Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie

10 Kwi 2008 23:42 19616 17
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam duzy problem w swojej Astrze 2 1,7 DTI. Od jakiegoś czasu wyświetla mi się taka pomarańczowa kontrolka w aucie. Po zaświeceniu się tej kontrolki auto traci kompletnie moc jedzie ale nie przyspiesza. Maksymalnie można jechać ok 110km. Byłem na diagnostyce komputerowej i komputer wykazał następujący błąd: zawór ciśnienia doładowania turbiny. Mechanik kupił nowy (orginalny), wymienił go i jakiś miesiąc był spokój, chociaż cały czas mam wrażenie że to auto powinno być trochę mocniejsze. I po ok miesiącu znowu zaczął ten sam błąd wyskakiwać i jest ten sam objaw - traci moc. Nie znam się zbyt na samochodach i nie potrafię sobie tego zrobić a mechanicy tylko kroją za wszystko z mizernym skutkiem. Coś mi się obiło o uszy, że może to być również spowodowane źle działającym zaworem EGR. Pomóżcie mi proszę w jakiś sposób. Może jak coś będę wiedział to zasugeruję mechanikowi i mi to wreszcie naprawi. Czy ten EGR ma coś z tym wspólnego albo na co jeszcze mam zwracać uwagę?
    Dziękuję.
  • Poziom 14  
    Miałem kiedyś dokładnie taki sam problem.
    Brak mocy w przypadku pewnych błędów to po prostu tryb awaryjny pracy silnika.
    W moim przypadku okazało się że powodem był przepływomierz powietrza.
    Po wymianie tego elementu i wykasowaniu błędów wszystko gra.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    a jeśli na komputerze pokazuje bład o nazwie: zawór cisnienia doładowania, to może to też być przepłwomierz powietrza?? Bo ten zawór wymienił mechanik i może jakiś miesiać było dobrze.

    Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

    proszę napiszcie cos bo chcę wreszcie usunąć tą usterkę
  • Poziom 30  
    Powiedz mechanikowi żeby wyczyścił ten zawór,trzeba posprawdzać wszystkie podciśnienia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nieszczelny układ podciśnienia, jak napisał ptaszek1975 lub zabity, zapchany jeden z wężyków. Czy ten sam błąd masz teraz? Sprawdzić zasilanie i masę zaworu.
  • Poziom 9  
    tak mam ten sam błąd teraz, wymiana zaworu ciśnienia doładowania pomogła może na miesiąc, chociaż uważam że to auto i tak powinno być mocniejsze. Co masz na myśli z tą masą zaworu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Posprawdzaj dokładnie masy, może któreś oczko jest zaśniedziałe, zobacz spadek napięcia względem AKUMULATORA!

    Dodano po 1 [minuty]:

