Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik, ursus, C 360, ropa w oleji silnikowym

majerek3 07 Kwi 2008 12:39 51120 48
  • #1 07 Kwi 2008 12:39
    majerek3
    Poziom 9  

    Witam! Posiadam ciągnik ursus C360 po kapitalnym remoncie. Tj; Pompa wtryskowa po regeneracji, wtryski wyregulowane, wał korbowy nowy, pierścienie. Mój problem polega na tym, że olej napędowy dostaje sie do oleju silnikowego. Zaobserwowałem również wyciek ropy z pod kolektora wydechowego. Którędy ropa dostaje sie do silnika ???

  • Pomocny post
    #2 07 Kwi 2008 13:39
    kmr
    Poziom 15  

    Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra.

    Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia.
    Post do innego działu.

  • #3 09 Kwi 2008 07:47
    iwan69
    Poziom 2  

    Jeśli jest to silnik perkins to najbardziej prawdopodobną przyczyną jest uszkodzenie przeponowej pompki paliwa, lub wycieki z pompy wtryskowej po osi napędowej. W pompce paliwa warto sprawdzić szczelność membrany(brak dziur i mocowanie na osi)

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Jeśli jest to silnik perkins to najbardziej prawdopodobną przyczyną jest uszkodzenie przeponowej pompki paliwa, lub wycieki z pompy wtryskowej po osi napędowej. W pompce paliwa warto sprawdzić szczelność membrany(brak dziur i mocowanie na osi)

  • #4 09 Kwi 2008 08:10
    mczapski
    Poziom 38  

    Od kiedy C 360 ma silnik Perkins'a? Prawdopodobnie lejące wtryskiwacze. Tyle, że objawia sie to np trudnym rozruchem. Swoją drogą w pytaniu mowa o remoncie i to kapitalnym więc krótkie podanie do wykonawcy remontu. Marnie pamiętam, lecz mam wrażenie, że w tym ciągniku paliwo może przedostawać się z pompy paliwowej.
    Jasne. Lecz C 360 i C 360 - 3P to nie to samo. A pytający pisze C 360.

  • #5 09 Kwi 2008 08:13
    Mad Max
    Poziom 23  

    c360-3p miał perkinsa...

  • #6 09 Kwi 2008 08:58
    adam7009
    Poziom 38  

    Moim zdaniem o ile ropa pojawia się jeszcze w kolktorze wydechowym to by świadczyło,że nie przepala,czyli wtrysk daje za dużo lub brak sprężania chociaż na jednym z tłoków.

  • #7 09 Kwi 2008 12:02
    michol23
    Poziom 2  

    Prawdopodobnie mogła się zawiesić iglica w rozpylaczu i paliwo nie zostaje rozpylone w komorze spalania i spływa do miski olejowej. Miałem podobny przypadek w traktorze u sąsiada.

  • #8 09 Kwi 2008 17:43
    majerek3
    Poziom 9  

    mczapski napisał:
    Od kiedy C 360 ma silnik Perkins'a? Prawdopodobnie lejące wtryskiwacze. Tyle, że objawia sie to np trudnym rozruchem. Swoją drogą w pytaniu mowa o remoncie i to kapitalnym więc krótkie podanie do wykonawcy remontu. Marnie pamiętam, lecz mam wrażenie, że w tym ciągniku paliwo może przedostawać się z pompy paliwowej.
    Jasne. Lecz C 360 i C 360 - 3P to nie to samo. A pytający pisze C 360.


    wtryskiwacze były wyregulowane a pompa po regeneracji i nadal ropa cieknie do misy, a z rozruchem nie mam problemów pali na dotyk tak jak kiedyś.

    Dodano po 2 [minuty]:

    michol23 napisał:
    Prawdopodobnie mogła się zawiesić iglica w rozpylaczu i paliwo nie zostaje rozpylone w komorze spalania i spływa do miski olejowej. Miałem podobny przypadek w traktorze u sąsiada.

    igła morze sie zawiesić nawet po regulacji wtryska?

  • #9 09 Kwi 2008 18:59
    skimodedyt
    Poziom 11  

    Tak może się zawiesić i dzieje się tak dość często w momencie gdy skręca się rurki jakiś brudek się dostaje do króćca wtrysku i blokada gotowa.

  • #10 09 Kwi 2008 22:20
    tkoziol

    Poziom 19  

    musisz wyjac pompe wtryskowa i wymiwnic uszczelniacz z przodu pomy sprawdz jeszcze czy w pompie jest olej czy ropa bo jezeli ropa too pompka zasilajaca puszcza lub sekcje

  • #11 10 Kwi 2008 14:05
    kmr
    Poziom 15  

    Pamiętam jak kiedyś założyliśmy nowe końcówki wtryskiwaczy i jeden przy pierwszym uruchomieniu się urwał. To była jazda!! Morał taki że jak nowe to nie znaczy że mają być dobre niewiadomo jak długo. Jeśli ropa na wylocie kolektora to wtryski!!!

  • #12 10 Kwi 2008 18:08
    tonku
    Poziom 10  

    zobacz czy nie spadł popychacz któregoś z zaworów,i ich luzy.

