Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 208CDI nie chce zapalić.

rrobaszek 10 Apr 2008 21:32 7152 19
  • #1
    rrobaszek
    Level 14  
    Witam,
    samochód jak w tytule SPRINTER 208CDI 2002r, 80KM.
    Z samochodem od początku były problemy, tzn. była chyba jakaś przerwa i czasami, a ostatnio często zgasł cały licznik i nie można było go zapalić, dopiero po ponownym przekręceniu stacyjki załapywał.
    Ostatnio nawet gdy był zapalony przy włączaniu wstecznego biegu potrafił zgasnąć, wyglądało to tak jakby przy ruszeniu dźwignią robiła się przerwa w elektryce i samochód gasł.
    Również ostatnio samochód musiał b. długo kręcić żeby zapalić i nie wiem czy to wina elektryki czy też może wtrysków czy czegoś.
    Wczoraj podjechałem pod sklep i już go nie zapaliłem, samochód normalnie kręci ale nie zapala.
    Wymieniłem filtr paliwa a nic to nie pomogło.
    Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem czy przyczyny szukać w tej elektryce czy też w samym silniku.
    Czy jakby wtryski albo pompa poszła to mogłyby być takie objawy, że wpierw długo musiał kręcić żeby zapalić, a później w ogóle nie odpala?

    Temat poprawiłem. Sady
  • #2
    AuKElMe
    Level 16  
    instalacja z siecią CAN, proponuję najpierw diagnostykę w serwisie...
  • #3
    rrobaszek
    Level 14  
    Co to znaczy sieć CAN - chodzi o komputerowa diagnoz?
    Poczytałem sobie na forum trochę o CDI i tak siobie myślę, że paliwo przywozi mi kierowca z cieżarówek i nie wiem czy to nie ma nic wspólnego z tym problemem.
    Muszę jutro zobaczyć czy nie ma opiłków w tym starym filtrze paliwa.
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Miałem w zeszłym tygodniu identyczną usterkę w identycznym Sprinterze. Przyczyną był słaby kontakt na styku "15" stacyjki.
    Jakikolwiek wzrost obciążenia (światła stop, cofania) powodował zgaśnięcie silnika.
  • #5
    rrobaszek
    Level 14  
    To znaczy w tej kostce co od stacyjki idzie, z tym grubymi kablami, czy w module bezpieczników?
    Ale czy u ciebie też silnik kręcił normalnie, a nie mógł zapalić, bo u mnie teraz kręci normalnie, licznik się świeci a nie chce zapalić?
  • Helpful post
    #6
    Blicek
    Level 26  
    Chodzi o sama stacyjke. Tam jest kilka grobych kabli: jeden to "plus" z aku, pozostale to odplywy. Zmierz czy na wszyskich jest napiecie (w pozycji "zaplon").
  • #7
    rrobaszek
    Level 14  
    Ten samochód jest z Anglii, i właśnie w stacyjkę, w kable od zapalania (do rozruchu) jest wpięty równolegle przycisk, który jest przzykręcony do deski i działa tak jak kluczy czyli po wciśnięciu kręci rozrusznik, ale czasami ten przycisk też nie reaguje.
    Zobaczę dzisiaj to napięcie bo może rzeczywiście jest tam przerwa, ale jak nim jeździłem to zauważyłem że słychać jakby przerwa robila się w części środkowej deski, właśnie tam w okolicach dźwigni zmiany biegów.

    Będę chyba musiał rozkręcić deskę, ale boje się żo to może byc układ wtryskowy, chociaż samochówd do końca chodził normalnie, b. dobrze.
  • Helpful post
    #8
    tkoziol

    Level 19  
    wtryski na przelew sprawdz w 90% bedzie ich wina
  • #9
    rrobaszek
    Level 14  
    jak to sie robi, da rade samemu?
  • Helpful post
    #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    tkoziol wrote:
    wtryski na przelew sprawdz w 90% bedzie ich wina


    A jak powiążesz wciśnięcie hamulca lub włączenie wstecznego z gaśnięciem silnika?
  • #11
    rrobaszek
    Level 14  
    Sprawdziłem ten stary filterek paliwa pod względem opiłków i jak wylałem z niego ropę to znalazłem z 5-6 opiłków wielkości czubka szpilki.

    Ale to nic, pojechałem po tego sprintera na parking, bo zostawiłem go tam jak mi nie chciał zapalić, spróbowałem go zapalić i nic, ale jak założyliśmy linkę to z ciekawości spróbowałem go zapalić "z popychu" i zapalił bez problemu.

