Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 309 - problem z układem zapłonowym

06 Kwi 2008 20:02 1973 9
  • Poziom 9  
    Witam jestem posiadaczem Peugota 309 z silnikiem 1,1 benzyna + gaz. Problem pojawił się po zalaniu silnika przez płyn chłodzący- od tej pory samochód rzucił palenie. Cewka WN nie daje iskry- a zauważyłem dziwną rzecz: posiada ona 4 piny z czego dwa są oznaczone jedem + a drugi -. Ale przy sprawdzaniu napięć na załączonym zapłonie zauważyłem, że na każdym pinie jest napięcie akumulatora. Dzięki temu na trzypinowej kostce modułu zapłonowego na dwóch jest napięcie. Czy to wskazuje na zwarcie w cewce?.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Cały układ idealnie wysuszony, kopułka, palec, moduł zapłonowy nowy. Przewody zapłonowe, aparat zapłonowy i wszelkie złącza elektryczne silnika oczyszczone i osuszone. Jakieś inne pomysły i sugestie do moich spostrzeżeń?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Moduł jest założony nowy - jak napisałem powyżej po załączeniu zapłonu na wszystkich 4 pinach cewki WN pojawia się napięcie 12V. Czy to jest prawidłowe?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    W takim razie, jak sprawdzam piny na module zapłonowym to mam na jednym napięcie akumulatora stałe, na środkowym masę a na trzecim pinie podczas kręcenia rozrusznikiem szybko miga lampka kontrolna probówki (z tego co wiem to jest prawidłowo). A iskry jak nie było tak nie ma. Rozebrałem aparat zapłonowy (indukcyjny) i dokładnie go oczyściłem. Dodatkowo zmierzyłem oporność cewki indukcyjnej aparatu i wynosi 320 ohm (nie wiem ile powinno być). Niby wszystko dobrze a nie działa. Jeżeli chodzi o oporności na pinach cewki zapłonowej to pomiędzy pinami pierwotnego obwodu jest 0,6 ohm; pomiędzy pinami wtórnego 0,6 ohm, pomiędzy pinem 15 a wyprowadzeniem wysokiego napięcia 6,44 ohm; pomiędzy pinami pierwotnego a wtórnego obwodu mam 1,3 ohm.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Weź te kontrolkę w miejsce cewki podłącz
  • Poziom 9  
    Kontrolka pulsuje

    Dodano po 7 [minuty]:

    W aparacie zapłonowym jest cewka z pierścieniami indukcyjnymi. Pełni to rolę czujnika położenia cylindra. Czy to prawda, że odległość pomiędzy bolcami impulsatora na każdym cylindrze powinna być inna?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Nikt nie pomoże więcej?
  • Poziom 25  
    Podłącz kabel WN z jedną świecą bezpośrednio do cewki (omiń rozdzielacz zapłonu) i zakręć silnikiem. Z opisu wygląda że moduł zapłonowy jest sprawny, teraz trzeba wykluczać pozostałe elementy. Rusz głową i przypomnij sobie zasadę działania każdego podzespołu a znajdziesz usterkę.