Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochody z napędem elektrycznym

mi_ma 17 Maj 2008 10:44 43204 62
  • #61
    basstec
    Poziom 34  
    Przygladam sie tematowi i tak wczoraj w nocy mnie naszlo, ze ciekawym pomyslem byla by hybryda mimo jej wad. Najprostszy sposob to przerobic auto z napedem na 4 kola. Rozdzielic naped, z przodu niech chodzi spalinowy i napedza przednie kola, do tylnych podlaczyc elektryczny. Oczywiscie akumulatory itp jak w elektryku tylko, ze mniejsza ilosc bo tu problem z waga. Stworzyc jakis uklad, ktory by tym sterowal to znaczy przelacznik elektryczny-spalinowy, nie musi sie sam przelaczac jak w priusie. Do spalinowego dolaczyc drugi alternator do ladowania aku + ladowanie przy hamowaniu czy puszczeniu nogi z gazu bo to chyba powinno byc wykonalne. Takie aftko chyba by sie sprawdzilo moim zdaniem. Jesli zasieg na elektrycznym byl by tam 40-50km to np. spokojnie mozna takim autkiem smigac do pracy w miescie czy na zakupy a jak jedziemy w trase to odpalac spalinowy. Po dluzszej jezdzie mamy naladowane akumatorki i jak dojedziemy na miejsce to smigamy na elektryku. Takie autko do przerobienia najlepsze to by chyba bylo subaru justy stare bo 4x4 i tanie :)
  • #62
    gogo4
    Poziom 15  
    _milcek_ napisał:
    krzychS napisał:
    Co do napędu to silnik spalinowy zostanie wyparty z rynku tak jak napęd parowy...
    Natomiast przekładnia wielostopniowa w silniku elektrycznym jest niepotrzebna, gdyż charakterystyka tego silnika jest inna niż w spalinówce.

    Chyba sie nie zrozumieliśmy. Zbyszek w swoim pojeździe ma silnik 8kW i co roku spala uzwojenia na wirniku. Dlaczego???? Bo przeciąża silnik. Oczywiście nie potrzeba od razu 10 biegów myślę, że 4-5 starczy i nie zawsze
    trzeba je używać


    Chyba zarówno ty jak i zbyszek nie zrozumieliście podstaw napędu elektrycznego. Zbyszek pali uzwojenia bo ma źle dobrany silnik. Twoim zdaniem w różnego rodzaju maszynach, dźwigach itp są przekładnie?. przecież wszędzie tam przy rozruchu silniki moga być przeciążane. Już to widzę... aby odpalić taką tokarkę musisz mieszać w skrzyni biegów i dopiero na piątym biegu możesz rozpocząć pracę. Dobre ci to! :D

    Dobra rada jeżeli nie do końca się znasz to nie zabieraj głosu.

    Pozdr.
  • #63
    _milcek_
    Poziom 19  
    To może rozwiń swoją wypowiedź i powiedz czemu każdy pojazd pokazany na tamtym forum który przy małym silniku bez żadnej regulowanej przekładni palił uzwojenia, sterowniki i wszystko co stawało na drodze dużym prądom. Masz rację silnik elektryczny można wysilać na starcie ale z umiarem i przez odpowiedni czas. Jakoś twój przykład z tokarką nie wiele ma z tym wspólnego. Gdy silnik jest obciążony pobiera więcej prądu a uzwojenia w końcu tego nie wytrzymują, izolacja się topi i po uzwojeniu. Silnik elektryczny można przeciążać ale z umiarem kontrolując temperaturę w środku albo zapewniając odpowiedni obieg powietrza. Nawet w rowerze Adama silnik nie wytrzymywał takiego przeciążenia. Te silniki pod takim katowaniem po prostu muszą się palić. Żeby do tego nie doszło trzeba albo kontrolować temperaturę i obieg powietrza albo używać przekładni (oczywiście nie od razu 10 zmiennych przełożeń) albo używać mocniejszego silnika który po starcie i tak powoli przechodzi na prawie bieg jałowy bo zmniejsza się obciążenie a silnik oddaje tylko tyle mocy by po rozpędzeniu pokonać opory powietrza itp.