Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujace obroty wtrysk bosch L Jetronic

LukaszTG 07 Kwi 2008 21:22 4417 22
  • #1 07 Kwi 2008 21:22
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Witam

    mam pare problemow z tym wtryskiem, glownie chodzi o wolne obroty na zimnym silniku, jak zdejmuje noge z gazu obroty spadaja do okolo 500 (czasami az silnik gasnie) silnik sie dusi i po chwili obroty wachaja sie juz w granicach 900-1000. Po rozgrzaniu silnika juz nie ma tego problemu lecz obroty faluja w granicach 800-1000. Sprawdzilem lambde, czujnik temperatury i niby wszystko ok. o to link do krotkiego opisu tego wtrysku
    http://www.laursen-online.dk/x1-9/service-uk/l-jetronic.html
    Myslalem jeszcze nad czyszczeniem przeplywomierza ale nie wiem czy to cos pomoze.

    Aha samochod to fiat x1/9

    Pozdrawiam

    0 22
  • #2 07 Kwi 2008 21:45
    Tomasz008
    Poziom 19  

    lewe powietrze oraz sygnał z TPS sprawdzone??

    0
  • #3 07 Kwi 2008 21:59
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Lewego powietrza nie dostaje TPS raczej sprawny po odlaczeniu wtyczki silnik nie zapala a jak sie go diagnozuje nie wiem. Mechanicy albo wymyslaja jakies nie stworzone teorie albo mowia, ze nie znaja tego wtrysku i sie nie podejmoja wiec juz nie wiem gdzie szukac pomocy.

    P.s Tps posiada regulacje zaznaczylem w jakim dokladnie byl polozeniu gdy go poluzuje nic sie nie dzieje dopiero w skrajnych polozeniach silnik zaczyna przerywac.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 07 Kwi 2008 22:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Kwi 2008 22:14
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Dzieki

    Sruba regulowalem w tej chwili na rozgrzanym silniku mam jakies 950 regulacja sruba tylko zmniejsza lub zwieksza obroty ale problem falujacych obrotow i gasniecia na zimnym pozostaje. Sprawa dokladnie wyglada tak jak puszczam noge z gazu to obroty spadaja do okolo 500 poczym powoli wracaja do 900-1000 i tak sie trzymaja do kolejnego dodania gazu. Mechanicznie wszystko jest ok zaplon ustawiony rozrzad tez luzy zaworowe ustawione, kopulka palec, kable WN swiece juz nie wiem co robic, znam sie dobrze na mechanice ale ten problem mnie przerasta.

    Pozdrawiam

    0
  • #6 07 Kwi 2008 22:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Kwi 2008 22:38
    Krop
    Poziom 16  

    Witam
    Czy ja dobrze myśle, to ten taki fajny mały fiacik ? Jeśli tak to kiedyś o takim marzyłem :)
    Sprawdź TPS, zawór dodatkowego powietrza <14>, kiedyś miałem przypadek uszkodzenia czujnika przepływu powietrza (air flow meter <1> z tego co widze tam jest identyczny jak w starym Rekordzie, przesłona sprzężona jest z potencjometrem wszystko pod czarną przyklejoną pokrywką, w okolicy obrotów jałowych pewnie ścieżka oporowa jest przetarta na wylot, mi udało się rozwiązać problem przestawiając o kilka milimetrów ślizgacz.
    Sprawdź też szczelność układu może gdzieś ciągnie lewe powietrze.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 07 Kwi 2008 23:08
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Cytat:
    Czy ja dobrze myśle, to ten taki fajny mały fiacik ? Jeśli tak to kiedyś o takim marzyłem Smile


    Dokladnie to wlasnie takie male usrojstwo

    W listopadzie postawilem go do garazu wszystko bylo OK teraz wyjechalem i sie dzieja takie dziwne rzeczy, rok temu palil jakies 8-9 l /100 a teraz wychodzi, ze pali 15/100 juz sam nie wiem co jest, aha co do zaworu powietrza dodatkowego rozebralem go no i sie okazuje sklada sie z bi metalu ktory czym dluzej dostaje napiecie tym sie bardziej przymyka jak silnik jest zimny to zawor jest otwarty komputer nie wysyla wtedy wogule napiecia do zaworu, jezeli mu podlacze 12v to sie calkowicie zamyka po jakis 2 min.

