Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta - wycieraczki

16 Kwi 2008 10:11 2671 3
  • Poziom 33  
    Zapiekło się łożysko tylne wycieraczki tylnej szyby tak mocno , że wirnika
    nie można było obrócić nawet kombinerkami.
    Dolną część obudowy zawierającą łożysko zalałem płynem WD-40 i po
    kilku godzinach udało mi się wyjąć wirnik. Łożysko kilkakrotnie przemyłem
    rozpuszczalnikiem i nałożyłem świeżego smaru. Po skręceniu, wirnik
    można obracać palcami, choć wyczuwa się tarcie. Po podłączeniu zasilania
    silnik obraca się, ale słychać szum z tego łożyska i po kilku minutach
    dolna część obudowy, zawierająca łożysko staje się gorąca (parzy w palce)
    Silnik pobiera ok 2 amperów prądu.
    Po dociśnięciu pióra wycieraczki do mokrej szyby nie ma siły przesunąć jej. Bez pióra - działa.

    Pytanie: 1.- jaki rodzaj łożyska jest tam zastosowany (ślizgowe czy kulkowe)?
    Zaglądając tam przez lupę jest zbyt ciemno , aby dojrzeć szczegóły.
    2.- czy łożysko to można wymienić ?
    3.- czy opłacalna jest naprawa ?
    Ślimak na osi i koło zębate jest w bardzo dobrym stanie.
    Samochód - Ford Fiesta mk-5 2000r
    Masa na pokrywie bagażnika jest prawidłowa. Styki na belce są przeczyszczone i przesmarowane.
  • Poziom 20  
    Witam Lozyska napewno nie kupisz nie dorobisz itp ale skoro sie grzeje to trzeba go dopasowac do tej tulejki Piszesz ze silnik jest w dobrym stanie wiec tak mysle ze nie ma sie co zastanawiac tylko papierek scierny i czyscic oske i ja dopasowac (najlepiej by bylo na tokarni ale w rekach tez zrobi) Sprawdz jeszcze czy sa slady tarcia wirnika o magnesy Dasz rade- do pracy P
  • Poziom 33  
    Nie wiem, czy tam napewno jest łożysko ślizgowe.
    Koniec osi ma kształt zbliżony do kuli.
    Dolna część obudowy ma przetłoczenie w kształcie walca, w które
    wciśnięty jest pierścień z blachy stalowej przypominający wianek łożyska rowerowego (tylko mniejszy) Wewnętrzna powierzchnia tego pierścienia
    posiada zęby, sugerując , że między zębami powinny być kulki.
    Jednak grzebiąc tam miedzianym drutem nie wyczuwam obecności kulek.
    Nie wiem więc które powierzchnie ze sobą współpracują.
    Na bocznych powierzchniach wirnika nie widać rys wskazujących na
    ocieranie się o magnesy stojana.
  • Poziom 26  
    Nie znajdziesz w tym urządzeniu żadnego łożyska kulkowego.Cała obudowa przez która przechodzi oś wycieraczki jest łożyskiem ślizgowym ( Niektóre typy miały wprasowaną koszulkę z metalu kolorowego np,brąz) od miejsca zamocowania ramienia wycieraczki uszczelniona oringiem, inne miejsca obrotu to łożyska ślizgowe wykonane z teflonu a koronka którą widzisz to rodzaj samolikwidatora luzów. Myślę że się rozumiemy o czym piszę. Naprawa tak troszkę zabawy jeżeli mechanizm jest zanitowany to więcej efekt marny bo często koroduje też oś mechanizmu i trzeba wepchać dużo smaru grafitowanego. A w silniku są kulowe łożyska ślizgowe a ten pierścień z nacięciami to zabezpieczenie .