Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kondensator do silnika jednofazowego z fazą pomocniczą -

06 Kwi 2008 17:10 3862 11
  • Poziom 11  
    Witam mam w posiadaniu kompresor w którym najprawdopodobniej został niefortunnie wymieniony kondensator wygląda na to ze jest niefabryczny

    Silnik bardzo mocno sie grzeje traci moment. Uzwojenia i wirnik wyglądają bardzo dobrze nigdzie nie widać nadpaleń

    Dane silnika
    v 2800 RMP
    P 1,8 KW
    HP 2,5
    U 220-240V
    HZ 50/60

    spręzarka L/min 340 bar 8

    zdjęcie :
    http://cuneo.bakeca.it/hobby-tempo-libero/vendo-compressore-atur2628917
    <--jedyne slady kompresora na internecie dzwoniłem tam (znam biegle włoski) ale sprzedająca wdowa nie mogła/nie potrafiła tego zaleście

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Napisz jakiej wartości jest ten kondensator , bo według mnie powinien mieć 180µF.
  • Poziom 11  
    kondensator:
    50 uF ~ 5% b
    V ~ 450 Hz 50

    Pozdrawiam :)

    Gdzie dostać taki kondensator Na allegro coś mi nie znajduje ...
  • Poziom 27  
    M4ly napisał:
    kondensator:
    50 uF ~ 5% b
    V ~ 450 Hz 50

    Pozdrawiam :)

    Gdzie dostać taki kondensator Na allegro coś mi nie znajduje ...


    Te dane to kondensatora tego który jest w tej chwili czy tego jaki ma być- Jeśli tak to skąd wziąłeś te dane.
    Taki kondensator dostaniesz w każdym większym sklepie lub hurtowni elektrycznej albo w zakładzie naprawczym. 20÷30zł.
  • Poziom 11  
    Są to dane kondensatora przy którym silnik sie grzeje i traci moment

    O taki jaki ma byc to się was pytam... Poniewaz poprzedni właściciel go wymienił i nie wiem jaki był fabrycznie :)
  • Poziom 27  
    M4ly napisał:
    Są to dane kondensatora przy którym silnik sie grzeje i traci moment

    O taki jaki ma byc to się was pytam... Poniewaz poprzedni właściciel go wymienił i nie wiem jaki był fabrycznie :)


    Jest to kondensator pracy < czyli włączony cały czas> przy tej mocy silnika i dość ciężkim rozruchu może mieć taką pojemność. Pytanie - sprawdzałeś czy on niema przypadkiem zwarcia lub dużej upływności? Najlepiej odłącz go, podłącz bezpośrednio do sieci i zmierz jaki pobiera prąd. przy tej pojemności podłączony pod 230V powinien pobierać prąd około3÷3,5A. Ale najpierw sprawdź miernikiem czy niema zwarcia i podłączaj do sieci przez jakiś mały bezpiecznik aby nie było większego ,,BUM" w przypadku przebicia wewnętrznego kondensatora.
    PAMIĘTAJ O ZACHOWANIU BEZPIECZEŃSTWA!!!
  • Poziom 11  
    Kondensator jest w Sprawny wszystko pomierzyłem

    Co dalej? kupować 180µF? Tak jak radzi prezes5000?

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    M4ly napisał:
    Kondensator jest w Sprawny wszystko pomierzyłem

    Co dalej? kupować 180µF? Tak jak radzi prezes5000?

    Pozdrawiam


    Jeśli silnik startuje do normalnej prędkości to znaczy że kondensator do rozruchu wystarcza i niema tam kondensatora dodatkowego załączanego na czas rozruchu. W takim przypadku niech Cię Bóg i wszyscy święci bronią podłączać większy kondensator < a już 180µf załączony na stałe do pracy to 10min i po silniku>.

    A sprawdzałeś czy sprężarka się przypadkiem nie zaciera lub nie nabija większego niż nominalne ciśnienia. Chyba że chodzi bez przerwy ( duży pobór powietrza) a jest przeznaczona do pracy przerywanej. Mierzyłeś pobór prądu tego silnika pod obciążeniem?
  • Poziom 11  
    Tłoki nie są zatarte. Gdy uruchamiam silnik to nabije do 2,5 bar i staje rusza staje rusza Gdy zatkam wylot powietrza palcem silnik się zatrzymuje i warczy
    Probowałem podłączyć go z pominięciem automatycznego zaworu dzieje sie to samo. Grzeje sie silnik a nie tłoki. Tak jak już wcześniej pisałem uzwojenia i wirnik są zdrowe. Czy zrobić dodatkowe zdjęcia ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    M4ly napisał:
    Tłoki nie są zatarte. Gdy uruchamiam silnik to nabije do 2,5 bar i staje rusza staje rusza Gdy zatkam wylot powietrza palcem silnik się zatrzymuje i warczy
    Probowałem podłączyć go z pominięciem automatycznego zaworu dzieje sie to samo. Grzeje sie silnik a nie tłoki. Tak jak już wcześniej pisałem uzwojenia i wirnik są zdrowe. Czy zrobić dodatkowe zdjęcia ?

    Pozdrawiam


    Zmierz pobór prądu podczas pracy silnika i daj fotki podłączenia tabliczki zaciskowej silnika. Gdybyś mógł pomierzyć oporności uzwojeń to by bardzo pomogło. Mogło tak się zdarzyć ze ten ktoś pomylił uzwojenie główne z pomocniczym.
  • Poziom 13  
    U mnie w tego typu sprężarce, z silnikiem 1,5KW oryginalnie zamontowany jest kondensator 20uF.