Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągnik, ursus, C 360, ropa w oleji silnikowym

07 Apr 2008 12:39 71868 48
  • Level 10  
    Witam! Posiadam ciągnik ursus C360 po kapitalnym remoncie. Tj; Pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski wyregulowane, wał korbowy nowy, pierścienie. Mój problem polega na tym, że olej napędowy dostaje sie do oleju silnikowego. Zaobserwowałem również wyciek ropy z pod kolektora wydechowego. Którędy ropa dostaje sie do silnika ???
  • Helpful post
    Level 17  
    Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra.

    Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia.
    Post do innego działu.
  • Level 2  
    Jeśli jest to silnik perkins to najbardziej prawdopodobną przyczyną jest uszkodzenie przeponowej pompki paliwa, lub wycieki z pompy wtryskowej po osi napędowej. W pompce paliwa warto sprawdzić szczelność membrany(brak dziur i mocowanie na osi)

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Jeśli jest to silnik perkins to najbardziej prawdopodobną przyczyną jest uszkodzenie przeponowej pompki paliwa, lub wycieki z pompy wtryskowej po osi napędowej. W pompce paliwa warto sprawdzić szczelność membrany(brak dziur i mocowanie na osi)
  • Level 39  
    Od kiedy C 360 ma silnik Perkins'a? Prawdopodobnie lejące wtryskiwacze. Tyle, że objawia sie to np trudnym rozruchem. Swoją drogą w pytaniu mowa o remoncie i to kapitalnym więc krótkie podanie do wykonawcy remontu. Marnie pamiętam, lecz mam wrażenie, że w tym ciągniku paliwo może przedostawać się z pompy paliwowej.
    Jasne. Lecz C 360 i C 360 - 3P to nie to samo. A pytający pisze C 360.
  • Level 2  
    Prawdopodobnie mogła się zawiesić iglica w rozpylaczu i paliwo nie zostaje rozpylone w komorze spalania i spływa do miski olejowej. Miałem podobny przypadek w traktorze u sąsiada.
  • Level 10  
    mczapski wrote:
    Od kiedy C 360 ma silnik Perkins'a? Prawdopodobnie lejące wtryskiwacze. Tyle, że objawia sie to np trudnym rozruchem. Swoją drogą w pytaniu mowa o remoncie i to kapitalnym więc krótkie podanie do wykonawcy remontu. Marnie pamiętam, lecz mam wrażenie, że w tym ciągniku paliwo może przedostawać się z pompy paliwowej.
    Jasne. Lecz C 360 i C 360 - 3P to nie to samo. A pytający pisze C 360.


    wtryskiwacze były wyregulowane a pompa po regeneracji i nadal ropa cieknie do misy, a z rozruchem nie mam problemów pali na dotyk tak jak kiedyś.

    Dodano po 2 [minuty]:

    michol23 wrote:
    Prawdopodobnie mogła się zawiesić iglica w rozpylaczu i paliwo nie zostaje rozpylone w komorze spalania i spływa do miski olejowej. Miałem podobny przypadek w traktorze u sąsiada.

    igła morze sie zawiesić nawet po regulacji wtryska?
  • Level 12  
    Tak może się zawiesić i dzieje się tak dość często w momencie gdy skręca się rurki jakiś brudek się dostaje do króćca wtrysku i blokada gotowa.

  • Level 19  
    musisz wyjac pompe wtryskowa i wymiwnic uszczelniacz z przodu pomy sprawdz jeszcze czy w pompie jest olej czy ropa bo jezeli ropa too pompka zasilajaca puszcza lub sekcje
  • Level 17  
    Pamiętam jak kiedyś założyliśmy nowe końcówki wtryskiwaczy i jeden przy pierwszym uruchomieniu się urwał. To była jazda!! Morał taki że jak nowe to nie znaczy że mają być dobre niewiadomo jak długo. Jeśli ropa na wylocie kolektora to wtryski!!!
  • Level 11  
    zobacz czy nie spadł popychacz któregoś z zaworów,i ich luzy.
  • Level 17  
    Czekamy na wynik badania.
    Może postawimy zakłady???
  • Level 10  
    No róbcie zakłady bo sam jestem ciekawy. Ciągnik jest u mechanika jak będzie sprawny to z pewnością napisze co mu było. Na razie dzięki za porady ale jakby ktoś coś jeszcze wymyślił to niech pisze.?
  • Level 10  
    nie jeszcze nic nie wiem
  • Level 12  
    Witam

    Kolego jedno pytanie, czy Ty czasem nie włożyłeś podkładek pod wtryskiwacze? Tam nie POWINNO być żadnych podkładek, stożek do stożka musi sie uszczelnić. Jak dałeś podkładki wycofałeś końcówkę wtryskiwacza do tulejki, paliwo jest wtedy rozpylane w tulejce i spływa po ściance do cylindra. To jest główna przyczyna tego że przybywa ropy w oleju silnikowym.
  • Level 10  
    słuszna uwaga ale tam powinny być te podkładki takie miedziane.? tak mówił jakiś mechanik
  • Level 12  
    Nie drogi kolego tam nie powinno być podkładek, a jeśli już trzeba założyć to najcieńsze jakie tylko są. W sklepach bardzo często sprzedają podkładki od LEYLANDA SW 400. One mają ze 2 mm grubości, wtedy już jest pewne że końcówka jest schowana w tulejce. Tulejkę można wymienić na nową koszt tulejki i wymiana to 30 zł. Wiem bo pracuje w zakładzie mechaniki pojazdowej, gdzie naprawiam głowice. A jak uruchamiasz silnik to jeśli kopci na biało lub takim czarnawym dymem to świadczy o niespalonym paliwie. Dlatego też możę być ono w kolektorze wydechowym.
  • Level 10  
    no faktycznie jak sie zapali to zakopci takim szarym dymkiem ciekawy jestem co wymyśli mechanik u którego jest bo jeszcze nic nie wiem na ten temat.
    Serdecznie dziękuje za pomoc.
  • Level 12  
    Jest jeszcze jedna kwestia drogi kolego. Jakie masz założone końcówki wtryskiwaczy. Jeśli masz zamontowane warszawskie WZM to ok (jedna końcówka kosztuje ok. 40 zł). A jeśli masz założone chińskie (jedna kosztuje około 25zł). To to może być główna przyczyna. Chińska końcówka jeszcze jakoś na próbniku pracuje ale na ciągniku to już jest porażka. Nie chce zapalać, kopci, nie ma siły. Podpowiedz jeszcze to mechanikowi.
  • Level 10  
    Końcówki jeszcze nie były zmieniane.
    dziękuje za radę czyli lepsze są WZM będę pamiętał bo chyba będę je zmieniał.
  • Level 12  
    Tak WZM są na 2gim miejscu zaraz za BOSCHEM. My w zakładzie zakładamy tylko WZMu (chyba że nie ma zamiennika to montujemy oryginał). I jak narazie nie mamy reklamacji. Czasem warto zapłacić 15 zł drożej i mieć święty spokój. Niż potem sie zastanawiać co jest nie tak :)
  • Level 10  
    Dokładnie nie warto robić oszczędności na takim sprzęcie bo później trzeba znów dopłacać coś juz o tym wiem.
    Dzwoniłem do mechanika on uważa, że przyczyną jest niesprawna pompa wtryskowa (którą dawałem do regeneracji) załorzył nową i testuje, gdyż jak powiedział nie dopatrzył sie innych usterek więc czekajmy na ostateczny wynik.
  • Level 12  
    Z regeneracją pompy też trzeba uważać. Komplet nowych sekcji i zaworków do C-360 kosztuje jakieś 220 zł. A w niektórych zakładach takie pompy potrafią naprawić za 200 zł w całości.

  • Level 19  
    tak jak juz wczesniej wspomniałem przyczyna bedzie pompa wtryskowa
  • Level 10  
    no panowie prawdopodobnie dziś ciągnik ma wracać od mechanika ciekawe co oni wymyślili.
    Mam pytanko do czego jest ta pompa.
    Ciągnik, ursus, C 360, ropa w oleji silnikowym
  • Level 10  
    No nie wiem do czego nie kojarzę.
    Proszę napisz jak wiesz