    a kierownice w turbo sprawdzone?
  • Poziom 9  
    Nie bardzo rozumię o co chodzi z tą kierownicą w turbo. Jeśli możesz to napisz na ten temat coś więcej. Z góry dziękuję
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego bez urazy ale może oddaj auto do mechanika, któremu nie będziesz musiał podpowiadać...
  • Poziom 9  
    Z chęcią bym tak zrobił tylko że, każdy tylko chce wymieniać części a jak się okazuje to później nic nie daje.
  • Poziom 11  
    Najlepszym rozwiązaniem to polataj to zęby działało i zmień auto każdego co znałem i miał silnik DTI i sklinał na te dziadostwo że aż uszy więdły. A jak to mój ulubiony mechanik zawsze mówi "opel wżyciu nic porządnego nie wymyślił"
  • Poziom 16  
    Musisz zmienić mechanika. Albo poprostu przyjedz do warsztatu upoluj jakas ofiare która wyglada na mechanika, powiedz mu ze moze prywatnie to zrobi i wtedy bedzie inna rozmowa.
  • Poziom 9  
    Może jest w stanie mi ktoś podać namiary na jakiegoś mechanika w okolicach Katowic co się tym problemem zajmie a nie bedzie ściemniał?
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,ja miałem również ten sam problem ale sam sobie z nim poradziłem, otóż należy wymontować i oczyścić ,przemyć benzyną ekstracyjną ZAWÓR RECYRKlNGU SPALIN EGR .Można go znaleźć na kolektorze wydechowym , ma kształt grzybka i jest do niego podłączony jeden wężyk,powodzenia
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!!!
    Widze że rozmawiacie o zaworze egr i z tego co się orientuję to raczej on nie ma nic wspólnego z moca w samochodzie. Zawór recylkulacji nie pracuje cały czas tylko czasami się załącza gdy czujnik mu powie że jest za słabo przepalona mieszanka tak mi powiedział jeden mechanik.
    Ja też mam problem z tym zaworem czasami pali mi się lampka czasami gaśnie i tak w kółko ale mam większy problem.
    Autko sprawuje się raczej dobrze nie mozna narzekać ale jak postoje troche w korku to później odcina mi przy 3500obr znajomy mi mówił że jest to zabezpieczenie żeby nie trafił szlak pompowtryskiwaczy. prosze o rade
  • Poziom 1  
    miałem podobny problem autko czasami sie muliło i nie mogłem go dobic do 2000tyś.i w pierwszej kolejnosci wyczyscic zawór EGR benzyna ekstrakcyjna i pare razy spróboj go otworzy recznie czy sie nie zacina i wymien weżyki które sa z nim połaczone bo moga byc nieszczelne a napewno pomoze one maja srednice 8 milimetrów,i łacza sie małym plastikowym trójnikiem.Po wykonaniu tych czynnosci autko jest odmienione i ja jestem zadowolony jesli ktos nie wie jak to zrobic moge pomóc tylko jestem z Jawora...całosc tej naprawy trwała 2godz:D
  • Poziom 1  
    Przyczyn może być kilka.
    Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany.
    Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po wykasowaniu błędów problemy mogą zniknąć i unikniemy kosztow wymiany zaworków.
    Następnie zazworki ciśnienia są dwa wyglądają bardzo podobie jeden jest przy EGR drugi pod spodem. Można je rozebrać , wyczyśćić , skleić dziurawą uszczelkę. W miom przypadku uszczelka była w kiepskim stanie więz założyłem ( można się śmiać )dwie prezerwatywy od gury uszczelki i od dołu czyli z wóch stron ją uszczelniłem. I wiecie co działa rewlacyjnie jedyna wada bąć zaleta to to że przy zmianie biegu słychać takie : ffiiuuuuuu . Więc tanim kosztem można udowodnić że polak potrafi.
    Dalej to EGR może być zasyfiały a zaworek w nim zapchany więc czyszczenie jak najbardziej wskazane , napewno nie zaszkodzi. Może być przyczyną niewłaściwego ciśnienia doładowania.
    Łopatki tutbiny jest sposób na czyszczenie bez robierania na you tube : "Czyszczenie łopatek w turbinie bez rozbierania". Sposób skuteczny ale nie radze stać za samochodem bo wyjdzie murzyn :P W moim przypadku polecany mechanik stwierdził po swoich oględzinach że turbina się rozsypała i może uszkodzić silnik jak się jej nie wymieni. Kupiłem , rozebrałem sam a turbinka cała i czyścutka wśirodku , żadnych luzów. Na łopatkach zero brudu po metodzie czyszczenia bez robierania. Rezultat dwie sprawne turbiny i kit w oko mechanikowi (polecany Był)
