Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z podłaczeniem silnika za pomocą przekaźników

13 Kwi 2008 14:35 2643 7
  • Poziom 11  
    Witam

    Mam problem z podłączeniem silnika zmienno-prądowego do sterownika bramster. Jeśli na "sucho" podłącze kable to wszystko jest ok Schemat jak łacze ponizej. Mój problem polega na tym ze jak chce podłączyc ten silnik do sterownika pod przekaźniki poprostu wywala mi korki. Silnik jest ok Chodzi prawo-lewo. W tym sterowniku sa dwa przekaźniki : maja wyjścia : NC1 COM 1 NO2 . Niewiem poprosu jak podłączyc te przewody do sterownika . Czy do silnika ma dochodzic tylko przewód N a faza L do sterownika na wejscie NC1 ? niewiem ,
    Proszę o odpowiedz.

    schemat :
    problem z podłaczeniem silnika za pomocą przekaźników


    https://obrazki.elektroda.pl/78_1208089676.jpg
  • Poziom 17  
    Podłącz N do silnika na stałe, natomiast fazę L daj przez NO w styczniku.
  • Poziom 18  
    Witam, jaki masz prąd na silniku? Czy wytrzymają styki przekażnika?.
  • Poziom 11  
    witam :

    przekaźniki spokojnie dają rade , silnik pobiera ok 6 A prądu gdy jest włączony. Z tego co sie dowiedziałem silnik był przerabiany z 3-faz na 1 f. Zostały wyprowadzone 4 przewody z silnika i wg mnie jest to tak : 1-N, 2- L 3-obroty w prawo 4 - obroty w lewo i jeśli połączymy 1 z 3 , 2 z 4 i w szereg C to silnik włącza sie i pracuje i kolejno : 1 z 4, 2 z 4 i w szereg C . Tylko wtedy uzyskamy obroty prawo lewo. Jeśli pominiemy jakis przewód to silnik nie kręci sie. Wg mnie juz sobie to rozrysowałem i potrzeba jeszcze 2 przekaźników na 230v / co wy na to , Lub moze jest jakis inny sposób ?

    Jeden z kolegów mówił aby Podłączyc N do silnika na stałe, natomiast fazę L dac przez NO w styczniku, i tak własnie na początku myślałem i zrobiłem , ale gdzie wg niego idzie reszta kabli . Prosiłbym kolege ArturZy o jakis schemacik jak on to widzi ,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Jeżeli jest prawdą to co narysowałeś, to powinieneś podłączać ten silnik tak:
    - obroty w prawo:
    1 styk NO stycznika w prawo pomiędzy N zasilania a zacisk U silnika,
    2 styk NO stycznika w prawo pomiędzy L zasilania a zacisk V silnika przed odgałęzieniem na kondensator,
    3 styk NO stycznika w prawo pomiędzy drugi zacisk kondensator a zacisk Z silnika,
    4 styk NO stycznika w prawo pomiędzy zacisk U i W silnika.
    - obroty w lewo:
    1 styk NO stycznika w lewo pomiędzy N zasilania a zacisk U silnika,
    2 styk NO stycznika w lewo pomiędzy L zasilania a zacisk V silnika przed odgałęzieniem na kondensator,
    3 styk NO stycznika w lewo pomiędzy drugi zacisk kondensator a zacisk W silnika,
    4 styk NO stycznika w lewo pomiędzy zacisk U i Z silnika.
    Oprócz tego musisz zrobić wzajemną blokadę styczników aby nie dopuścić do jednoczesnego załączenia stycznika w lewo i prawo.
    A wyjść sterownika użyj do załączenia styczników.

    Pozdrawiam wszystkich

    jjanek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    witam

    W piątek będe mial styczność z silnikiem. podłacze go tak jak mówił kolega jiwaniuk , tylko musze kupic 2 styczniki .


    A czy Nie da sie tego zrobic bez tych 2 styczników. ?? a jak juz to
    Jakie styczniki polecacie na 230V nie musza one byc na szyne.

    Dzięki za pomoc odezwe sie jak cos będe wiedzial .

    pozdrawiam eswaq