Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW, Polo 1.0, gaśnie gdy jest zimny i traci moc gdy ciepły

majerek3 09 Apr 2008 19:26 7450 8
  • #1
    majerek3
    Level 10  
    Witam serdecznie!
    Mam VW polo 1.0 kat. + gaz sekwencyjny. Mój problem polega na tym że rano jak zapalę (tylko na benzynie) samochód chodzi przez chwilę na ssaniu, zaczynają nagle spadać obroty do 350/ min silnik drga po czym gaśnie, i tak rano musiałem kilka razy zapalać. Wymieniłem czujnik temperatury już jest lepiej ale nadal gaśnie tylko troszkę później po 1.5-2 minutach lub gdy od razu ruszam zaczyna szarpać, nie wchodzi na obroty zupełnie jakby po dodaniu gazu ssanie sie wyłączało i słychać szczały. (gdy jest ciepły nie gaśnie ale nieznacznie skaczą obroty)
    Wymieniłem świece, filtr paliwa, to nic wiele nie pomogło.



    Kolejnym problemem jest to że jadąc na gazie wszystko jest ok autko po dodaniu gazu przyśpiesza nie traci mocy a gdy przełączę na benzynę przy prędkości 100-120 km/h (pedał gazu mam wciśnięty do spodu) nagle go zaczyna mulić i dopiero potem przyśpiesza ale bardzo słabo jakby mu brakowało mocy.
    Tego wcześniej nie miałem?!

    Bardzo proszę o rady co dalej czynić ?
    Z góry dziękuję:)
  • #2
    Dudi2007
    Level 16  
    to co piszesz prędzej wskazuje na słabą wydajność pompy paliwa proponowałbym to sprawdzić w warsztacie który ma takie mierniki
  • #3
    Michu10
    Level 32  
    Ten miernik to manometr tak mozesz sprawdzic cisnienie paliwa
  • #4
    majerek3
    Level 10  
    Niestety nie posiadam manometru a jak bym go miał to jak sprawdzić to ciśnienie. Robi sie to podobnie jak w dieslu.?
  • Helpful post
    #5
    fotoplus
    Level 14  
    A moze wystarczy wyczyscic i zaprogramowac przepustnice????
  • #6
    majerek3
    Level 10  
    Mam rozumieć wyczyścić wtryski czy przepustnice.
    A jeżeli chodzi o programowanie to mi ktoś mówił że jak raz zostanie zaprogramowane to już więcej nie trzeba bo te dane są na stałe w komputerze.
    A i jeszcze jedno teraz jak jest ciemno patrzyłem na kable od świec i jak je dotykam albo poruszam to tak delikatnie widać takie mini przebłyski. To znaczy że kable mają przebicie?
  • #7
    majerek3
    Level 10  
    fotoplus wrote:
    A moze wystarczy wyczyscic i zaprogramowac przepustnice????

    wyczyściłem dzisiaj przepustnice i wymieniłem kable wysokiego napiecia no po prostu nie to autko. Ale nie wiem o co codzi z tym programowaniem. Tak w sumie wszystko jest ok tylko po tym czyszczeniu i wymianie kabli obroty mi poszły do góry i sie utrzymuja na 1200/min czasem jak przydusze silnik to zejdą na 900 ale jak przegazuje to znów 1200. co teraz mam zrobić.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Teraz adaptacja przepustnicy i będzie śmigał!
  • #9
    majerek3
    Level 10  
    Witam! Przeprowadziłem adaptację przepustnicy ale to nic nie dało dalej samochód chodzi tak samo ale po podpięciu do komputera wykazywał błąd Sondy Lambda (z tego co mi powiedział że wskazuje ubogą mieszankę lub że wo gule nie działa) i dlatego nie chce trzymać równomiernych obrotów. Pojechałem do innego elektryka u niego również wykazał błąd Sondy ale powiedział że to nie przez sondę silnik rano nie trzyma obrotów i nie ma mocy gdy jest ciepły, tylko przez to ze albo wtryskami coś nie tak albo pompą paliwa. Powiedział jeszcze że impuls wtrysku coś dziwnie (nierówno) skacze. Teraz nie wiem jak mam interpretować tą sondę czy sie nią przejmować.

    Jeszcze jedno dowiedziałem się że pompa paliwa podczas jazdy na gazie ma być wyłączona aby sie nie męczyła bo może sie zepsuć i że wtryski nie potrzebują chłodzenia. Czy to prawda ?