Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Ka - źle działa zawór biegu jałowego.

15 Kwi 2008 11:43 13326 16
  • Poziom 15  
    Witam, mam pytanie czy w fordzie Ka jest jakiś bezpiecznik który odpowiada za napięcie dochodzące do silniczka krokowego?
    Wymieniłem krokowca na nowy ale nie działał ,więc przyłożyłem miernik do końcówek przy zapalonym silniku i zero, napięcie nie dochodzi. Czy ktoś mi może pomóc w tej kwestii?

    Temat poprawiłem. [MS]
  • Poziom 26  
    Moze nie dziala bo nie musi? Jakie objawy: gasnie, czy obroty za wysokie?
    Na marginesie, tam nie ma kroka, tylko zwykly zawór
  • Poziom 15  
    Jak odpalam samochodzik to gaśnie, muszę trzymać przez chwilkę nogę na gazie, potem jak już sie zagrzeje to przy zmianie biegów wchodzi na bardzo wysokie obroty.
  • Poziom 26  
    Jak obroty za wysokie to ECU nie widzi potrzeby aby otwierac zawor powietrza dodatkowego (dlatego nie ma tam napiecia). Sprawdz układ pod kątem nieszczelnosci
  • Moderator Samochody
    To faktycznie wskazuje na to, że zasuwa (zawór) powietrza dodatkowego nie działa. Może być uszkodzony sterownik w ECU, ale najprędzej szukałbym przyczyny w mechanice zaworu. Zawór zasilany jest z tej samej linii, co wtryskiwacze i elektrozaworek oczyszczania pojemnika. Cewka zaworu powinna mieć ok. 8-12 ohm, w/g danych producenta. Ecu steruje nim za pomocą fali o przebiegu prostokątnym. Sprawdź (włączony zapłon) napięcie zasilania pomiędzy masą, a jednym z pinów w złączu - powinno być równe napięciu akumulatora.
  • Poziom 15  
    Jak tylko wrócę z pracy to zaraz zabieram się za sprawdzanie. Dziękuje za liczne podpowiedzi.
  • Poziom 33  
    Po krótkiej rozmowie z użytkownikiem dowiedziałem sie, że samochód w czasie jazdy po wyrzuceniu na luz lub zmianie biegów nie schodzi z obrotów. Sugeruję rozpięcie czujnika VSS który w 99% przypadków powodował takie objawy ;)
  • Moderator Samochody
    w/g takich objawów możliwy jest brak odczytu z VSS, ale warto jeszcze w prawidłowy sposób zmierzyć zasilanie zasuwy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wojtek282 napisał:
    Wymieniłem krokowca na nowy ale nie działa

    A gdzieś go znalazł?
    Taki ten prostokąt poszarpany będzie :)
  • Moderator Samochody
    Tak, w zaokrągleniu prostokąt, lekko skorodowany od góry :D.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nic dodać nic ująć ;)

    Ford Ka - źle działa zawór biegu jałowego.
  • Poziom 2  
    Ja rozpiąłem vvs i się uspokoiło. Pytanie moje jest takie: Czy tak można jeździć cały czas, czy tylko jest to doraźna naprawa???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    tzn, że to jest sprawa bezpieczeństwa tak jak koła???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Tak właśnie myslalem. Skoro coś jest, to jest ku temu jakiś sens. Ale z drugiej strony EGR tez się zaślepia i lepiej chodzi. Auto żony, więc ważne dla mnie. Jakie moga byc skutki rozpięcia VSSa??? A jeśli już ma byc ok to krokowy zmienić?