Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 116 czy 110 koni

Janusz Godek 08 Kwi 2008 09:52 5294 12
  • #1 08 Kwi 2008 09:52
    Janusz Godek
    Poziom 9  

    Witam kolegów
    Planuje przesiąść się na VW sharana 1,9 TDI w nowej budzie (po 2000). Powiedzie czy te silniki 116 na pompowtryskiwaczach
    są godne polecenia czy lepsze są te starsze 110.Chodzi mi też o czułość pompowtryskiwaczy na jakość ropy.
    Pozdrawiam i czekam na porady

  • #2 08 Kwi 2008 11:26
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Osobiście polecam 110km,te są bardziej wytrzymałe.

  • #3 08 Kwi 2008 11:54
    Mallo
    Poziom 9  

    Ten stary na pompie, 110 konny faktycznie ma 116 koni. Mam taki w Golfie z 2000 r. i na hamowni w firmie V-tech w Krakowie sprawdzany ma ok 116 fabrycznie. Fachowcy z tej firmy mówią że to norma. To rozwiazanie jest o niebo lepsze od pompowtryskiwacza. Oczywiście zakładając, że kupujesz 8 letnie auto. Po prostu w razie awarii kosztuje znacznie mniej. Mniej tez jest czułu na jakość paliwa. Tańszy jest olej do silnika (nie musi byc dedykowany jak przy pompowtryskiwaczach). Ten silnik jest tez mniej paliwożerny choć oba palą niewiele.

  • #4 09 Kwi 2008 00:20
    ARTURG14
    Poziom 19  

    popieraz znacznie mniej nich robie(110),są ok

  • #5 27 Lip 2008 16:51
    WBART
    Poziom 17  

    pompa też czasami pada , choć osobiście klepoków na pompowtryskach nie lubię

  • #6 03 Gru 2008 11:10
    Damian1988
    Poziom 11  

    Polecałbym 110, ponieważ silnik ten jest o wiele bardziej wytrzymały od 116. Jeśli ma to byc autko rodzinne to spokojnie wystarczy i zdecydowanie polecam. Jest to tylko moje osobiste zdanie.

  • #7 26 Gru 2008 22:29
    shaki27
    Poziom 2  

    Sam jeżdze 110 i też jeżdziłem 115 na pompkach ale jeśli brać już na pompkach to już tylko 130 bo inaczej w tych wersjach 110 i 115 róznicy zbytniej na mocy nie odczujesz a koszty utrzymania są mniejsze w 110

  • #8 29 Gru 2008 14:07
    Danny87
    Poziom 9  

    116 KM silnik spali mniej ropki niż 110KM, przynajmniej tak to wyglada wsród użytkowników vw passata

  • #9 29 Gru 2008 18:10
    RKOLTYK
    Poziom 9  

    Witam kolegów osobiście mam sharana 2002 r 1,9 tdi na pompowtryskach nie ukrywam ale leje szystko tz. ropke z zakładu pracy białą i żółtą :) jak narazie przejechałem 50,000 km i nic się nie dzieje nabieząco wymieniam filtr paliwa

  • #10 09 Sty 2009 20:54
    ArcziS
    Poziom 12  

    Witam

    Tylko i wyłącznie 116KM.
    To nowsza konstrukcja, zbudowana na bazie właśnie tej 110-cio konnej jednostki.
    Główna różnica to eliminacja pompy wtryskowej i przewodów wysokiego ciśnienia i zastąpienie tych elementów pompowtryskiwaczami.

    Dzięki temu zabiegowi silnik zyskał wyższy moment obrotowy oraz jest bardziej żwawy i mniej pali.

    Jak dla mnie to nie ma nad czym się zastanawiać. TYLKO 116KM PD.

    VW Sharan 116 czy 110 koni

    Pozdrawiam

  • #11 05 Lis 2010 19:19
    RKOLTYK
    Poziom 9  

    Witam kolego jesli chcesz kupić ja polecam 116 sam posiadam jest ok no przy pełnym obciążeniu 4 osoby i bagaze przydal by sie troszke wiecej autko spisuje sie super Polecam

  • #12 07 Lis 2010 09:59
    dniopers
    Poziom 2  

    Prywatnie mam seata Leona z 2000 roku 110 koni. Ogólnie silnik ok ale wielki minus za turbinę. Ja już musiałem wymienić i to niemały koszt.
    Służbowo jeżdżę VW caddy 1,9 116 na pompowtryskach.
    Jeżeli masz niewyjeżdżony 116 konny samochód to się nie zastanawiaj. Zupełnie inna dynamika jazdy, jak przesiadam się z VW do seata czuje się jakbym klasę niżej spadł.
    Może tak jest bo seat ma już prawie 200 tys a caddy zaledwie 40 tys ale różnica jest znaczna.
    Zalety 110 konnego silnika to rewelacyjne spalanie(1,5 litra różnicy), olej zwykły 5W40 lub 10W40 nie jak w pompowtryskach EDGE no i koszt ewentualnych napraw.
    W seacie wieszał mi się wtrysk i za sprawdzenie wszystkich i naprawę jednego zapłaciłem 120 zł. Boje się pytać ile by kosztowała regeneracja pompowtryskiwacza.
    Twój wybór.

  • #13 07 Lis 2010 10:18
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Janusz Godek napisał:
    Witam kolegów
    Planuje przesiąść się na VW sharana 1,9 TDI w nowej budzie (po 2000). Powiedzie czy te silniki 116 na pompowtryskiwaczach
    są godne polecenia czy lepsze są te starsze 110.Chodzi mi też o czułość pompowtryskiwaczy na jakość ropy.
    Pozdrawiam i czekam na porady

    Nieco poza tematem, ale lepiej kupić galaxy za 20% niższą cenę i nie dopłacać 3-5 tys za znaczek VW. A ja bym kupił lepszego vana w dieslu z super wyposażeniem i nie gnijącego z mniejszym przebiegiem ( nie jak VW po 400 tys) za połowę kasy niż stoją sharan'y... Ach ta magia znaczka...
    Mam znajomego co wsadził w ten szajs już z 8 tys. na poważne awarie (turbo i silnik i ciągle zawieszenie) w ciągu 3 lat...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME