Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dokręcanie śrub głowicy Alfa Romeo

16 Kwi 2008 15:56 17781 21
  • Poziom 11  
    Czy może mi ktoś podać wartości dokręcania śrub głowicy w oplu astrze z silnikiem c1.4nz jakie są podane w AUTODACIE lub też z innego źródła ewentualnie własne z doświadczenia.
  • Poziom 11  
    Czytałem na necie wiele o dokręcaniu jak również i o programie autodata i każdy ma inne teorie na ten temat. Teraz widzę minimalne różnice co do książkowej zasady dokręcania i zamierzam zastosować podane z programu. Dzięki za udzielone odpowiedzi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    to są dane z WKŁ
    Autodata podaje ciut inaczej ale w sumie na jedno wychodzi - gdybym robił zastosowałbym się do tej wersji:
    Dokręcanie śrub głowicy Alfa Romeo
  • Moderator Samochody
    Tak, obydwa sposoby dokręcania są prawidłowe - powodują ułożenie się głowicy od wewnątrz na boki.
  • Poziom 39  
    Przeważnie uszczelka pod głowicę (opakowanie) zawiera takie informacje. Teoretycznie są one wynikiem badań producenta dla danego produktu.
  • Poziom 30  
    Kup nowe śruby do głowicy.
  • Poziom 11  
    Nowe śruby to podstawa. Miałem już przypadek że użyte drugi raz wyciągały się jak z gumy. Szukam właśnie na necie dobrych śrub i najlepiej na 17 klucz a nie na torx. A jeszcze nawiązując do tematu czy klucz dynamometryczny z wychylną wskazówką jest w miarę odpowiedni ?
  • Poziom 30  
    Klucz może być ze wskaźnikiem,bo przecież później ciągniesz według stopni.
  • Poziom 14  
    Tak według stopni ale najpierw kluczem dynamometrycznym dociągasz żeby równo była dociśnięta. Nie polecałbym kluczy made in topex itd ze wskazówką przynajmniej nie w tym przypadku
  • Poziom 25  
    nie dokręca sie juz głowic po nagrzaniu
    nie ma potrzeby, kiedys sie tak robiło
    ale obecne konstrukcje i materiały z których sa zrobione uszczelki nie wymagaja tego
    zdarzaja sie wyjątki ale...
  • Poziom 11  
    Powracając do tematu mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie załatwiłem dobry klucz do dokręcania tylko jest jedno ale jest on od 28.5Nm ?! Czy na tyle mogę dociągnąć śruby , czy jest to duża różnica od podawanej 25Nm
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    możesz
  • Spec od samochodów
    Ważne jest aby gwint śruby był naoliwiony, a otwór w który wkręcamy śruby dokładnie wydmuchany sprężonym powietrzem.
    U nas w pracy zawsze zakładamy nowe śruby.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Jasne.
    Zawsze można dopisać pozycję w rachunku-"Wymiana śrub".
  • Spec od samochodów
    Tak, każdy chce każdego oszwabić. Klient dostaje stare śruby, zaś śruby głowicy są z definicji jednorazowego użytku.
    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tarzan107 napisał:
    Jasne.
    Zawsze można dopisać pozycję w rachunku-"Wymiana śrub".


    Zawsze można chcieć tanio a potem pretensje i reklamacje...
    Śruby są jednorazowe i ma rację wymieniając. Chyba, że klient chce i da to na piśmie,że w razie awarii zapłaci za ponowną naprawę. Proponowałem takie oświadczenia klientom i jakoś zawsze wybierali nowe śruby. Zastanawiające....Czyżby lubili mieć "dopisane do rachunku"?
  • Poziom 39  
    Otóż i kolejny przykład z życia. Jedni dodają wymianę śrub dla fantazji a inni terroryzują klientów. A tymczasem kryterium użyteczności śruby to pomiar wydłużenie. Oczywiście dla każdego rozwiązania są inne wartości. Jasne, że zamiast pomiarów i oceny łatwiej wymienić na nowe. Coś podobnie jak teoria wypracowana przez niektórych speców, że pasek rozrządu zakłada się tylko raz. Uzasadnienia brak poza widzimisie fachowca, którego tak naprawdę cechuje brak wiedzy. Sam kiedyś z racji braku czasu dałem sę naciągnąc na wymianę głowicy a przyczyna niesprawności była w innym miejscu.
  • Poziom 11  
    panowie ja mam taki problem ze musze dokrecic głowice w audi a6 2,5Tdi 150KM i nie wiem w jakiej kolejnosci i z jaką siłą to zrobic. moze ktos podopowiedziec ?
  • Użytkownik usunął konto