszał- .
    Na to jest tylko 1 rada kręcić wszystkim do skutku, bo bez przyrządu nic innego nie pozostaje.

    0
  • #17 10 Kwi 2008 18:12
    tarzan107
    Poziom 20  

    A najwięcej rozrusznikiem, w celach edukacyjnych.

    0
  • #18 10 Kwi 2008 18:19
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Powinienem odpowiedzieć koledze serwisGSM_konrad na jego posta, ale zbyt długo siedzę w mechanice aby z nim dyskutować. Mam tylko pytanie dlaczego milczy w sprawie innych postów które próbują powiedzieć mu to samo co. Nie trzeba było rozbierać tej pompy.

    0
  • #19 12 Kwi 2008 12:58
    servisGSM_konrad
    Poziom 18  

    Witam ponownie sznownych mechaników :D auto zrobione sam sobie je naprawiłem:

    1 wkreciłem srube od dawkowania paliwa na wtryski do oporu
    2 sprawdzilem czy podaje na wtryski paliwo
    3 podokrecałem wszystko zeby nie bral "lewego powietrza"
    4 wyregulowalem obroty i smiga

    W szczegolnośći :P dziekuje:

    trans-serwis
    tarzan107
    romoo

    Jesli servisanci telefonów komórkowych byli by tak życzliwi jak Wy to pewnie dzisiaj wszyscy jeszcze nosili by komórki w walizce.

    1