Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy HONDA EC9500

macieej47 13 Kwi 2008 12:57 34917 53
  • #1 13 Kwi 2008 12:57
    macieej47
    Poziom 17  

    Witam
    Jest sobie taki agregat, do którego nie ma dokumentacji nawet na stronie hondy, po prostu taki sprzęt nie istnieje w necie. Prawdopodobnie jest to podróba. Agregat posiada dwa gniazda 230V i jedno trójfazowe 380V (przynajmniej tak pisze na obudowie). Po odpaleniu i bez obciążenia na gniazdach jednofazowych jest te 230V, natomiast na 3-fazowym jest między fazami 380V; między zerem, a fazami jest ok. 120V. Czy jest to prawidłowe zachowanie?

    0 29
  • #2 13 Kwi 2008 19:24
    prez8s
    Poziom 33  

    Nie jest to prawidlowe zachowanie, powinno byc normalnie 230V. Mogłbys zrobic fotki tego agregatu? Gdzie go kupiles?

    0
  • #3 13 Kwi 2008 20:49
    Tuning Marek
    Poziom 20  

    a jest uziemiony prawidłowo? zobacz jak ma wyprowadzone zero?

    1
  • #4 14 Kwi 2008 10:45
    macieej47
    Poziom 17  

    Na szczęście to nie mój agregat, znajomy podłanczał go do mieszkania i coś tam popaliło. Podłączony był trzema fazami na przełącznik wyboru zasilania (typu śieć-zero-agregat), a zero z agregatu bezpośrednio na listwe zerową w tablicy rozdzielczej mieszkania. Wygląda mniej więcej tak tyle, że ten znajomego ma jeszcze dodatkowo gniazdo 380V. http://www.kupsprzedaj.pl/maszyny/agregaty/agregaty_pradotworcze/showAdvert1660611.html
    Jak patrze na tą cene to już nie mam wątpliwości, że to podróba, zresztą brak informacji na temat tego typu na stronie hondy mówi samo za siebie.

    2
  • #5 14 Kwi 2008 11:43
    jerzpol
    Poziom 17  

    Przypuszczam, żę zero agregatu nie jest podłączone. 120V jest prawdopodobnie napięciem jałowym (pomiędzy fazą a elementem nigdzie nie podłączonym). Z tego napięcia nie zasilisz żadnego odbiornika gdyż obwód nie będzie zamknięty. Trzeba sprawdzić wewnętrzne połączenia agregatu (w tablicy połączeniowej lub w prądnicy). Zacisk zerowy agregatu musi być połączony z zaciskiem wspólnym dla wszystkich trzech faz.
    Powodzenia.

    0
  • #7 16 Kwi 2008 16:01
    Daj
    Poziom 13  

    Witam Zdecydowanie jest to chińska podróbka agregatu znając życice nie będzie miał więcej niż 2 góra 3 kW i do tego nawijany jest drutem z aluminium. Ja już miesiąc bujam sie z podobnym (tylko 5,5kW) na warsztacie i po przewinięciu nie mogę z nim dojść do ładu :cry:

    Przy okazji gdyby ktoś miał wiadomości na temat gdzie można zdobyć elektroniczny moduł sterujący wzbudzeniem do tego typu chińskich podróbek bliżej niż w Pekinie to był bym bardzo wdzięczny.

    0
  • #8 16 Wrz 2008 18:47
    djzielon18
    Poziom 10  

    Odpowiedz osoby z Serwisu Hondy:

    Witam

    Przykro mi ale jeżeli chodzi o agregaty HONDY to taki model nie istnieje !!!
    Agregat o którym pan pisze to najprawdopodobniej podróbka proszę dokładnie
    obejrzeć cały agregat my spotkaliśmy się niejednokrotnie z tym agregatem. i
    miały one silnik 5,5 KM
    i nie możliwym jest uzyskanie mocy 9,5 KW ponieważ 1 KM to 736 watów czyli z
    prostego przeliczenia osiąga moc 4 kW a perpetuum mobile nie istnieje

    Z poważaniem
    Tomasz Frelian

    Ps.Agregat o mocy 9,5kW waży około 100kg może to będzie dodatkową wskazówką

    0
  • #9 17 Wrz 2008 07:28
    prez8s
    Poziom 33  

    tych podrobek jest juz tak duzo, ze niedlugo honda zbankrutuje, prawie cale allegro to podroby, nawet juz w castormie sprzedają identycznie wyglądające podrobki i widze ze ludzie to chetnie kupują, moze to i lepiej, moze w koncu honda obnizy ceny swoich produktow