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Kwi 2008 23:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 08 Kwi 2008 09:01
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Dzieki za odpowiedz

    Ten zawor wogule nie jest przykrecony i zabardzo nie ma go gdzie przykrecic . Dzisiaj bede myslal gdzie go przykrecic, sprawdze i wyczyszcze ta przepustnice moze to cos pomoze.

    Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju.

    Sprawdzalem tez lambde napiecie nie przekracza 1V wiec chyba jest ok.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #11 08 Kwi 2008 09:35
    adam7009
    Poziom 38  

    LukaszTG napisał:


    Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju.

    to jest bimetaliczny zawór rozruchu zimnego silnika ,jest zasilany tak jak pompa paliwa.

    0
  • #12 08 Kwi 2008 09:48
    LukaszTG
    Poziom 17  

    dzieki za odpowiedz bardzo mi pomogles, a jak dziala ten czujnik w praktyce pompa podaje wiecej paliwa ?

    Mam jeszcze pytanie co do czujnika temperatury jaka powinien miec rezystancje.

    Pozdrawiam

    0
  • #13 08 Kwi 2008 09:58
    adam7009
    Poziom 38  

    na zimnym silniku zwiększa ciśnienie,a rezystancja czujników zazwyczaj 2000-3000 ohm na zimnym i 200-300 na ciepłym.

    0
  • #14 08 Kwi 2008 11:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 08 Kwi 2008 21:01
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Dziekuje jeszcze raz za odpowiedzi

    Sprawa wyglada nastepujaco auto w tej chwili pali okolo 12/100 normanie palilo 8/100 przyczyna napewno tkwi we wtrysku. Prosze powiedzcie od czego zaczac co diagnozowac i jak juz nie mam sily do tego a mechanikow chetnych do naprawy tez brak.

    Pozdrawiam

    0
  • #16 08 Kwi 2008 21:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 08 Kwi 2008 21:26
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Dzieki

    Mozesz troche jasniej regulacja CO chyba odbywa sie za pomoca tej duzej sruby przy przepustnicy. Co oznacza skrot MAF i KWZ

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #18 08 Kwi 2008 21:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 08 Kwi 2008 21:48
    LukaszTG
    Poziom 17  

    dzieki wielkie

    KWZ heh ale ja glupi jestem :) zaplon ustawiony tydzien temu, regulacja CO chyba nie ma znaczacego wplywu na spalanie czy falowanie wolnych na zimnym silniku, a ta sruba pewnie znajduje sie pod ta pokrywa ktora jest na przeplywomierzu. Co do tej wielkiej sruby kolo przepustnicy tez chyba sluzy do regulacji mieszanki. Prosze jeszcze o podpowiedz co jeszcze sprawdzic. Mechanicy w mojej okolicy albo zajmuja sie tylko niemieckimi wynalazkami, albo ich wiedza konczy sie na polonezie.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #20 09 Kwi 2008 00:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 09 Kwi 2008 00:33
    LukaszTG
    Poziom 17  

    Dzieki wielkie

    Jak wyglada wtryskiwacz rozruchowy ? teraz jeszcze dla pewnosci mierzylem czujnik temperatury przy 10 C 2,2kOhm przy 90 C okolo 200-300 Ohm . Bardzo zastanawia mnie wysokie spalanie ktore wczesniej nie wystepowalo silnik mechanicznie 100% sprawny zaplon ustawiony, rozrzad tez. Jutro zrobie dokladne foty.

    Pozdrawiam

    Jak powinna byc zawartosc CO przy dobrze wyregulowanym silniku?

    0
  • #22 16 Kwi 2008 22:03
    rumun-r32
    Poziom 13  

    CO ma być w granicach do 0,5% CO2 w granicach 13,5 lambda w granicach 1,002 ppm ale ja bym sprawdził wtryski czy wszystkie równo dawkują i sonde bo sonda moze pracować dobrze a na analizatorze spalin bedzie dawka za bogata

    0
  • #23 17 Kwi 2008 08:07
    _JAG_
    Poziom 15  

    Ja miałem coś podobnego ale w oplu wielopunktowy wtrysk. Po prostu jeden wtryskiwacz się nie domykał i lał paliwo. Nie wiem czy Twoje auto ma katalizator? Miałem też zapchany katalizator (ceramiczny trochę się podtopił) w kadecie na mono wtrysku. powodowało to otwarcie zaworu recyrkulacji spalin, a mechanicy powymieniali filtry, sondę, komputer, wtryskiwacz, prawie zafundowali regeneracje silnika i nic to nie pomagało. Wyciąłem katalizator i jak ręką odjął.

    0