    Spotkałem się jeszcze z przypadkiem lejącego wtrysku po wy mianie rozrządu. Wtedy czeka nas wy miana wtrysku lub koncówki wtrysku a anastępnie regulacja konta wtrysku. Choc bywa że nie jest to konieczne , można to ocenić po tym że zmieni się spalanie auta ale podkreślam zdarza się to po wymianie rozrządu i to raczej rzadko.
    Ostatnie z czym się spotkałem to sterownik silnika. Objawy: dziwne akcje z obrotami silnika . Dwie przyczyny to Luty w sterowniku. Trzeba je poprawić jak najszybciej , oczywiście jak ktoś umie lutować żeby nic nie popalić. Przyczyna to remperatura którą wytwarza silnik bo sterownik jest w kiepskim miejscu zamontowany.
    Druga to (ciekawostka i wada niektórych modeli) izolacja zawinięta na kabelkach idących do wtyczki wpiętej w sterownik. Tą izolacją para która się srapla ląduje w gnieździe tejrze wtyczki i robi zwarcie na pręcikach od wtyczki. Trzeba wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy jest sucho. By zabiezpieczyć trzeba odwinąć kawałek izolacji przy samej wtyczce . Można jeszcze dodatkowo zabepieczyć silikonem: wtyczkę od gury tam gdzie wchodzą kabelki.
    Przypadki te dotyczą silników 1.7 w oplach ( Astry Corsy Combo Meriva)
    Mam nadzieje że moje doświadczenia (przypadki z którymi się spotkałem) pomogą znaleć usterkę i ją naprawić.
  • Poziom 25  
    Cezaro30 napisał:
    Przyczyn może być kilka.
    Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany.
    Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po wykasowaniu błędów problemy mogą zniknąć i unikniemy kosztow wymiany zaworków.
    Następnie zazworki ciśnienia są dwa wyglądają bardzo podobie jeden jest przy EGR drugi pod spodem. Można je rozebrać , wyczyśćić , skleić dziurawą uszczelkę. W miom przypadku uszczelka była w kiepskim stanie więz założyłem ( można się śmiać )dwie prezerwatywy od gury uszczelki i od dołu czyli z wóch stron ją uszczelniłem. I wiecie co działa rewlacyjnie jedyna wada bąć zaleta to to że przy zmianie biegu słychać takie : ffiiuuuuuu . Więc tanim kosztem można udowodnić że polak potrafi.
    Dalej to EGR może być zasyfiały a zaworek w nim zapchany więc czyszczenie jak najbardziej wskazane , napewno nie zaszkodzi. Może być przyczyną niewłaściwego ciśnienia doładowania.
    Łopatki tutbiny jest sposób na czyszczenie bez robierania na you tube : "Czyszczenie łopatek w turbinie bez rozbierania". Sposób skuteczny ale nie radze stać za samochodem bo wyjdzie murzyn :P W moim przypadku polecany mechanik stwierdził po swoich oględzinach że turbina się rozsypała i może uszkodzić silnik jak się jej nie wymieni. Kupiłem , rozebrałem sam a turbinka cała i czyścutka wśirodku , żadnych luzów. Na łopatkach zero brudu po metodzie czyszczenia bez robierania. Rezultat dwie sprawne turbiny i kit w oko mechanikowi (polecany Był)
    Spotkałem się jeszcze z przypadkiem lejącego wtrysku po wy mianie rozrządu. Wtedy czeka nas wy miana wtrysku lub koncówki wtrysku a anastępnie regulacja konta wtrysku. Choc bywa że nie jest to konieczne , można to ocenić po tym że zmieni się spalanie auta ale podkreślam zdarza się to po wymianie rozrządu i to raczej rzadko.
    Ostatnie z czym się spotkałem to sterownik silnika. Objawy: dziwne akcje z obrotami silnika . Dwie przyczyny to Luty w sterowniku. Trzeba je poprawić jak najszybciej , oczywiście jak ktoś umie lutować żeby nic nie popalić. Przyczyna to remperatura którą wytwarza silnik bo sterownik jest w kiepskim miejscu zamontowany.
    Druga to (ciekawostka i wada niektórych modeli) izolacja zawinięta na kabelkach idących do wtyczki wpiętej w sterownik. Tą izolacją para która się srapla ląduje w gnieździe tejrze wtyczki i robi zwarcie na pręcikach od wtyczki. Trzeba wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy jest sucho. By zabiezpieczyć trzeba odwinąć kawałek izolacji przy samej wtyczce . Można jeszcze dodatkowo zabepieczyć silikonem: wtyczkę od gury tam gdzie wchodzą kabelki.
    Przypadki te dotyczą silników 1.7 w oplach ( Astry Corsy Combo Meriva)
    Mam nadzieje że moje doświadczenia (przypadki z którymi się spotkałem) pomogą znaleć usterkę i ją naprawić.

    Cezaro30 - spójrz na datę!! Bardzo ciekawa interpretacja problemu... :d