    0
  • #10 18 Wrz 2008 22:40
    gsminfo
    Poziom 21  

    Jeden agregat HONDY przezwajałem ECMT3000. Napis był 5,5kW , a uzwojenie było nawinięte drutem aluminiowym o średnicy 0,75 a silnik miał 4 kM . Ale po przezwojeniu chodzi. Wzrokowo to tak samo dwa gniazda 230V i jedno 400V. Niestety wzbudzenie pobierane jest z jednej fazy , i jeżeli ta faza jest pod obciążeniem to regulator podnosi wzbudzenie lub regulator mechaniczny dodaje obrotów i na nie obciążonych pozostałych fazach napięcie wzrasta do 300V !

    0
  • #11 18 Wrz 2008 23:26
    prez8s
    Poziom 33  

    Jeżeli przezwajałeś agregat z aluminiowym uzwojeniem, to z całym szacunkiem ale nie była to Honda. Honda nigdy nie produkowała agregatów z prądnicami z aluminiowymi drutami! Po zatym w katalogach Hondy nie ma i nigdy nie było takiego modelu! Trafiłeś na ewidentną chińską podróbe.

    0
  • #12 26 Wrz 2008 14:21
    1qaaz
    Poziom 10  

    Witam.W tym agregacie mam problem.Jedna faza chodzi dobrze.a po podłączeniu silnika 3 fazowego napięcie w ciągu ułamka sekund spada prawie do zera.Silnik 0,8 kw w trójkąt.Co może być?Na biegu jałowym napięcia siłowe prawidłowe,a omomierz pokazuje między uzwojeniami ok.19 ohm.Napięcie na szczotkach na jałowo i pod obciążeniem jedno fazowym ok.90V,a po podłączeniu do siły ok10V.Silnik bez obciążenia,jak się go "bujnie" ręką jakoś wystartował i napięcie podskoczyło do normy.

    0
  • #13 26 Wrz 2008 15:50
    prez8s
    Poziom 33  

    1qaaz napisał:
    Witam.W tym agregacie mam problem.Jedna faza chodzi dobrze.a po podłączeniu silnika 3 fazowego napięcie w ciągu ułamka sekund spada prawie do zera.Silnik 0,8 kw w trójkąt.Co może być?Na biegu jałowym napięcia siłowe prawidłowe,a omomierz pokazuje między uzwojeniami ok.19 ohm.Napięcie na szczotkach na jałowo i pod obciążeniem jedno fazowym ok.90V,a po podłączeniu do siły ok10V.Silnik bez obciążenia,jak się go "bujnie" ręką jakoś wystartował i napięcie podskoczyło do normy.


    i tak właśnie działa chińszczyzna

    0
  • #14 26 Wrz 2008 18:44
    elektromechanik
    Poziom 27  

    1qaaz napisał:
    Witam.W tym agregacie mam problem.Jedna faza chodzi dobrze.a po podłączeniu silnika 3 fazowego napięcie w ciągu ułamka sekund spada prawie do zera.Silnik 0,8 kw w trójkąt.Co może być?Na biegu jałowym napięcia siłowe prawidłowe,a omomierz pokazuje między uzwojeniami ok.19 ohm.Napięcie na szczotkach na jałowo i pod obciążeniem jedno fazowym ok.90V,a po podłączeniu do siły ok10V.Silnik bez obciążenia,jak się go "bujnie" ręką jakoś wystartował i napięcie podskoczyło do normy.



    Ta chińszczyzna ma około 2,5kW mocy. Nie dziw się więc że silnik 0,8 nie może wystartować.
    Prosta rachunek : 0,8kW to prąd znamionowy ±2A. Przy rozruchu x5-6razy.
    Przyjmując tylko X5 to już masz 10A x 220V to 2,2kW x3 fazy daje 6,6kW.
    Prawie 3 krotne przekroczenie mocy. Po ręcznym uruchomieniu pracuje bbo już prąd mieści sie w granicach jego mocy. Koledzy wczesniej pisali o przezwajaniu - to pryszcz, ale poradzić sobie ze spalonym regulatorem napięcia to byłoby dopiero COŚ:!::idea:

    0
  • #15 27 Wrz 2008 09:48
    Daj
    Poziom 13  

    Regulator napięcia na wirnik powinien dawać około 30 V w zależność od nacięcia na wyjściu generatora
    Naprawa regulatora to pryszcz części kosztują grosze ale czas stracony na rozszyfrowanie -" bezcenne "

