Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stuki z okolic skrzyni biegów w focusie

yankeeee 11 Apr 2008 21:48 8408 6
    yankeeee
    Level 11  
    Witam,
    Mam następujący problem z Fordem Focusem 1.8 TDDI 2001r. Jeżeli samochód jedzie/stoi "na luzie" wówczas z okolic skrzyni biegów dochodzą stuki i lekko falują obroty. Po wciśnięciu sprzęgła stuki ustają i silnik pracuje równo. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem ?.
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  • Helpful post
    ECU Power
    Level 13  
    Jeśli jest tam dwumasowe koło zamachowe (nie jestem pewny) to ono jest przyczyną problemów. Jeśli nie to może być problem ze sprzęgłem/łożyskiem sprzęgła - nie jestem mechanikiem (zajmuję się elektroniką samochodową), ale to może być przyczyna

Pozdrawiam
  • Helpful post
    marek1977
    Level 33  
    Po pierwsze to osłuchać skrzynie biegów, bo może coś w środku, ale one akurat to rzadko padają masz tam MTX-75. Jeśli będzie ok to demontaż skrzyni sprawdzenia koła dwumasowego , a jeżeli będzie uszkodzone to cały zestaw proponuję do wymiany tj. koło, sprzęgło, docisk i wysprzęglnik. Czy jak odpalasz to słychać taki dziwny dźwięk coś w stylu skrzypienia, zgrzytania? Ale tylko przez chwilę i nie chodzi mi o rozrusznik. Jak chcesz czekać, to za jakiś czas będziesz słyszał (lub już słyszysz) wyraźny stukot bo koło będzie ścinać śruby. Nie słyszę tego więc nie zdiagnozuję tego dokładniej.
    yankeeee
    Level 11  
    Po odpaleniu niczego nie słychać ale zauważyłem że przy zimnym silniku stuki są mniejsze. Czasem bywa tak że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go z powrotem stukanie ustaje.
  • Helpful post
    marek1977
    Level 33  
    Czyli słychać takie delikatne terkotanie? To raczej łożysko wysprzęglnika. Cały wysprzęglnik do wymiany.
    yankeeee
    Level 11