Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alternator-Tempra

15 Sty 2004 16:24 3670 9
  • Poziom 14  
    Czy ktoś spotkał się z tym przypadkiem? Fiat tempra 1,6 '93 sx
    po przejechaniu kilkunastu kilometrów żarzy kontrolka ładowania akumulatora . Połączenia ok regler+szczotki nowy , diody sprawdzałem miernikiem -ok, wirnik i stojan nie wykazuje przebicia. Ładowanie 14,4V, przy pełnym obciążeniu 13V. Alternator Magneti. Czy mi ktoś pomoże???
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    A jednak chyba przebicie /upływność/ na cewce stojana.Trzeba sprawdzić megaomomierzem. Miałem podobny przypadek też w Fiacie. Trochę zawilgotniał i żarzyła się lampka ładowania. Niestety musiałem wymienić całe uzwojenie.
  • Poziom 16  
    Prawdopodobnie będą to diody wzbudzenia,kture trzeba sprawdzać żaróweczką 5W podnapięciem 24V w obu kierunkach.Dokładnie przeczyść także wszystkie złącza i skrętki<gwinty>.
  • Spec od samochodów
    Sprawdz jeszcze raz diody w mostkach magneti mareli lubia sie odpalac diody napiecie pod obciazeniem wskazuje ze to ktoras z diod i nie masz pelnego ladowania
  • Poziom 14  
    ostatnio miałem klienta zpodobnym przypadku prostownik zmieniałem gościowi w pażdzierniku a w ub tygodniu zmieniłem aż dwa wtym samym aucie po jedymdniu okazało się że fabryczne prostowniki miały nieodpowiedniej mocy didy które po nagrzaniu alternatora do temp.ok 40stopni zaczęły wariować po wymianie na innego producenta wszystko jest ok /jak na razie gość jest zadowolony/ :?:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    diody sprawdzałem żarówką -ok. stojan i wirnik induktorem -ok .Sugerując się wypowiedzią Jana 12345 wymieniłem mostek -jeśli chodzi o kontrolkę to narazie nie żarzy aleładowanie pod obciążeniem wcale nie wzrosło (miernik 100% sprawny ibardzo dokładny).Czy któryś z panów mógłby sprawdzić to na innym fiacie. Z góry dziękuje
  • Poziom 14  
    robiłem dzisiaj tipo 1,6 napięcie ład pod obciążeniem 13,7V jałowo 14,0V żarzyła się gościowi kontrolka ładowania na wysokich obrotach przyczyny były dwie;
    1:spadek napięcia na przewodzie alternator akumulator wahał się w granicach 0,4V /skorodowana końcówka kabla przy rozruszniku /po usunięciu usterki napięcie wzrosło do 14,0V pod obciążeniem 14,3 bez.
    2:przewód łączący kontrolkę z regulatorem/wliczniku gościowi szwagier wlutował didę prostowniczą niszcząc folię drukowaną w liczniku po usunięciu diody i naprawie ścieżki wszystko powróciło do normy.
    ważne alternator był magetti marrelli /taki sam jak w uno, s-q, c-q.
  • Poziom 14  
    Sorry ale nie mogę zrozumieć tego co ostatnio robileś Janie12345 bo według mnie jest troszeczkę inaczej: alternator i rozrusznik w Tipo nie jest na tym samym kablu. Kabel do rozrusznika idzie prosto z akumy ,a do alternatora - z akumy przez rozgałężnik do alternatora. Więc co ma wspólnego kabel równoległy do kala alter.-akuma. Chyba że to tipo miało rozwiązania znane nam ze 126p
  • Poziom 12  
    sprawdz jakoś i naciąg paska,diody wzbudzenia,popraw styki