Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termostat Opel VECTRA A 89rok - jak powinien pracować?

13 Kwi 2008 21:21 11267 20
  • Poziom 15  
    Witam moim pytaniem jest śmieszna sprawa, ale dla mnie ważna. Prosze powiedzcie mi czy termostat jak otworzy mi się raz przy temperaturze 92 stopni to później się on ma sie zamknąć i jak silnik dostanie temperature 92 stopni to znów się otwiera i tak w kółko czy tylko raz się ma otworzyć?? BO w silniku 1,6i nie dogrzewa mi się potem silnik max temp to 70 stopni po pierwszym otworzeniu termostatu i zatem idzie to że auto dużo Pali bo 11litrów benzyny odrazu mówie ze gazu w aucie nie ma, sonda lambda nowa więc spalanie powinno być ok ale nie jest bo pali prawie drugie tyle

    Dodano po 51 [sekundy]:

    może przesadziłem z drugie tyle ale powinno palić nie więcej jak 8litrów
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    O przepałach decyduje wiele czynników:stan techniczny silnika,dynamika jazdy itd.Termostat otwiera sie i zamyka w zależności od temp.cieczy chłodzącej.Należy go wymontować i sprawdzić.
  • Poziom 15  
    dziękuje bardzo dzisiaj sprawdziłem termowstat i okazało się że jak się raz otworzy to już jest tak do końca
  • Poziom 30  
    Załóż nowy termostat.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się do ponownego użytku, więc trzeba wykorzystać tą dostarczoną z nowym termostatem. Dlaczego o tym piszę? Dlatego, że podczas montażu obudowy termostatu, uszczelka ta potrafi się wysunąć z jednej strony. Jeżeli tego nie zauważysz, to obudowa pęknie Ci przy dokręcaniu - jest bardzo krucha. Częsty przypadek.
  • Poziom 15  
    witam.mam taki problem.otorz zauwazylem ze w moim oplu vectrze (98r) 2.0 benzyna strasznie jest wysoka temperatura.wymienilem juz termostat na nowy ale znowu lapie wysoka temperature.jesli jade po drodze nie stojac w korkach jest oki ale jesli stane w korku to widze jak wskazowka wchodzi mi na czerwone pole dodam troche wiecej gazu i spada.napiszcie mi co jest przyczyna tego???jak mozecie to podajcie mi jaka powinna byc mniej wiecej temperatura wody i przy jakiej temperaturze powinien sie zalaczac wentylator(jeden i drugi).moze to byc wina czujnika ze za pozno wlacza wentylatory????z gory dziekuje za pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pompa, albo głowica
  • Poziom 39  
    popieram goldwingera
    pozostaje jeszcze postawić pytanie czy się gotuje albo inaczej czy jeśli silnik pracuje na wolnych na postoju to włączy się wentylator i się nie zagotuje, czy wentylator się włączy ale woda się gotuje i czy wentylator się w ogóle wlącza
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wentylator jak to w oplu 100°C
    może i włącznik padnięty ale jak przygazuje to mu temperatura spada, czyli pompa zaczyna lepiej gonić
  • Poziom 39  
    podczas jazdy ma też wyższe obroty i pompa więcej pompuje
    jeśli jest uszkodzona może nie mieć odpowiedniej wydajności na wolnych a kompresja "przedostająca" się do układu chłodzenia przez pęknięcie w głowicy jest wydalana przez zaworek w korku bo bąbelki są szybko przeganiane razem z płynem
    moje pytania miały na celu ustalenie czy przypadkiem czujnik się nie "rozjechał" i stąd cała afera
  • Poziom 1  
    czesc mam pytanie wymieniałem termostat a on dalej mi trzyma tylko 70 stopni i co to morze byc
  • Poziom 39  
    jeśli wszystko poza tym w porządku to po prostu taki termostat
    dodam że z własnego doświadczenia wiem że rzadko się trafia na dobry termostat i sam w końcu kiedyś obciąłem jakieś 1.5 mm trzpień "wosku" żeby temp była taka jak trzeba
  • Poziom 13  
    zastaw pół chłodnicy gazeto ,być może pomoże, a na wiosnę zdejmiesz.
  • Poziom 10  
    jezeli moge sie wtracic, mam nastepujacy problem z silnikiem 1,4 16v mianowicie uklad chlodzenia zachowuje sie jak zapowietrzony choc odpowietrzalem plyn w normie, temp dochodzi do 90 w trakcie spokojnej jazdy ogrzewanie sprane. pojade agresywniej temp 100 i zero chlodzenia. wugania plyn zbiorniczkiem wyr. termostat wymieniany na nowy 2 mies temu. nie wiem o co chodzi pomuzcie
  • Poziom 17  
    Jak już ma 100 stopni to chłodnica jest ciepła, zimna? Czujnik temp jest ok? Nowy termostat nie nie znaczy, że musi być sprawny.Teraz na rynku można napotkać na różny szmelc.
  • Poziom 10  
    witam ponownie. wymienilem po raz kolejny termostat czujnik temp, i nic to samo. przypadkiem uslyszalem bulgotanie plynu w nagrzewnicy, po wymianie uszczelki glowicy cacy. dzieki za pomoc

    Dodano po 10 [minuty]:

    powyzszy post dotyczyl astry. teraz mam kolejny problem mianowicie wywala mi wszystkie bledy w silniku x14xe po wykasowaniu na stacji i po 2 dniach eksploatacji to samo bledow jak sie nie myle ok 20 co to morze by?? pogubilem sie w tym. za odpowiedzi dziekuje
  • Poziom 2  
    MakroSerwis napisał:
    Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej.


    Ja termostat mam z przodu, wiec nie trzeba się zbliżać nawet do koła pasowego.


    Furmaniak: A jakie to błędy? Tak w ciemno ciężko coś doradzić.