Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie obrotomierza w Polonezie 1,9 GLD - diesel

mariusz_d 09 Apr 2008 13:36 5494 8
  • #1
    mariusz_d
    Level 11  
    Witam.
    Mam pojazd jak w temacie. Deska nie ma obrotomierza. Kupiłem deskę d obrotomierzem ale pojawia się problem skąd wziąść impulsy do sterowania obrotomierzem. Na obudowie koła zamachowego mam zamontowany czujnik, który wygląda jak czujnik obrotów wału. Przewód od tego czujnika kończy się wtyczką z 3 bolcami. Szukałem po dostępnych schematach instalacji ale jedyne co znalazłem to w przypadku schematów do diesla występował tylko schemat przekaźnika świec żarowych, a w przypadku benzynowych czujnik był podłączany do ECU silnika - a u mnie ECU nie występuje. Może ktoś ma pomysł jak podłaczyć nieszczęsny obrotomierz.
  • #3
    mariusz_d
    Level 11  
    marcintchorz wrote:
    Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach.
    Albo na przykład https://www.elektroda.pl/rtvforum/file/obrotomierz_diesel_863.gif

    Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć obrotomierz do alternatora musisz mieć na wierzchu wyprowadzone końce uzwojeń fazowych (chociaż 1 fazy). W wielu alternatorach jest wyprowadzone zakończenie fazy jako zacisk do obrotomierza. Ale akurat mój alternator nie ma.
    Jak mam robić "rzeźbę" to rozpracuję czujnik na obudowie sprzęgła, sklecę układ formowania impulsów i ew dzielnik częstotliwości.
  • #4
    strzalaaa
    Level 17  
    z tego czujnika wału idzie przewód do deski.

    Dodano po 4 [minuty]:

    nie wiem czy czasem nie wystarczy wsadzić deski i bedzie hulało. masz obrotomierz do 6000rpm czy 8000rpm? bo do diesla były specjalne właśnie do 6000, ale ten na 8000 też powinien chodzić, chyba że czujnik masz zwalony...temat prosty jak mało który. Pozdrawiam
  • #5
    mariusz_d
    Level 11  
    strzalaaa wrote:
    z tego czujnika wału idzie przewód do deski.

    U mnie od czujnika idzie ok 0,5 m trójżyłowego przewodu zakończonego wtyczka z 3 bolcami i tyle. Podejrzewam że to czujnik Halla i gdzies będzie +12, masa i sygnał. Jak znajdę co i jak to spróbuję podać sygnał na obrotomierz i zobaczę co z tego wyjdzie.
  • #6
    strzalaaa
    Level 17  
    poszukaj dobrze wtyczki do tego czujnika, powinna być, przynajmniej jest w oryginale, no chyba że ktoś obciął
  • #7
    mariusz_d
    Level 11  
    strzalaaa wrote:
    poszukaj dobrze wtyczki do tego czujnika, powinna być, przynajmniej jest w oryginale, no chyba że ktoś obciął

    Wtyczkę na przewodzie do czujnika mam. Nie mam tylko części, która prowadzi do zegarów.
    Tylko pytanie do bardziej kumatych w elektryce Poloneza diesla - przewód idzie od razu od czujnika do obrotomierza, czy po drodze przechodzi przez jakieś "magiczne" ustrojstwo które np obniża częstotliwość impulsów.
  • #8
    strzalaaa
    Level 17  
    Nie ma nic dodatkowego, ten czujnik co tam jest tylko i wyłącznie do obrotomierza
  • #9
    mariusz_d
    Level 11  
    strzalaaa wrote:
    Nie ma nic dodatkowego, ten czujnik co tam jest tylko i wyłącznie do obrotomierza

    W dieslu na pewno jest tylko do obrotomierza - i przewód od czujnika idzie po prostu do wejścia do obrotomierza?
    A dwa pozostałe przewody w czujniku to +12 i masa?
    Jeżeli tak to nie mam problemu.