  • #13 14 Kwi 2008 13:41
    kmr
    Poziom 15  

    Czekamy na wynik badania.
    Może postawimy zakłady???

  • #14 15 Kwi 2008 16:33
    majerek3
    Poziom 9  

    No róbcie zakłady bo sam jestem ciekawy. Ciągnik jest u mechanika jak będzie sprawny to z pewnością napisze co mu było. Na razie dzięki za porady ale jakby ktoś coś jeszcze wymyślił to niech pisze.?

  • #16 23 Kwi 2008 13:26
    majerek3
    Poziom 9  

    nie jeszcze nic nie wiem

  • #17 23 Kwi 2008 20:27
    darekrawa
    Poziom 12  

    Witam

    Kolego jedno pytanie, czy Ty czasem nie włożyłeś podkładek pod wtryskiwacze? Tam nie POWINNO być żadnych podkładek, stożek do stożka musi sie uszczelnić. Jak dałeś podkładki wycofałeś końcówkę wtryskiwacza do tulejki, paliwo jest wtedy rozpylane w tulejce i spływa po ściance do cylindra. To jest główna przyczyna tego że przybywa ropy w oleju silnikowym.

  • #18 23 Kwi 2008 20:59
    majerek3
    Poziom 9  

    słuszna uwaga ale tam powinny być te podkładki takie miedziane.? tak mówił jakiś mechanik

  • #19 23 Kwi 2008 22:09
    darekrawa
    Poziom 12  

    Nie drogi kolego tam nie powinno być podkładek, a jeśli już trzeba założyć to najcieńsze jakie tylko są. W sklepach bardzo często sprzedają podkładki od LEYLANDA SW 400. One mają ze 2 mm grubości, wtedy już jest pewne że końcówka jest schowana w tulejce. Tulejkę można wymienić na nową koszt tulejki i wymiana to 30 zł. Wiem bo pracuje w zakładzie mechaniki pojazdowej, gdzie naprawiam głowice. A jak uruchamiasz silnik to jeśli kopci na biało lub takim czarnawym dymem to świadczy o niespalonym paliwie. Dlatego też możę być ono w kolektorze wydechowym.

  • #20 24 Kwi 2008 12:57
    majerek3
    Poziom 9  

    no faktycznie jak sie zapali to zakopci takim szarym dymkiem ciekawy jestem co wymyśli mechanik u którego jest bo jeszcze nic nie wiem na ten temat.
    Serdecznie dziękuje za pomoc.

  • #21 24 Kwi 2008 16:15
    darekrawa
    Poziom 12  

    Jest jeszcze jedna kwestia drogi kolego. Jakie masz założone końcówki wtryskiwaczy. Jeśli masz zamontowane warszawskie WZM to ok (jedna końcówka kosztuje ok. 40 zł). A jeśli masz założone chińskie (jedna kosztuje około 25zł). To to może być główna przyczyna. Chińska końcówka jeszcze jakoś na próbniku pracuje ale na ciągniku to już jest porażka. Nie chce zapalać, kopci, nie ma siły. Podpowiedz jeszcze to mechanikowi.

  • #22 24 Kwi 2008 19:33
    majerek3
    Poziom 9  

    Końcówki jeszcze nie były zmieniane.
    dziękuje za radę czyli lepsze są WZM będę pamiętał bo chyba będę je zmieniał.

  • #23 24 Kwi 2008 23:12
    darekrawa
    Poziom 12  

    Tak WZM są na 2gim miejscu zaraz za BOSCHEM. My w zakładzie zakładamy tylko WZMu (chyba że nie ma zamiennika to montujemy oryginał). I jak narazie nie mamy reklamacji. Czasem warto zapłacić 15 zł drożej i mieć święty spokój. Niż potem sie zastanawiać co jest nie tak :)

  • #24 25 Kwi 2008 18:32
    majerek3
    Poziom 9  

    Dokładnie nie warto robić oszczędności na takim sprzęcie bo później trzeba znów dopłacać coś juz o tym wiem.
    Dzwoniłem do mechanika on uważa, że przyczyną jest niesprawna pompa wtryskowa (którą dawałem do regeneracji) załorzył nową i testuje, gdyż jak powiedział nie dopatrzył sie innych usterek więc czekajmy na ostateczny wynik.

  • #25 26 Kwi 2008 00:09
    darekrawa
    Poziom 12  

    Z regeneracją pompy też trzeba uważać. Komplet nowych sekcji i zaworków do C-360 kosztuje jakieś 220 zł. A w niektórych zakładach takie pompy potrafią naprawić za 200 zł w całości.

  • #26 28 Kwi 2008 22:41
    tkoziol

    Poziom 19  

    tak jak juz wczesniej wspomniałem przyczyna bedzie pompa wtryskowa

  • #27 30 Kwi 2008 09:47
    majerek3
    Poziom 9  

    no panowie prawdopodobnie dziś ciągnik ma wracać od mechanika ciekawe co oni wymyślili.
    Mam pytanko do czego jest ta pompa.
    Ciągnik, ursus, C 360, ropa w oleji silnikowym

  • #29 30 Kwi 2008 16:40
    majerek3
    Poziom 9  

    No nie wiem do czego nie kojarzę.
    Proszę napisz jak wiesz

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME