Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uziemienie ściany pomalowanej karbonową farbą ekranującą

Max_666 15 Kwi 2008 10:43 5835 27
  • #1 15 Kwi 2008 10:43
    Max_666
    Poziom 9  

Witam serdecznie.

Mam dość nietypowe pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi nigdzie indziej. Być może zagadnienie wymaga bardzo prostego rozwiązania aczkolwiek wolę zasięgnąć opinii specjalistów gdyż sam nie znam się na tym zupełnie.

Mianowicie chodzi o powierzchnię ściany pomalowanej karbonową farbą ekranującą promieniowanie elektromagnetyczne pochodzące ze źródła umieszczonego na zewnątrz mieszkania. Producent farby nakazuje uziemić każdą pomalowaną powierzchnię (ścianę) za pomocą zestawu, w skład którego wchodzi metalowa blaszka przykręcana do ściany, do której dołączony jest kabel uziemiający.

Moje pytanie więc - jakie są moje opcje? rozumiem, że gdyby przy bloku był piorunochron to wystarczyłoby po prostu się do niego podpiąć, ale takiego nie zauważyłem. Instalacja elektryczna w mieszkaniu jest nowa - dom pobudowany w zeszłym roku więc czy nie wystarczy owego kabelka podpiąć pod przewód ochronny PE w gniazdku?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

0 27
  • Megger
  • #2 15 Kwi 2008 11:34
    sp5wcx
    Poziom 33  

Jak byś dla zaspokojenia naszej ciekawości napisał po co Tobie taki ekran na ścianie? Czyżbyś za ścianą miał jakieś anteny GSM czy inne? Kto nakazał Ci takie malowanie? Podaj też jakiegoś linka do danych katalogowych tej farby, bo temat trochę mnie zainteresował.

W przypadku nowo wybudowanego obiektu najłatwiej podłączyć się do przewodu PE instalacji elektrycznej (to ten żółto-zielony).

0
  • #3 15 Kwi 2008 12:05
    Max_666
    Poziom 9  

Dzięki za szybką odpowiedź. Szczególnie za kolor kabelka ;)

Jeśli chodzi o dane farby to daje linka do stronki producenta: http://www.yshield.com/en/index.htm