Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PASSAT 1.9 TDI AFN tryb awaryjny i glupienie kompa pokladow

15 Kwi 2008 20:21 7496 18
  • Poziom 9  
    Witam . Mam problemik takiego typu ze autko po jezdzie z ciezka noga tj. gwaltowniejsze ruszanie i ciagniecie kazdego biegu na wyzsze obroty wpada w tryb awaryjny ale to nie wszystko bo gdy podczes postoju przycisne pedal przyspieszenia i silnik osiagnie okolo 4000 tys. obrotow to po odpuszczeniu gasnie . Co wiecej jak uruchomie ponownie to silnik pracuje na trzech tlokach szarpie nim i kopci. Nastepna sprawa jest taka ze komputer pokladowy glupieje i we wskazaniach biezacego zuzycia paliwa i sredniego wskazuje od 40.0 do 50.0 i wiecej. Mimo iz nie zauwarzylem jakiegos duzego zurzycia paliwa bo na pelnym baku przejechalem okolo 600 mil tj. 900 km w jezdzie mieszanej miasto i trasa . BYLBYM WDZIECZNY ZA POMOC
  • MetalWork
  • Poziom 12  
    Katalizator sprawdź! Musi być czysty albo wcale go nie trzymaj.



    Jeszcze raz to samo! Wywal katalizator!!

  • Poziom 19  
    czy to sie dzieje na zimnym silniku czy i na cieplym bp jezeli tylko na zimnym to masz hydraulike do wymiany
  • Poziom 11  
    Jedź z nim na komputer podepną sie pod niego i powiedzą dokładnie co jest. Ale tak z pierwszych objawów to stawiam na przepływomierz lub wtryski.
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    W tryb awaryjny wpada na cieplym silniku a gasniecie po przygazowaniu i cieply i zimny taka sama reakcja mysle ze to ktorys z wtryskow moze lac .Przeplywomierz wymieniony 30 tys km wczesniej. Jest jeszcze olej w intercollerze . Czy to moze miec jakis wplyw na wyzej wymienione usterki??
  • Poziom 14  
    Witam moim zdaniem to wina turbo i radził bym podjechać do mechanika niech to sprawdzi im szybciej tym lepiej bo może się to źle skończyć dla silnika.
  • Poziom 9  
    Raczej nie turbo bo problemy z trybem awaryjnym nie wystepoja caly czas . Gdyby turbo mialo zatarte kierownice mialbym z tym problemy caly czas . A autko pali przy przymrozku doslownie po jednym obrocie silnika jak benzyna , nie zauwarzylem tez zeby bral olej.Jezeli plynnie zmienam biegi ciagnac obroty do 2000-2200 wszystko jest OK.Tylko przy agresywnej jezdzie sa problemy . Co do vaga to taniej mi wyjdzie na poczatek sprawdzic wryski bo mieszkam obecnie w UK ale za 2 tyg lece do Polski.Tu ceny sa takie ze wlosy deba staja a niewiele strace bo najwyzej mi w Polsce te wtryski sprawdza i wyreguluja.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dzieki dabu ale naprawic dam rade wiekszosc zeczy sam o ile nie bede potrzebowal specjalistycznego sprzetu . Jestem mechnikiem samochodowym ale tylko 4 pracowalem w swoim zawodzie i zmienilem profil.
  • Poziom 18  
    A wymiany oleju silnikowego masz terminowe.Masz olej w chłodnicy.Olej nie powinien tam być w większej ilości.Pewnie turbina przepuszcza olej.Po gwałtownym dodaniu gazu olej pcha do kolektora ssącego i dalej w silnik.To może być dymienie i nierównomierna chwilowa praca.Lepiej zrobić z tym porządek.Pozdrawiam Janusz.
  • Poziom 9  
    Samochod kupiony 2 mies. temu olej po wymianie . Bylo kilka nieszczelnosci w ukladzie doladowania ktore juz usunalem i potym sie poprawilo bo bylo gorzej ale nadal po rozpedzeniu do 120 km/h brak mu mocy zeby dalej plynnie przyspieszac.
  • Poziom 18  
    Potwierdzam wypowiedzi kolegów.Myśle że przyczyna tkwi w turbinie.Turbo właśnie od 2000-2200 obr. w górę powinno być energiczne odczuwalne przyśpieszenie.Możesz mieć problem z sterowaniem turbiny (zawór lub gruszka vacum).Lub zapchany katalizator(wspominałeś o oleju w chłodnicy)olej może również pójść w kolektor wydechowy i ograniczyć przepływ przez katalizator.Pozdrawiam Janusz
  • Poziom 9  
    W sobote jade na diagnostyke . Rozebralem wszystkie rury od turba i bylo wnich troche oleju za to kolektor dolotowy ma dobre 3mm smalcu na sciankach i na pewno to nie pomaga . Ale ten brak pracy jednego cylindra po przygazowaniu mnie zastanawia czy przypadkiem ktorys z wtryskow nie jest walniety i po odpuszczeniu gazu nie leje ciurkiem do cylindra.