    0
  • #16 27 Wrz 2008 14:01
    elektromechanik
    Poziom 27  

    Daj napisał:
    Regulator napięcia na wirnik powinien dawać około 30 V w zależność od nacięcia na wyjściu generatora
    Naprawa regulatora to pryszcz części kosztują grosze ale czas stracony na rozszyfrowanie -" bezcenne "



    Z tym że sama naprawa to pryszcz to jak najbardziej zgoda. Jest tylko jedno ale - mianowicie jak to zrobić jak całość w aluminioweaj obudowie zalana żywicą.:?::idea::cry:

    0
  • #17 27 Wrz 2008 22:41
    Daj
    Poziom 13  

    To ciekawe mam na warsztacie agregat "honda" 3300 jak go przewina to zobaczę jak radzi sobie z silnikami indukcyjnymi do tej pory zawsze obciążałem dla prób grzałkami oporowymi

    Tak nawiasem mówiąc to można dostać taki regulator za 130 zł

    1
  • #18 27 Wrz 2008 23:21
    elektromechanik
    Poziom 27  

    <Tak nawiasem mówiąc to można dostać taki regulator za 130 zł>

    A mógłbyś zdradzić gdzie:?: I pytanie czy to do tego typu chińszczyzny czy do firmowego Hondy ( obawiam się ze z jednego do drugiego nie będzie pasować ).:idea:

    0
  • #19 28 Wrz 2008 08:48
    prez8s
    Poziom 33  

    Do chinszczyzny i są na znanym portalu aukcyjnym, sa tam nawet po 90zl

    0
  • #20 14 Lis 2008 17:55
    chief
    Poziom 22  

    Regulator udało mi sie rozbroić i naprawić jednak mam problem z napięciami na wyjściu, na każdej fazie jest tylko 33 V. gdy regulator daje na wirnik napięcie około 4 V, po podaniu 25 V na wirnik prądnica wzbudza się całkowicie i na wyjściu jest 230 V. Do regulatora wchodzą napięcia z cewek 2,9 i 4,5 V które nie wiem czy są prawidłowe lecz wg. mnie powinny być dużo większe. Agregat trafil do mnie już po przewinięciu prądnicy i niedziałający.

    chief

    0
  • #21 14 Lis 2008 22:24
    prez8s
    Poziom 33  

    chief napisał:
    ...Agregat trafil do mnie już po przewinięciu prądnicy i niedziałający.

    chief


    Źle przewinięta.

    0
  • #22 15 Lis 2008 10:06
    Daj
    Poziom 13  

    prez8s napisał:
    chief napisał:
    ...Agregat trafil do mnie już po przewinięciu prądnicy i niedziałający.

    chief


    Źle przewinięta.



    Nieprawda bo skoro po podani napięcia na wirnik agregat się wzbudza to znaczy że jest prawdopodobnie dobrze nawinięty

    A prawdopodobnie dlatego że to drugie napięcie jest za wysokie sprawdź po podaniu napięcia na wirnik jakie napięcia idą na układ powinno być 30 V i drugie 17 V a na wyjściu około 28 V DC

    Jeśli będziesz miał 30 i 110 V to znaczy że jest źle nawinięty

    0
  • #23 15 Lis 2008 10:47
    prez8s
    Poziom 33  

    A co wogóle było przewijane, stojan czy wirnik? Jeśli stojan, to najprawdopodobniej odczepy dla regulatora zostały wyprowadzone nie z tego miejsca co trzeba. Ja stawiam że panowie magicy od przewjiania cewek sie rąbneli, co sie zdaża. Złożyłbym reklamacje.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Chociaz z drugiej strony elektroniczny regulator AVR działa od pewnego momentu, czyli automatyczna regulacja - stabilizacja działa w pewnym zakresie 230V +- powiedzmy 15%, jedynie przy wzbudzaniu prądnicy tranzystor jest otwarty maksymalnie by przy rozruchu sukcesywnie osiągnąć wymagane napięcie do sterowania samym sobą. Jesli nie pojawia sie na wejsciu regulatora porządane napięcie, a nie pojawia sie dlatego, że na wyjściu nie wzrasta do odpowiedniego poziomu, to może być wina regulatora. Jesteś pewien że dobrze naprawiłeś ten regulator? Najlepiej podmien na sprawny i będziesz wiedział czy prądnica jest źle przewinięta czy dobrze.
    Masz może zdjęcia tego regulatora rozebranego?

