Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Zanussi JetsystemZS935 zamiast obrotow prania wiruje

Janusz Dacewicz 12 Apr 2008 19:58 3290 12
  • #1
    Janusz Dacewicz
    Level 10  
    Pralka wykonuje dziwne rzeczy wlacza sie nabiera wode , przechodzi przez cykle prania wirowania, ale zamiast wykonywac spokojne ruchy rewersyjne w czasie prania uderza ogromnymi obrotami, co to mozebyc za przyczyna. Prosze o pomoc
  • #2
    jogi1966
    Level 19  
    prawdopodobnie jest uszkodzone tacho (czujnik obrotów)
  • #3
    lazur3000
    Level 15  
    zajrzyj do silnika czy aby napewno cewka tacho jest dobrze umocowana,jezeli tam jest ok to wymien triaka na module sterujacym , powodzenia
  • #4
    eden
    Level 11  
    Mam podobną sytuację z pralką Gorenje 801N.
    Jak sprawdzić prądniczkę tachometryczną i ewentualnie jak szukać przyczyny dalej?
  • #5
    jogi1966
    Level 19  
    zmierz miernikiem jej oporność ,czasem rozkręca się tylko magnes lub pęka
  • #6
    Janusz Dacewicz
    Level 10  
    zdjalem obudowe pralki patrze na silnik i widze ze to tacho jesli to taka kostka czerwona to dobrze zamocowane , ale nie wiem gdzie sie znajduje ten triak, czy toprzy programatprze jakas czesc . narazie dziekuje za rade i prosze jesli to mozliwe o dalsza pomoc, Acha uzwojenie silnika wyglada jakby przegrzane zreszta w czasie tego awaryjnego prania czuc zapach spalenizny
  • #7
    marqs-60
    Level 20  
    Konieczne sprawdzenie silnika( zapach) z osobnego zasilania.
  • #8
    jogi1966
    Level 19  
    triak znajduje sie na module ale wpierw sprawdz ten silnik tak jak kolega radzi najlepiej poza pralką by uniknąć niemiłych niespodzianek
  • #9
    pwmis
    Level 19  
    Janusz Dacewicz wrote:
    patrze na silnik i widze ze to tacho jesli to taka kostka czerwona to dobrze zamocowane


    Jeżeli kostką nazywasz pierścień o grubości ok.1 cm i takiej szerokości to OK.
    Jeśli nie, to prądniczka tachometryczna zamocowana jest po przeciwnej stronie silnika niż pasek napędowy.
    Dochodzą do niej dwa cienkie przewody. Zamocowana jest do korpusu silnika przez pierścień rozprężny. Zdemontuj ją i zobacz czy z osi wirnika nie odkręcił sie magnes.
    Sprawdź też kostkę silnika czy są sprawne połączenia.
    Obserwować jak zachowuje się silnik możesz także jak zdejmiesz pasek klinowy, co by bęben nie szalał.
  • #10
    Janusz Dacewicz
    Level 10  
    Tak bylo troche przestoju, ale sa postepy, silnik wyjalem doszedlem do tego ngdzie ta pradniczka jej opornosc sprawdzil znajomy elektronik daje 550 omow wiec podobno jest dobra. przy okazji wymienie lozysko od strony paska bo strasznie wyło.
    Teraz zabieram sie do sprrwdzenie tego triaka ale nie wiem jak wyjac plyte . Wszystko przykrecone , a na dodatet nie wiem jak zdjac pokrettla od czola pralki bo bez tego chyba nie wyjme plyty. Podpowiedzcie jak to zdjac.
    Aha i jakie tam łozysko przychodzi na walek silnika od strony paska.
    Jesli to triak polecial to gdzie go kupic i jaki on jest.
  • #11
    Janusz Dacewicz
    Level 10  
    Nabiera wody i zaczyna szarpac, tylko wiruje na duzych obrotach, te usterke juz zglaszalem na forum , dziekuje za rady pradniczka tachometryczna jest ok, mam zamiar sprawdzic tyrystor ale nie wiem jak zdjec galki pokretel i aby dostac sie do plytki programatora. Podpowiedzcie . Aha poniewaz silnik ma zepsute lozysko od strony kola paska chcialbym je wymienic. Mam problem jak zdjac te malutkie kolo pasowe z walka wirnika silnika pralki . czekam na podpowiedz . Aha jakie tam lozysko powinno byc zalozone (symbol). dziekuje z gory J.D

    Moderated By skryn:

    Tematy scaliłem.

  • #12
    Janusz Dacewicz
    Level 10  
    Juz ten temat byl tu omawiany, silnik caly czas bardzo szybo kreci szaleje doradzono mi sprwdzenie pradniczki ale ona ok , wiec wszystko wskazuje tyrystor . Ale on na module a modul zamocowany w pozycji odwroconej .Najgorzej ze nie wiem jak zdjac galki . Pomozcie

    Moderated By skryn:

    Tematy scaliłem.

  • #13
    schnauzerman
    Home appliances specialist
    Sprawdź jeszcze raz tacho na silniku, rozbierz i sprawdź czy nie wykręcił sie magnes lub czy nie jest pęknięty, piszesz że była sprawdzana jedynie rezystancja cewki tacho