Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik silnika krokowego uln2803 + atmega8

10 Kwi 2008 21:12 4783 9
  • Poziom 10  
    zrobilem sterownik silnika krokowego opisany schematem ponizej, problem w tym ze chce to zasilic zasilaczem stabilizowanym ktory posiadam ( na wyjsciu multimetr pokazuje 27V ), i z niego tez chce zasilac atmege, probowalem ze stabilizatorem na 5V, ale na wyjsciu ulna mialem max 10V i silnik nie chcial drgnac, zrobilem z osobnym zasilaniem ale wtedy uln nie wiedzial gdzie jest masa i w ogole nie dzialal, macie jakis pomysl ? nie ukrywam ze chce to wykonac dosyc tanim kosztem :D mam do dysopzycji to co napisalem.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 20  
    Schemat wydaje sie być poprawny, sprawdź czy ten twój zasilacz ma odpowiednią obciążalność prądową do poruszenia twojego silnika. Albo połączenie silnika z tym sterowniczkiem uniemożliwie mu prawidłową prace (podłączenie cewek w nieodpowiedniej kolejności).
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 10  
    no wlasnie jak podlaczam zasilacz do silnika to rusza, a z ulna nie rusza, chociarz ma w granicach 15V ;/ tak jakby uln mi pozeral bardzo duzo pradu,

    edit:
    zrodlo jest jednak nie wiele obciazone, takb jakby uln blokowal przeplyw wiekszej ilosci pradu ;s, bezposrednio podlaczony silniczek pobiera 350mV, a nozka ulna na wyjsciu do pol ampera, pomocy ! :(
  • Poziom 30  
    Możesz mi powiedzieć jak sie nazywa to złacze do ISP w Eagle - bo nie moge takiego znaleźć w tym programie,a widze że masz takie na schemacie :)
  • Poziom 10  
    złącze sam sobie skleilem =] ale mozesz sprawdzic w biliotece avr-4, tak btw to juz mi wszystko smiga, schemat troche byl dziabniety, wszystko ladnie chodzi gdy odlaczymy COM ULNa od zasilania i rozepniemy jego nozki tak zeby jedna nozka odpowiadala jednemu wyjsciu do silnika, pozdro
  • Poziom 29  
    Moim zdaniem problem jest w tym, że do wejścia CD ULN2803 podłączyłeś +15V. W tym momencie przy braku wysterowania tranzystorów prąd płynie do obciążenia przez wbudowane diody zabezpieczające. Podepnij to wejście do napięcia zasilania silnika.
    Jeżeli zasilasz to z dwóch osobnych zasilaczy, koniecznie połącz masy obydwu.
  • Poziom 16  
    Po pierwsze: kolega lelekx ma rację.
    Po drugie: pomierz sobie najpierw rezystancje uzwojeń silnika, bo moim zdaniem szybko usmażysz ULNa.

    Pozdrawiam,
    skalny7
  • Poziom 29  
    Chyba nie jest git; na cewkach silnika będą indukowały się przepięcia. Bez połączenia nogi CD ULN2803 z zasilaniem silnika scalak długo nie wytrzyma.
  • Poziom 10  
    no smiga od wczoraj, najdluzej na 15 minut i nawet sie nie grzeje ;]