Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 97r. - moduł komfortu rozładowuje akumulator

11 Kwi 2008 01:36 12985 17
  • Poziom 11  
    Pobór prądu po zamknięciu auta wynosi 0,2A. Gdy odepnę sterowniki w tylnych drzwiach wszystko jest ok, pobór prądu po zamknięciu spada do 0,01A. Podmieniłem moduł komfortu, ale to nic nie zmienia. Na kts'ie wyskakuje bład: Interfejs CAN w trybie awaryjnym. Na czym sie jeszcze skupić? Może są jakieś typowe usterki w tych układach ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    Oświetlenie wewnątrz auta działa prawidłowo? Czy w drzwiach są lampki?
  • Poziom 18  
    Błąd "can w trybie awaryjnym" sugerował by sprawdzenie kabli na przejściu do drzwi czy nie są pozałamywane.
  • Poziom 11  
    W drzwiach nie ma lampek. Oświetlenie działa prawidłowo. Niewiem, może ma to jakiś związek z kodowaniem modułu komfortu ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    przy 0,2 amp nie rozładuje akumulatora tak szybko,to nie to .Tryb awaryjny (system w jednoprzewodowym trybie pracy)
  • Spec od samochodów
    ARTURG14 napisał:
    przy 0,2 amp nie rozładuje akumulatora tak szybko,to nie to .Tryb awaryjny (system w jednoprzewodowym trybie pracy)

    To jest bardzo duży pobór prądu - rozładuje ..

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    a sprawdziłeś lampkę w bagażniku?
  • Poziom 11  
    Tak. Wszystko już posprawdzałem. Poza tym gdy te sterowniki z drzwi tylnych są odpięte to problem znika, więc lampki nie mają raczej nic do rzeczy.
  • Poziom 14  
    sprobuj odpinać pojedynczo ten tył prawdopodobnie samochód nie widzi zamkniętych drzwi
  • Poziom 15  
    dołącze się do dyskusji, dałeś rade???? bo mam podobny problem z modułem w mercedesie c180 (w202).
    pozdrawiam
  • Poziom 27  
    panowie 0.2 ampera to pobor 200 mili amper a max jest 4 mili amper .

    Dodano po 40 [sekundy]:

    comfort usypia 10 do 15 minut wiec trzeba zamknac auto i poczekac

    Dodano po 4 [minuty]:

    każdy modulik moze porzerac prad , wiec do roboty wypiac modul lewych drzwi zamknac autko poczekac 15 min , jak nie zjedzie do przynajmniej 0.004 to jest zle i tak po kolei wypinac aż do trafionego
  • Poziom 15  
    rozumiem wszystko tyle tylko że przekaźnik od szyb po nocy jest bardzo gorący więc napewno nie rozłącza, i chodzi mi o to czy to wina przekaźnika, włącznika czy modułu komfortu że trzyma napięcia. jeszcze jendo to to że szyby otwierają i zamykają nawet bez kluczyka w stacyjce a tak chyba nie powinno być, więc pewnie cały czas do niego dochodzi zasilanie. nie wiem od czego zacząć przekaźnik raczej dobry bo ładnie włącza i rozłącza a że cały czas załączony to wina wg mnie modulu komfortu, bo jak ma byc przekaźnik ma być rozłączony skoro na cewkę przekźnika dochodzą napięcia. chciałem po prostu dowiedzieć się czy ktoś miał taki przypadek to uprościło by troszkę robotę. pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
  • Poziom 11  
    Pomogła wymiana na inny moduł. Swoją drogą to mieliśmy już kilka takich przypadków (a6, bora, golf). Często pada motka w module.
  • Poziom 26  
    fil2006 napisał:
    panowie 0.2 ampera to pobor 200 mili amper a max jest 4 mili amper .


    czyli robiłbyś wszystko żeby te 4mA osiągnąć? :D w niektórych samochodach to niestety niemożliwe, i może być nawet i 50mA i jest to dopuszczalne. 200 mA to już za dużo.
  • Poziom 15  
    tak też sądziłem iż pomoże wymiana modułu ale jeszcze raz wszystko sprawdze po odłączeniu modułu, relacje napisze ale wg mnie po wstepnych ustaleniach to wlasnie jego wina
    pozdrawiam i dzieki bardzo za zainteresowanie
    a co sądzicie na temat działania szyb bez przekręcania kluczyka, zauważyłem że i wycieraczki działają
    pzdr
  • Poziom 27  
    nowy passat ,audi a6 a8 q 7 golf 5 itd itp po uspaniu ok 2.5 3 miliampera
  • Poziom 2  
    Witam

    Widzę ze opisujecie tutaj podobny problem do tego z jakim walczę w moim Passacie B5 z 1999r.
    Mój moduł komfortu pobiera 0,4 A po zamknięciu auta.
    Podłączyłem VAG-a, jedyny błąd jaki odczytałem to brak maty grzewczej w prawym lusterku i to się zgadza, mata jest uszkodzona ale nie sądzę ze to wpływa na to ze moduł komfortu nie wchodzi w stan uśpienia, tzn. tak myślałem ze nie wchodzi, po wypięciu sterowników elektrycznych szyb, siłowników zamków, sterownia lusterek, nic się nie zmieniło ale przypadkiem zostawiłem podłączony amperomierz i zamknąłem auto tym razem nie na 15 min ale na ponad godzinę i doszedłem do tego ze mój moduł komfortu usypia po 1h i 20 min.
    Podłączyłem wszystkie sterowniki i znów zmierzyłem czas po którym moduł komfortu zaśnie :). Zasnął po 1h i 20 min
    I teraz pytanie czy to normalne?? bo z tego co czytałem powinien zasnąć po 10 - 15 min.
    Co może być przyczyną ?
  • Poziom 9  
    Proponuję sprawdzić dzwignię hamulca ręcznego :) otwórz szybę, podłącz miernik, zamknij auto i sprawdz pobór prądu, jak jest zawysoki to zaciąg hamulec ręczny sprawdz co się dzieje.