    Dodano po 32 [minuty]:

    A co do wyciecia katalizatora to czy przejde analize spalin na przegladzie ? Bo w czerwcu musze robic.
  • Poziom 30  
    To go tylko wybij ze środka,przecież analizy spalin w dieslach nie robią przy najmniej u nas.
  • Poziom 18  
    W rurach może być niewielka ilość oleju.A w kolektorze ssącym masz taki smalec bo olej który tam wlatuje jest przypalany przez spaliny recyrkulatora spalin.Jeśli recyrkulator jest uszkodzony i jest cały czas otwarty,też będzie efekt braku mocy.Myśle że gdyby wtrysk sikał pełnym strumieniem to byłoby spalanie wybuchowe(bardzo głośna praca silnika)I wypaliło by dziure w tłoku(po dłuższym okresie)Pozdrawiam Janusz.

    Ps.Katalizatora nie wyrzucaj do kosza.(200/kg).
  • Poziom 9  
    Klimosz mozesz miec racje Bo zauwarzylem ze po przygazowce zanim wysiada jeden z cylindrow ta zabawka puszcza strzalem chmorke dymu z olejem tak ze kolektor obryzgoje .Wiec moze to to???
  • Poziom 9  
    No i juz po diadnostyce . Diagnoza zapieczone kierownice w turbie . Dziekuje wszystkim za pomoc Juz wiem co mam robic.Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    jest tam kto mi w audiku a 4 19 tdi 110 km swiece sie zapalaja i gasnie co to jest i dymi na czarno strasznie

    Dodano po 2 [minuty]:

    dzis go kupilem i mam juz go dosc jest slicznie zadbany ale co z tego jak nie idze im jezdzic zaczol swirowac po 30 milach dymil od poczatku ale zapiernicza tylko coraz czesciej razy gasniei zapala sie ta pojebana kontrolka swiecy moze to byc rozdzad bo ja juz nie wiem lub przeplywomiez prosze napiszcie mi dzieki

    Dodano po 1 [minuty]:

    napiszcie mi cos na meila ok franky84(malpa)onet.eu
  • Poziom 11  
    do: misiek9999

    jeżli tdi dymi mocno na czarno to możesz mieć dziure w dolocie, ale jesli świeci sie kontrolka od świecy to musisz podjechac na komputer bo jest jakaś usterka silnika którą ciężko zdiagnozować z opisu

    pozdr Krzysiek

    Dodano po 9 [minuty]:

    do: misiek9999

    jeżli tdi dymi mocno na czarno to możesz mieć dziure w dolocie, ale jesli świeci sie kontrolka od świecy to musisz podjechac na komputer bo jest jakaś usterka silnika którą ciężko zdiagnozować z opisu

    pozdr Krzysiek
  • Poziom 9  
    Wszyscy ktozy pisza "jedz i podlacz pod komputer"maja racje . Jest to tansze od gdybania i kupowania czesci na chybil trafil. Jedz na diagnostyke!!Pozdrawiam