Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 2000r 2,0 automat+gaz - elektryka -tylna pokrywa

xylof66 09 Kwi 2008 23:56 3238 6
  • #1 09 Kwi 2008 23:56
    xylof66
    Poziom 10  

    Pomóżcie
    Mam problem z brakiem zasilania do tylnej szyby, a dokładniej : kiedy włączę czasówkę tylnej wycieraczki, to przesuwa się po ..kawałku (nie robi pełnego obrotu, i nie powraca do poz. wyjściowej tylko zatrzymuje się w dowolnym miejscu), natomiast kiedy włączę tylny spryskiwacz, wówczas działa około 1,5 obrotu i też zatrzymuje się w dowolnym miejscu.
    Myślę, że jest to ciąg dalszy problemu, otóż nie działa otwieranie elektryczne szyby w tylnej pokrywie.
    Po demontaży osłon i sprawdzeniu, okazuje się, że nie ma zasilania na przewodach zasilających wycieraczkę i przycisk otwierania szyby.
    Również w tym samym czasie powstała jeszcze jedna ciekawa usterka - oświetlenie wewnętrzne świeci się o wiele krócej a niżeli wcześniej, bo tylko 2-3 sek, a wcześniej około 10.
    Czy można coś z tym zrobić?
    Będę wdzięczny za każdą sugestię.
    A tak na marginesie - znajomy elektryk szukał uparcie przy silniczku wycieraczek, jednak po rozkręceniu go okazało się, że z nim wszystko OK.

    0 6
  • Testo
  • #2 10 Kwi 2008 00:01
    carsmot
    Poziom 19  

    Najczesciej lecą kable w przelotce między klapą a karoserią.

    0
  • Testo
  • #3 10 Kwi 2008 00:06
    adam7009
    Poziom 38  

    co do wycieraczki to sam sinik,a dokładnie styki w nim uszkodzone.

    0
  • #4 10 Kwi 2008 22:15
    xylof66
    Poziom 10  

    przelotkę sprawdziłem w pierwszej kolejności, a następnie rozebrałem silniczek wycieraczek(trudno go było poskładać).
    Nie ma odpowiedniego napięcia(pomiar wykazał ok 1 V) na styku, na którym powinno być cały czas, aby silniczek mógł pracować ciągle, natomiast w momencie podania napięcia na czasówkę (prąd podawany jest tylko przez ok. 1/2 sekundy) silniczek obraca tylko przez 1/2 sekundy i zatrzymuje się, bo nie ma napięcia na styku zasilającym.
    Kiedy przyłożę napięcie (np. z oświetlenia) to przepala się bezpiecznik zasilania wycieraczek.

    Po podłączeniu na sucho silnik pracuje prawidłowo.

    Czy taki błąd można zdiagnozować podczas podłączenia do kompa w serwisie?

    I dodam, że to była jakaś dziwna awaria, ponieważ zaczęło się od tego, że przestały działać kierunkowskazy, potem wycieraczki, następnie nie mogłem zamknąć drzwi pilotem, po kolei wszystko, ale silnik można było włączyć. Po kolei sprawdzałem wszystkie bezpieczniki pod kierownicą.
    W pewnym momencie zaczęło działać radio i oświetlenie wnętrza.
    Awaryjki się same włączyły i zaczęły migać coraz szybciej, aż w końcu znów wszystko zgasło.
    Zauważyłem że po tym wydarzeniu nie działa elektryczne otwieranie tylnej szyby, tylna wycieraczka zachowuje się tak, jak wyżej opisałem, oświetlenie wnętrza świeci ok.1-2 sekundy po zatrzaśnięciu drzwi(zamiast 8-10), nie następuje zablokowanie drzwi po osiągnięciu prędkości 20 km/h, natomiast można je zablokować przyciskiem na konsoli..Dodam, że auto jest odzyskane po kradzieży i poprzedni właściciel zamontował osobny alarm z centralnym zamkiem (immobilajzer nie działa)

    Jeśli ktoś może mi jakoś pomóć, to bardzo proszę.
    Paweł

    0
  • #5 10 Kwi 2008 22:51
    bartek_j
    Poziom 35  

    Mnie to podpada pod kilka różnych problemów, ale większość z nich mogła by być spowodowana kiepskm stykiem masy gdzieś w tylnych okolicach nadwozia. Trzeba by jednak zweryfikować schematem...
    Zaznaczam jednak ze nie mam doswiadczenia z tym modelem i problem widzę jedynie "objawowo" ;)

    0
  • #6 10 Kwi 2008 23:47
    adam7009
    Poziom 38  

    moim zdaniem to alarm ,a silniczek wycieraczek to osobna usterka bo impuls dostaje tylko styk podtrzmania nie łączy dlatego zatrzymuje się kiedy chce.

    0
  • #7 20 Lip 2008 20:04
    xylof66
    Poziom 10  

    Nie - sprawdzałem, to chyba jednak coś z elektroniką,
    ponieważ w tym samym czasie pojawiło się kilka innych "usterek":
    - nie blokują się wszystkie zamki - po osiągnięciu prędkości >20 km/h
    - oświetlenie wewnętrzne gaśnie zaraz po zamknięciu drzwi (wcześniej paliło się przez ok. 10 sek)
    Oprócz tego na stałym zasilaniu silniczka wycieraczek jest napięcie 12V jednak o bardzo niskim natężeniu (próbbówka nie zapala się).
    Być może w serwisie Renault podłączenie do komputera wykaże jakiekolwiek usterki.
    Po ich wykasowaniu może wszystko wrócić do normy???
    Pomóżcie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Możliwe, że alarm, jednak w jaki sposób można zdiagnozować usterkę ?

    0