Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lepszy konfort jazdy wv polo na felgach R15/195/ 55

11 Kwi 2008 22:26 3860 16
  • #1 11 Kwi 2008 22:26
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 11 Kwi 2008 22:51
    elek555
    Poziom 37  

    Może dokup opony :) bo jazda na felgach...
    A poważnie jeśli próbujesz oddać swoje bezpieczeństwo poradom z forum to widać że doświadczenie masz małe i lepiej oddaj to fachowcom. Zastanów sie co będzie jeśli przy dużej prędkości trafisz w dziurę. Z opony polecą trociny a ty z rodziną do bozi...
    Myślisz o bajerach a być może nie posiadasz już amortyzatorów lub kawałków sprężyn o czym nawet nie wiesz! Za przeróbki układu jezdnego powinni brać się tylko fachowcy bo na drodze jest jeszcze trochę zwykłych użytkowników którzy mają rodziny...

  • #3 12 Kwi 2008 07:53
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 12 Kwi 2008 13:54
    Moulder
    Poziom 23  

    "I co jest sprawdzone i skuteczne ... "

    Podstawa to prawidłowy stan techniczny samochodu. Pojedź gdzieś do warsztatu niech Ci posprawdzają luzy w zawieszeniu, amortyzatory zbieżnosć, kąty pochylenia kól itp. Luzy i zbieżność powinni Ci sprawdzić na przeglądzie...

  • #5 12 Kwi 2008 22:20
    kordiasz
    Poziom 12  

    a przed zmiana kółek też tak bujało??

  • #6 13 Kwi 2008 11:36
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 13 Kwi 2008 11:36
    Moulder
    Poziom 23  

    To może Cię buja w koleinach

  • #8 13 Kwi 2008 11:39
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 13 Kwi 2008 18:45
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Nic dziwnego że komfort jazdy Ci się pogorszył. Z opon 13 o profilu 80 lub 70 przeskoczyłeś na profil 55 więc jest bardziej twardo. Zbieżność nie ma wpływu na bujanie wozu, tylko na kierowalność i zużycie opon. Powinieneś sprawdzić stan amortyzatorów i sprężyn. Za bujanie w pierwszym rzędzie mogą być odpowiedzialne amortyzatory.
    Na ciąganie po koleinach ma wpływ przede wszystkim szerokość opony. Mam porównanie u siebie: letnie 195 i zimowe 175. Szersze dużo mocniej ściągają w koleinach.

  • #10 13 Kwi 2008 22:11
    milejow
    Poziom 42  

    Zle dobrany rozmiar opon,prawidlowo dobrana opona nie ma prawa ocierac o elementy auta,Nastepna sprawa-profil i szerokosc,przy tym profilu i szerokosci opony auto bedzie nerwowe i twardsze.Przy wiekszym profilu boki opony pracuja w koleinie i tak mocno tego nie odczuwasz.Przy twoim profilu gumy z boku opony jest wiele mniej,stad wlasnie sciaganie i nerwowka w koleinach

  • #11 13 Kwi 2008 22:30
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 14 Kwi 2008 07:26
    milejow
    Poziom 42  

    ,,Kapcie,,185 troche(bo profil dla15"nadal niski)zmniejsza efekty jazdy w koleinach a roznica miedzy195 jest chyba niezauwazalna(nadal bedzie wygladac rasowo).Pamietaj tylko o profilu,opona nie moze ocierac o nadkole bo moze to sie zle skonczyc.Najlepszym wyjsciem byloby dac felgi14"

  • #13 14 Kwi 2008 15:54
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 14 Kwi 2008 16:50
    Moulder
    Poziom 23  

    No to trzeba by twardsze sprężyny, wtedy nie będzie dobijać. Do kompletu jeszcze amortyzatory można by wrzucić.

  • #15 14 Kwi 2008 17:01
    467699
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 15 Kwi 2008 07:08
    elek555
    Poziom 37  

    Jeśli zmieniasz średnicę koła a zostawiasz przekładnię to tak będzie bo fizyka nie popuści. Przy większej średnicy na muldach skręci ci ręce "w sznurek".

  • #17 15 Kwi 2008 15:46
    467699
    Użytkownik usunął konto