    A i jeszcze jedno to napięcie 25V podajesz z zewnątrz?

    Najlepiej jakbyś powrzucał tu zdjęcia tej prądnicy, uzwojeń, przewodów itd..

    0
  • #24 15 Lis 2008 12:37
    elektromechanik
    Poziom 27  

    > Jesteś pewien że dobrze naprawiłeś ten regulator?

    Może być źle nawinięta tego nie można wykluczyć też ale ja bym właśnie bardziej stawiał na regulator.:idea::|

    0
  • #25 17 Lis 2008 08:55
    chief
    Poziom 22  

    Przewijany był stojan, a ci co przewijali twierdzą że na 100% zrobili to dobrze, co do regulatora jestem pewien że dobrze naprawiłem, zresztą jest on bardzo prosto zbudowany na 2 tranzystorach (IRF630, 2N5551) i 3 kondensatorach (220mikro/250V i 220mikro/25V, 33nano) kilka rezystorów, 2 mostki prostownicze oraz 2 diód bez oznaczenia. Podobno z uzwojen podających napięcie na regulator przewijane było tylko jedno. Zdjęcia regulatora zrobię to zamieszczę.

    1
  • #26 17 Lis 2008 15:57
    prez8s
    Poziom 33  

    No to nie ma inne możliwości jak złe przewinięcie. Skoro z zewnątrz podajesz napięcie i na wyjściu jest prawidłowe, to masz w złym miejscu wyprowadzone odczepy do regulacji skoro daje za niskie napięcie. To jest tak jak w transformatorze na wtórnym, jeśli źle nawiniesz, w złym miejscu dasz odczepy to będziesz miał złe wartości napięć - proste.

    0
  • #27 17 Lis 2008 18:04
    Daj
    Poziom 13  

    chief zrób taką próbę odłącz układ podaj napięcie na wirnik około 28 VDC na wyjściu z generatora powinno 220 VAC potem zmierz napięcia na wtyczce do regulatora na przewodach o takim samym kolorze ( zależności od modelu 2 żółte ,białe albo niebieskie ) powinno być około 30 VAC ta para to osobne uzwojenie nie powinna mieć przejścia z uzwojeniem roboczym tak z głowy ma chyba między 2 a 3 Ω .
    Na drugiej parze musi być nie więcej niż 18 VAC ta para to odczep z uzwojenia roboczego jednej fazy i 0 ze środka gwiazdy jeśli jest więcej to stojan jest źle nawinięty ! ! !
    W stojanie jest jeszcze uzwojenie na 12 V do ładowania akumulatora ono zawsze jest zielonym drutem wyprowadzane tam jest kilka zwoi i też nie ma przejścia z innymi .
    Jeśli to pierwsze napięcie będzie wyższe niż 30 V układ będzie działać (podłączałem taki układ w oryginalnej Hondzie gdzie to napięcie wynosi 80V i działało dobrze) jednak jak to drugie nie będzie się mieścić w przedziale między 14-18V układ nie będzie regulował

    W firmie z powodzeniem przewinęliśmy już kilkanaście takich i podobnych agregatów wszystkie działają .

    3
  • #28 17 Lis 2008 18:40
    chief
    Poziom 22  

    Posprawdzałem napięcia jak podałeś Daj i wszyskto jednak wskazuje na złe przewinięcie lub złe odczepienie uzwojeń, jedno czyli niebieskie ma 4,6 ohma i napięcie na wyjściu 75,3 V, drugie przewody biały i czarny - 3,3 ohma napięcie na wyjściu 35,2 V. Nie pozostaje nic innego tylko zwrócić niech przewiną ponownie.

    chief

    0
  • #29 17 Lis 2008 18:50
    Daj
    Poziom 13  

    Czyli prawdopodobnie wzięli odczep z obu cewek a nie z jednej bo wystarczy połowa z 35,2 czyli 17,6 V i już wszystko będzie hulać może nawet nie będą musieli go nawijać na nowo.

    Potem wystarczy wyregulować na trymerku żeby było na wyjściu dokładnie 230V

    0
  • #30 17 Lis 2008 19:01
    chief
    Poziom 22  

    Czyli nie pozostaje nic innego jak rozebrać prądnice i posprawdzać skąd wzięli odczep tego drugiego uzwojenia, choć niby twierdzą że nawineli dokładnie tak jak było. Dzięki Daj jak co to dam znać o efektach.

    chief

    0