Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrofalówka transtec 700

serum 12 Apr 2008 19:34 5481 11
    serum
    Level 16  
    Witam wszystkich. Mój kolega włożył do tej mikrofalówki jedzenie zapakowane w aluminiową folię. Po włączeniu mikrofalówka padła. Jest ślad sadzy na górze spod takiej metalowej płytki wewnątrz mikrofaili. Czy może mi ktoś powiedzieć co się mogło popsuć, czy da/opłaca się to naprawiać?
    Nie znam się na budowie mikrofalówek więc proszę o pomoc doświadczone osoby. Dziękuję za wszelką pomoc.
    KSRhaziel
    Level 36  
    Między kawałkami/ściankami (czy jak to nazwać) folii aluminiowej zaczęły przeskakiwać ładunki, co spowodowało prawdopodobnie trochę iskierek i efektów świetlnych :) Skoro jest sadza, możliwe że wyładowania spowodowały jakiś mały ogień i troszkę coś mogło się przypalić.

Tyle co działo się w mikrofali, a co się popsuło, to trzeba by było już dokładniej obejrzeć :P Na przyszłość pamiętajcie, aby nie wkładać folii aluminiowej do mikrofali, chyba że pod kontrolą ;)
    Sam kiedyś wytworzyłem piorun kulisty w mikrofali i zapalił mi się "sufit" mikrofalówki. Szybko ugasiłem i mikrofala dalej działa. Człowiek uczy się na błędach ;)
    serum
    Level 16  
    W suficie mikrofali, bezpośrednio pod magnetronem wypaliła się niewielka dziurka i podejrzewam że to właśnie on jest uszkodzony. Jest to dość stara mikrofala i nie ma w niej prawie żadnej elektroniki dlatego najbardziej prawdopodobne jest że to magnetron się spalił.
  • Helpful post
    zembe
    Level 20  
    Naprawiałem mikrofalówkę, która iskrzyła, okazało się, że iskrzyła właśnie wkładka mikowa w środku, wykręć ją i włącz na chwilę, jeżeli nie będzie strzelać i ugrzeje trochę wody to masz przyczynę.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    movzx
    Level 39