    Co dziwne samochód normalnie chodzi, nie kopci ani nie ma żadnych dziwnych objawów, ale jak go na podwórku zgasiłem to nie chciał zapalić z rozrusznika.

    Wydaje mi się że przyczyna będzie w elektryce, jutro albo w poniedziałek rozkopę go i zobaczę tą stacyjkę i kostkę przede wszystkim.

    Te wtryski na przelew to można sprawdzić tym przewodem powrotnym co do filtra idzie czy nie da rady?
    Mam po prostu zobaczyć jak dużo paliwa leci z tego powrotu jak będę kręcił rozrusznikiem, tak?

    Przeczytałem na tym forum, że może to też być regulator ciśnienia paliwa, tylko nie wiem za bardzo gdzie go szukać - czy to jest to urządzenie do którego idzie wyjście z filtra paliwa i jest przykręcone do głowicy silnika od przodu na dwa torxy czy to jest pompa paliwa?
    Bardzo proszę o odpowiedź.
  • #12
    tkoziol

    Level 19  
    skoro znalazłes opiłki to wycjagaj wtryski wies do naprawy wyjmuj zbiornik czysc go jak i przewody wymien jeszcze raz filtr paliwa moze tez pompka zasilajaca dawac małe cisnienie a regulator cisnienia paliwa znajduje sie z tyłu pompy wtryskowej na trzy torxy przyktecony dochodzi do niego kostka elektryczna z dwoma przewodami
  • #13
    Gerri
    Mercedes specialist
    Z tyłu pompy wtryskowej to znajduje się silnik :)

    Regulator ciśnienia jest na końcu listwy wtryskowej (tym bliższym kabiny pilota) Psują się one też same w sobie, ale jeżeli już go wyjmiesz, to sprawdź stan oringów uszczelniających na jego osi. Ich zniekształcenie lub zagniecenie bardzo często powoduje problemy z uruchomieniem
  • #14
    rrobaszek
    Level 14  
    OK, w poniedziałek to sprawdzę.
    Będe musiał porozkręcac ten plastikowy kolektor, żeby się do niego dostać?
    Ktoś na tym forum pisał, ze można spróbować rozłączyć kostkę od tego regulatora i zobaczyć czy zapali, bo podobno wtedy reg. ustawia sie awaryjnnie na 400bar czy cos takiego. Prawda to?
  • #15
    Gerri
    Mercedes specialist
    Kolektor zdejm - roboty nie jest dużo, a dostęp o niebo lepszy. (nie zapomnij o dwóch śrubkach na tylnej płaszczyźnie kolektora)
    Jeżeli regulator ma uszkodzenie mechaniczne (zatarcie) - to zdjęcie wtyczki sytuacji nie poprawi. Ale zaciekawiłeś mnie - będę musiał to sprawdzić w serwisówce.
  • #16
    rrobaszek
    Level 14  
    Miałem chwile dzisiaj i postanowiłem dobrać się do tego regulatora i co się okazało - te dwa małe oringi (jeden biały a drugi zielony) są kompletnie uszkodzone, tzn. mają przerwę ok. 1mm.
    Wydaje mi sie że to raczej będzie ta przyczyna.

    Może podpowie mi ktoś gdzie można takie oringi dokupić.

    Aha jest jeszcze jeden problem, bo jeszcze wcześniej odpiąłem kostkę od czujnika ciśnienia na listwie i próbowałem zapalić i od tamtego czasu pali się kontrolka EDC, czy ona zniknie jak się odłączy akumulator czy trzeba skasować błąd?
  • #17
    rrobaszek
    Level 14  
    Pomoże mi ktoś i podpowie gdzie można znaleźć te oringi i czy w ogóle można je dokupić?
    A może dopasować je z takich zwykłych czarnych dostępnych w sklepach?

    Bardzo proszę o odpowiedź.
  • Helpful post
    #18
    tkoziol

    Level 19  
    w serwisie bocha
  • Helpful post
    #19
    Gerri
    Mercedes specialist
    W każdej ASO Mercedes powinny być na stanie. Jest to zestaw (dwa oringi i plastikowe kółeczko) i kosztuje grosze.
  • #20
    rrobaszek
    Level 14  
    Dzisiaj byłem u nas w Radomsku i powiedzieli, że nie mają.
    Kupiłem zwykłe, te czarne tylko nie wiem czy one się nadają do kontaktu z ropą.
    Założyłem i samochód chodzi zapala dobrze.

    Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc, życzę wszystkiego najlepszego.

    Temat uważam za zamknięty.