Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II 1.9 DCI Problem wysokie obroty na starcie

marcin_gol 07 Apr 2008 18:20 12444 6
  • #1
    marcin_gol
    Level 2  
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

    mam duzy problem z którym mechanicy nie mogą sobie poradzić a ja jestem już bardzo poddenerwowany że naprawa trwa ponad miesiąc.

    Otóż samochód (1.9 DCI -2003 Grantoure) po wystartowaniu silnika wskakuje na wysokie obroty, i brak mu mocy pod czas jazdy - silnik 120KM, podobno gazy na wylocie na rurze wydechowej są gorące, wtryski podają odpowiednia ilość paliwa - sprawdzono na komputerze.

    Mechanicy twierdzą że może to wtryski . . . i każą mi przywieź nowe lub używane do sprawdzenia.



    Gdzie tkwi problem czy może macie jakieś pomysły bardzo byłbym wdzięczny za każdą radę.

    Marcin

    Renault Megane II 1.9 DCI Problem wysokie obroty na starcie

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że wymieniłem silnik który był zatarty z powodu awari Turbo, turbina wyciągła olej i zatarła silnik- turbina zregenerowana
  • Helpful post
    #2
    tkoziol

    Level 19  
    sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
  • #3
    marcin_gol
    Level 2  
    czy to oznacza że wtryski beda musialy byc wszystkie wymienione ... ??

    Dodano po 5 [minuty]:

    a może pompa wodna i synchronizacja jej z przekładem na rozrząd?
  • #4
    tkoziol

    Level 19  
    jezeli sa uszkodzone to tak lub oddac do regeneracji ale najpierw sprawdzic zobacz tez potencjometr pedełu gaqzu bo jezeli jest uszkodzony to auto czeto wchodzi na wyrzsze obroty i chodzi wtedy w trybie awaryjnym i napewno nie bedzie mjało mocy komputer tez moze tego nie wyłapac
  • #5
    marcin_gol
    Level 2  
    nie wiem mechanik teraz probuje przestawic o jeden zabek pasek rozrzadu .. nie wiem czemu to ma słuzyć ...

    objawy sa nastepujace: silnik nie ma nadal mocy i podczas przyspieszania w pewnym momencie jak by była ale pozniej jak sie przyspieszy lub zwolni to jest to samo.

    wina turbiny tez została wykluczona

    wtrysków również bo przełożyli z laguny II i bylo to samo (choć może może ale to tylko moja opinia laika sterownik podawania paliwa może podawać za dużo lub za mało) silnik jest teraz mocniejszy z 115 na 130 może to jest wina

    jeszcze ktoś inny mi podpowiadał że to jest coś wspólnego z układem chodzącym ...

    silnik zostal wymieniony jak juz wczesniej wspomniałem: renault megane II 1.9 DCI 115KM z 2003 na silnik renaulta scenic II 1.9 DCI 130KM z 2006.

    to słyszę pierqwszy raz co mi teraz piszesz to znaczy że całe auto jest przestrawione na tryb awaryjny? i inaczej sie zachowuje ?

    kurka nie mam juz siły 2 miesiac jest u mechanika u drugiego mechanika i tak sie zastanawiam czy nie przewiez autka do serwisu renault bo mechanik powiedział juz wczoraj że sie poddaje ...
  • #6
    tkoziol

    Level 19  
    czy zmieniłes tez sterownik czy tylko silnik
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No tak, pewnie wymieniony tylko silnik, zapewne sterownik i wsad stary, a człowiek się dziwi,że toto nie jedzie....
    Swoją drogą fajni mechanicy...pewnie Pan X i Pan Y z młoteczkiem, berecikiem i przecinakiem :)